افغانستان| برگزاری نشست امنیتی مقامات آمریکایی در نزدیک مرزهای ایران


افغانستان| برگزاری نشست امنیتی مقامات آمریکایی در نزدیک مرزهای ایران

هیئت بلندپایه از مقامات نظامی آمریکا و افغانستان در «فراه»، ولایتی هم مرز با ایران نشست امنیتی برگزار کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقام‌های ولایت فراه در غرب افغانستان اعلام کردند که هیئتی از نیروهای آمریکایی با مقام‌های ارشد امنیتی افغان در این ولایت نشست امنیتی برگزار کردند.

گفته می‌شود که این هیئت مشترک در سفر به ولایت فراه، وضعیت امنیتی این ولایت را بررسی کردند.

«مسعود بختور» معاون والی فراه به رادیو آزادی گفت: مقامات آمریکایی و افغان بطور مشخص درباره وضعیت امنیتی و کمربند امنیتی فراه دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی افزود: این هیئت همچنین درباره چگونگی تامین امنیت مردم در ولایت فراه گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، در نشت امنیتی فراه، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو، «مسعود اندرابی» وزیر کشور همچنین «محمد یاسین ضیاء» معاون وزارت دفاع و «ضیا سراج» رئیس امنیت ملی افغانستان حضور داشتند.

به گفته، معاون والی فراه، در این نشست امنیتی، ژنرال میلر به افزایش حملات هوایی علیه طالبان تاکید کرده است.

موقعیت استراتژیک ولایت فراه در غرب افغانستان و در همسایگی ایران که محل عبور پروژه تاپی و گذرگاه شمال به جنوب محسوب می‌شود همچنین حضور کشورهای غربی و عربی سبب شده تا طالبان برای کنترل این ولایت تلاش کند.

از سوی دیگر نیز طی سالهای گذشته، گروه تروریستی داعش در افغانستان برای نخستین بار پرچم خود را در شهرستان «خاک‌سفید» ولایت فراه برافراشت و حتی در این منطقه پایگاهی آموزشی را نیز برای آموزش جنگجویان خود و جذب نیروی بیشتر ایجاد کرد.

مدتی پس از اعلام وجود شاخه خوراسان داعش در اواخر سال 94، طالبان حمله همه‌جانبه‌ای را علیه این گروه انجام داد و پس از تحمیل تلفات و خسارات سنگین به داعش پایگاه این گروه تروریستی را در فراه متلاشی کرد.

فراه حدود 48 هزار کیلومترمربع، چیزی حدود نیمی از مساحت کره جنوبی، وسعت دارد و از شمال به هرات، شمال شرق به غور، جنوب شرق به هلمند، جنوب به نیمروز و از غرب نیز با ایران همسایه است.

فراه چهارمین ولایت بزرگ افغانستان محسوب می‌شود و جمعیتی بالغ بر 925 هزار نفر در 11 شهرستان آن به‌طور پراکنده زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی