پژوهشگران مازندران رتبه برتر در کشور کسب کردند


پژوهشگران مازندران رتبه برتر در کشور کسب کردند

ساری - ایرنا - پژوهشگران آموزش و پرورش مازندران برای دومین سال متوالی توانستند موفق به کسب رتبه برتر اقدام پژوهی در کشور شوند.

آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۸ بر اساس قراردادی که با ۱۱ مجری طرح پژوهش بست توانست ۲ هزار و ۱۰۰ گزارش اقدام‌پژوهی از مدارس استان دریافت کند.

پس از داوری اولیه ۲۰۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه استانی راه یافتند که از این تعداد ۱۱ اثر برتر شناخته شدند و در نهایت ۶ اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

در مرحله داوری ملی برای دومین سال متوالی، اقدام‌پژوه برتر کشور از مازندران بود و افتخار بزرگی برای استان است چون در مرحله کشوری، داوری خارج از خواست و اراده آموزش و پرورش مارندران امتیاز دهی کرد.

امروز نیز پژوهشگران برتر آوزش و پرورش مازندران در محل دانشگاه امام محمد باقر مرکز استان در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شدند.

پژوهش پایه توسعه و موتور محرک کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این همایش با اشاره به نیاز پژوهش های کاربردی اظهار داشت: در حال حاضر نظام آموزشی و توسعه کشور نیاز به پژوهش های کاربردی دارد تا بتواند در عمل اجرایی شود.

عسگری نیکزاد باتاکید بر اینکه تمام پژوهش ها باید پیوست اجرایی داشته باشد گفت: تحقیقات و پژوهش‌ها باید از حالت انتزاعی خارج شود و سه سطح مدیریت، ارزیابی و اجرا را در خود داشته باشد.

وی پایه توسعه کشور و موتور متحرک کشور را در پژوهش دانست و گفت: تمام دنیا امروز به این مفهوم و دریافت رسیدند که پژوهش را نهادینه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین تأکید کرد: دوستان عضو شورای تحقیقات دقت کنند اگر قرار باشد نتایج پژوهش‌های ما عملیاتی نشود، زیان است و ما نباید راضی به این زیان باشیم.

نیکزاد همچنین گفت: اختلاف نظر بین مدیران و محققان همواره وجود داشته و مقاومت از سوی مدیران در برابر برخی پژوهش‌ها وجود دارد و لازم است قبل از هر چیزی، مدیران را توجیه کنیم.

وی افزود: کارشناسان پژوهش در این بخش باید به جایگاه استراتژیک خود توجه داشته باشند و مدیران هم در جذب این نیروها، نگرش سیاسی و سلیقه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندارن در پایان گفت: نکته بعدی ارتباط پژوهش‌های ما با مسایل بومی - محلی است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت.

پژوهش ها باید به افزایش ثروت ملی ختم شوند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: امروز ما به دنبال تحقیقاتی هستیم که اثربخشی بیشتری در زندگی روزانه جامعه داشته باشد و کارآمد باشد چون چنین پژوهش‌هایی، بیشترین سهم را در تولید و افزایش ثروت ملی دارد.

دکتر محمد علی جوادی بورا به شرکت در نمایشگاه دستاوردهای آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر یکی از دستاوردهای ما بود که حاصل زحمات دانش‌آموزان و همکاران ما در هنرستان‌ها بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟