قوه قضاییه دست مفسدان اقتصادی را از بیت‌المال کوتاه می‌کند


قوه قضاییه دست مفسدان اقتصادی را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

گروه اجتماعی ــ معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه گفت: همه مدیران باید به کاهش فساد کمک کنند و دست مدیری که به بیت‌المال دست درازی کرده هم باید قطع شود و ما قطع دست مفسد اقتصادی را از خود قوه قضاییه آغاز کرده‌ایم

قوه قضاییه دست مفسدان اقتصادی را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه امروز پنجشنبه 12 دی ماه در شورای اداری شهرستان فردیس گفت: در دوره جدید رئیس قوه قضایی تحول قضایی به صورت جدی در دستو کار قرار دارد.
مصدق با بیان اینکه مبارزه با فساد به صورت جدی در دستور قوه قضاییه قرار دارد افزود: رئیس قوه قضاییه همه معاونان ستادی را مکلف کرده‌اند که برنامه تحولی ارائه بدهند.
وی تصریح کرد: ما در معاونت حقوقی نیز برنامه ارائه کردیم و بازه زمانی مشخص کردیم تا قوانین دست و پاگیر را توسط مجلس از بین ببریم.
این مسئول گفت: برخی قوانین موجود اجازه نمی‌دهد حقیقت کشف بشود و موجب اطاله دادرسی می‌شود که اصلاح آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر تراکم کار در قوه قضاییه به حدی است که جلسات متعددی پشت سر هم برگزار می‌شود و به عنوان مثال فردا اول صبح رئیس قوه قضاییه با روئسای دادگستری سراسر کشور جلسه‌ای برای بررسی وضعیت پرونده‌های مسن و معوقه دارند.
مصدق اضافه کرد: بارقه امیدی با این توجه و رسیدگی‌ها در میان مردم ایجاد شده که جای شکرگزاری دارد.
وی با اشاره به جدیت قوه قضاییه برای مبارزه با فساد توضیح داد: فساد صرفا فساد اداری یا فساد اقتصادی نیست و این موضوع در همه زمینه ها لحاظ می‌شود.
معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد از سطح نمایندگان مجلس پیگیری و به سایر مسئولان قوای دیگر هم تسری پیدا می‌کند.
این مسئول افزود: اگر کسی احساس می‌کند توان مسئولیت را ندارد باید از ادامه مسیر انصراف دهد و نباید فراموش کند روز قیامت و پاسخ‌گویی هم در کار است.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: مردم را باید آگاه کرد که به کسی رای دهند که به فکر آنهاست.
وی گفت: مردم برای این انقلاب شهید داده‌اند و نباید به کسانی رای دهند که به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار هیچ انقلابی صورت نگرفته است.
مصدق تصریح کرد: گاهی برخی نمایندگان مجلس برای جلب حقوق بشر و تحت تاثیر نظر بیگانگان به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا فراموش کرده‌اند امام برای چه هدفی انقلاب کرده و این همه شهید برای چه هدفی بوده است.
وی توضیح داد: مردم باید بدانند چه کسی هدف خدمت به آنها را دارد و شاخص در این خصوص مقام معظم رهبری است.
این مسئول اظهار کرد: در قوه قضاییه درگیر پرونده‌هایی هستیم که وقتی آنها را مطالعه می‌کنیم تعجب می‌کنیم که چطور یک مسئول با مردم بازی کرده است.
وی با اشاره به اوضاع نامناسب معیشتی مردم گفت: متاسفانه برخی پول خرید دو نان بربری را هم ندارند و با گرانی درگیر هستند.
این مسئول اضافه کرد: عامه مردم از چگونگی نرخ تورم و توضیحات علمی آن سر در نمی‌آورند ولی به خوبی می‌دانند که معنی اینکه ماستی که هفته پیش به یک قیمت خریده و امروز باید با قیمت بالاتر بخرند چیست.
وی اضافه کرد: هیچ پرونده مفاسد اقتصادی بدون وصل‌شدن به جایی امکان‌پذیر نیست و همه آنها به جایی وصل هستند و در هر پرونده روی هر نقطه‌ای که دست می‌گذاریم صدای کسی در می‌آید.
این مسئول ادامه داد: مدیرانی که درگیر فساد اقتصادی شده‌اند اسم مدیران خوب و شایسته را نیز خراب کرده‌اند.
مصدق گفت: همه مدیران باید به کاهش فساد کمک کنند و دست مدیری که به بیت‌المال دست درازی کرده هم باید قطع شود و ما قطع دست مفسد اقتصادی را از خود قوه قضاییه آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس