جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه همکاری می‌کند


جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در احیای دریاچه ارومیه همکاری می‌کند

ارومیه- ایرنا- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهتمام این نهاد برای کمک به احیای دریاچه ارومیه گفت: توان‌افزایی شرکت‌های خدماتی مجری همکار طرح در اجرای پروژه توسعه مشارکتی فناوری برای جلب مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه در دستور کار این نهاد است.

«سید جعفر ایرانی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد اجرایی این طرح بین رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی و معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اعتبار اجرایی این طرح از محل اعتبار دولت ژاپن تامین شده و دفتر عمران سازمان ملل متحد، دولت ژاپن، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای این طرح همراه جهاد دانشگاهی خواهند بود.
وی با بیان اینکه این طرح در ۲ بخش فنی و پشتیبانی دسته‌بندی شده است، اظهار کرد: در بخش اقدامات فنی، جهاددانشگاهی ظرفیت‌سازی شرکت‌ها جهت پیاده‌سازی توسعه مشارکت فناوری، پایش و ارزیابی عملکرد شرکت‌های مجری، شبکه‌سازی شرکت‌های مجری جهت یادگیری جمعی و تبادل درس آموخته‌ها و یافته‌ها، جلب مشارکت سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های هدف، پایش تعهد سه‌جانبه شرکت‌ها، سازمان‌های جهاد کشاورزی و دفتر طرح تالاب‌ها و ارزشیابی اثر بخشی اقدامات و استخراج، تدوین و پیاده سازی الگو را دنبال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در بخش فنی برخی اقدامات نیز در راستای توانمندسازی و ظرفیت‌سازی‌ آموزشی پیش‌بینی شده‌است، اضافه کرد: در این راستا ۴۳ روز کارگاه و ۱۷ نشست تخصصی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی زمان اجرایی این طرح را ۱۲ ماه اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم از وقت و انرژی طرح صرف همراهی و مربی‌گری شرکت‌ها خواهد شد.
طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از سال ۱۳۸۴ با حمایت برنامه عمران سازمان ملل متحد، تسهیلات جهانی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور آغاز شده است و برنامه مدیریت تالاب‌ها در قالب یک فرآیند مشارکتی و با هدف هم‌افزایی بین پروژه‌های توسعه و اقدامات حفاظتی در سطح حوضه آبریز تالاب‌ها تدوین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط