امنیت و تنش در شرق آسیا در سال 2020


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری کیودو؛ امنیت در شرق آسیا در سال ۲۰۲۰ به تنش...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری کیودو؛ امنیت در شرق آسیا در سال ۲۰۲۰ به تنش بین آمریکا و کره شمالی وابسته است.
همچنانکه، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی واشنگتن را به از دست دادن مهلت تعیین شده از سوی پیونگ یانگ برای مذاکرات هسته‌ای متهم کرده است، شرایط امنیتی در شرق آسیا در سال ۲۰۲۰ به احتمال زیاد به تشدید تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی بستگی خواهد داشت.
نگرانی‌ها درباره اینکه پیونگ یانگ آزمایش‌های هسته‌ای یا آزمایش‌های موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای را با هدف وادار کردن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به لغو تحریم‌های اقتصادی از سر خواهد گرفت، در حال افزایش است. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کند تا موفقیت‌های دیپلماتیکی را پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در ماه نوامبر به دست آورد.
با این حال، برخی ناظران بر این باور هستند که کیم، که اصلی‌ترین هدفش حصول اطمینان از حفظ نظام سیاسی یکپارچه تحت امرش است، احتمالا" از انجام اقداماتی که تهدید مستقیمی را متوجه واشنگتن کند، خودداری خواهد کرد چرا که در این صورت احتمال خطر تنش نظامی افزایش خواهد یافت.
در صورتی که آمریکا هیچ نشانه‌ای برای مصالحه بروز ندهد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ممکن است برای تحکیم روابط با کشور‌های چین و روسیه تلاش کند، که صدا‌های موافقی نیز از آن‌ها برای کاهش یافتن تحریم‌ها به گوش می‌رسد.
تلویزیون دولتی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست ۴ روزه مجمع عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره ، گفت که کره شمالی در آینده‌ای نزدیک از سلاح جدیدی رونمایی خواهد کرد. "
تلویزیون دولتی کره شمالی افزود، کیم جونگ اون با انتقاد از واشنگتن که امنیت کره شمالی را به خطر انداخته است، به تعهدش درباره ادامه ندادن آزمایش‌های هسته‌ای یا آزمایش موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پشت کرد.
ترامپ تا به حال تاکید کرده است که رهبر کره شمالی به وی قول داده است که کره شمالی چنین آزمایش‌هایی را انجام ندهد و وی (ترامپ) بار‌ها از این تعلیق به عنوان بزرگترین دستاوردش یاد کرده است.
یک دیپلمات در پکن گفت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به فکر انجام یک آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای طی ماه‌های آتی است که (بُرد آن) می‌تواند به قاره آمریکا برسد. این آزمایش، اولین آزمایش از ماه نوامبر ۲۰۱۷ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان