کشف بیش از 9 کیلوگرم طلای قاچاق در کردستان


کشف بیش از 9 کیلوگرم طلای قاچاق در کردستان

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان از توقیف خودروی سواری ال 90 حامل 9 کیلو و 84 گرم طلای قاچاق در محور سنندج - همدان خبر داد.

سردار علی آزادی روز چهارشنبه اظهار داشت: شامگاه سه‌شنبه با اشراف اطلاعاتی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی استان و در راستای مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ حامل طلای قاچاق شناسایی و در محور سنندج به همدان طی یک عملیات پلیسی توقیف شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی مورد نظر تعداد ۶ قطعه طلا به وزن ۹ کیلو و ۸۴ گرم کشف و ضبط شد، افزود: کارشناسان ارزش این مقدار طلای قاچاق را بیش از ۴۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: در همین راستا راننده و سرنشین خودرو که زن و شوهر بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.


اعتراف سارق سابقه دار به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو در سنندج
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان نیز از دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به ۲۰ فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سنندج خبر داد.

سرهنگ عبدالله فاتحی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرودر سطح شهرستان سنندج، تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با رصد اطلاعاتی و استفاده از دوربین‌های مدار بسته محل های وقوع سرقت، متهم که از سارقان حرفه ای وسابقه دار بود شناسایی وطی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ فاتحی گفت: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده، سارق در رویارویی با دلایل و مدارک ارائه شده به۲۰فقره سرقت قطعات ومحتویات خودرو اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی اموال مسروقه زیادی کشف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رییس پلیس آگاهی کردستان از شهروندان خواست خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰و ۱۳۰پلیس آگاهی اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

محل دیدارهای مردمی فرمانده انتظامی کردستان به خیابان فلسطین تغییرمکان یافت
رییس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت : از این پس دیدارهای چهره به چهره ومردمی فرمانده انتظامی استان کردستان در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ واقع در خیابان فلسطین سنندج برگزار خواهد شد.

سرهنگ علی لقایی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده، از این پس دیدارهای چهره به چهره فرمانده ومسئولان انتظامی استان در قالب دفتر تظارت همگانی ۱۹۷در مکان جدید واقع در خیابان فلسطین سنندج برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: شهروندان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات انتظامی و دیدار با فرمانده ومسئولان انتظامی می توانند به آدرس جدید دفتر نظارت همگانی ۱۹۷واقع در سنندج ، خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری سنندج ، دفتر نظارت همگانی ۱۹۷مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد