زمینه تبادلات علمی بین‌المللی در دانشگاه علمی‌کاربردی فراهم است


زمینه تبادلات علمی بین‌المللی در دانشگاه علمی‌کاربردی فراهم است

کرمان - ایرنا - به گفته رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور امسال در این دانشگاه ظرفیتی ایجاد شد تا دانشجویان بتوانند در تبادلات علمی بین‌المللی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید شامگاه چهارشنبه در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: در زمینه ایجاد تبادلات علمی بین‌المللی در دانشگاه علمی‌کاربردی طی هفته جاری شرایط و نحوه انتخاب دانشجویان به استانها ابلاغ شد تا بتوانند برخی از دانشجویان واجد شرایط را برای گذراندن بخشی از دروس تخصصی و کارآموزی به منظور اعزام به کشور آلمان معرفی کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت تبادلات بین المللی برای دانشگاه علمی کاربردی ادامه دارد و به کشور آلمان محدود نخواهد شد و اخیرا با برخی کشورهای دیگر هم توافقاتی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت آموزش های مهارتی آن ها حداکثر بهره را ببریم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: استان کرمان در زمینه خودروسازی قوی ترین صنعت را دارد و اگر بتوانیم در این راستا از تجربه و علم کشورهای موفق در صنعت خودروسازی برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنیم موفقیت بیشتری کسب می شود.

وی افزود: انتظاری که از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی می رود اشتغالزایی و کارآفرینی است زیرا شعار ما تربیت افرادی است که به جای انتظار برای پیدا کردن شغل دولتی، خودشان کارفرما هستند.

امید با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان کارآفرین تربیت می شوند تصریح کرد: از دانش آموختگان این دانشگاه انتظار می رود با پایان این دوره تحصیلی از دستاوردها و مهارت های خود برای ایجا شغل استفاده کنند زیرا بزرگ ترین مشکل امروز جامعه، بیکاری است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر که تاکید مقام معظم رهبری برای اشتغالزایی، ایجاد مشاغل، تولید پایدار و در نهایت رونق اقتصادی است افتخار ما این است که دانش آموخته های این دانشگاه مهارت آفرین هستند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند برای تحقق اهداف و ایده های کارآفرینانه خود، روی دانشگاه جامع علمی کاربردی حساب کنند و با استفاده از مراکز نوآوری که در کنار دانشگاه های علمی کاربردی شکل گرفتند ایده های خود را تجاری کنند.

وی اظهار داشت: البته مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی پذیرای دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز هستند و دانشجویان می توانند برای پیشبرد اهداف خود و تجاری سازی ایده ها از این مراکز استفاده کنند.

وی افزود: سال گذشته انجمن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی موفق به دریافت مجوز شد که امیدواریم به زودی در کرمان هم این انجمن تشکیل شود تا دانشجویان بتوانند از اخبار و ظرفیت های ایجاد اشتغال بهره ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا