سالانه هفت هزار و 500 تن مرغ گوشتی در سلسله تولید می‎شود


سالانه هفت هزار و 500 تن مرغ گوشتی در سلسله تولید می‎شود

خرم‎آباد - ایرنا - فرماندار سلسله گفت: سالانه هفت و هزار و 500 تن مرغ گوشتی در 65 واحد مرغداری فعال این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

به گزارش ایرنا، شریف خسروی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی لرستان در دفتر فرماندار سلسله اظهار داشت: همچنین ۳۲۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان توان کشتار ۲ هزار قطعه مرغ را در ساعت دارد، بیان کرد: فعالیت کشتارگاه طیور شهرستان منجر به اشتغالزایی و افزایش تولید و توسعه ظرفیت گوشت سفید شهرستان خواهد داشت.

فرماندار سلسله بر لزوم نظارت بیشتر شبکه دامپزشکی بر داروخانه های فیروزآباد و الشتر تاکید و خواستار پیگیری مشکل دامدار ی که به دلیل تجویز داروی نئومایسین ۳۲ راس از دامهایش دچار اتلاف شده بود، گردید.

مدیرکل دامپزشکی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان سلسله، اظهار داشت: این کشتارگاه ۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد و با رفع مشکلات بهداشتی آن، پلاستیک بسته بندی با برند شهرستان و افزایش قلاب های آویز لاشه مرغ به ۲ هزار عدد، می تواند در صادرات مرغ شهرستان و معرفی آن به بازارهای فروش نقش فوق العاده ای داشته باشد.

زینب محمدخانی با اشاره به بافت عشایری لرستان و سنتی و نیمه صنعتی بودن واحدهای دامداری آن، افزود: در یک افق کلی، کشور درگیر بیماری های زیادی در حوزه دام است و تاکیداتی که درخصوص رفع مشکلات کشتارگاه ها صورت می گیرد در راستای حمایت از صنعت تولید گوشت کشور و رونق تولید و توجه به سلامت مردم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر