طرح قاصدک حذف می‌شود


طرح قاصدک حذف می‌شود

­معاون پرستاری وزیر بهداشت: یکی از مطالبات جامعه پرستاری حذف طرح قاصدک است که این طرح حذف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مریم حضرتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: یکی از مطالبات پرستاران حذف طرح قاصدک و اصلاح نظام پرداخت است که انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال طرح عادلانه و شفاف دیگری را جانشین آن کنیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان این که طرح جایگزین قاصدک باید شفاف و عادلانه و موجب رضایت پرستاران باشد گفت: در طرح قاصدک وضع و میزان کارانه و اضافه کار پرستاران مشخص نیست و قطعا نظام پرداخت اگر عادلانه و شفاف شود موجب رضایت پرستاران خواهد شد.
محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور هم با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب به جامعه پرستاری و دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها گفت: دو موضوع پرستاران را آزار می‌دهد یکی نظام نامناسب پرداخت است که تبعیض آمیز است ، الان درآمد همه گروه‌های غیر پزشک به درآمد پزشک وصل است و این موضوع درست نیست و موضوع دوم هم نرم افزار قاصدک است که واقعا باید جمع شود.
میرزابیگی افزود: همین درآمد اندک پرستاران در قاصدک ضایع می‌شود در این نرم افزار کارانه و اضافه کار پرستاران با هم ترکیب می‌شود و کلاف سردرگمی را درست می‌کند به نحوی که پرستاران نمی‌دانند بابت اضافه کار و کارانه چقدر دریافت کرده اند.
او یکی دیگر از مشکلات پرستاران را موضوع معوقات ذکر کرد و گفت: این معوقات که از ۲ ماه تا ۲۲ ماه هم می‌رسد واقعا پرستاران را اذیت می‌کند، ما برآوردی از میزان معوقات نداریم، اما از فردا این موضوع بررسی می‌شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین کمبود نیروی پرستاری را یادآور شد و گفت: ۳ سال است که پرستاری جذب نشده و از طرف دیگر عده‌ای بازنشسته شده اند و بر تعداد تخت بیمارستانی هم افزوده شده که این باعث اضافه شدن فشار کار بر دوش پرستاران و اضافه کار اجباری آن‌ها شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!