نتایج آزمون مرکز وکلا آماده و در دسترس است


نتایج آزمون مرکز وکلا آماده و در دسترس است

نتایج آزمون مرکز وکلا آماده شده است و شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رساتی کارنامه خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون مرکز وکلا آماده شده است و شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز وکلای قوه قضاییه کارنامه خود را دریافت کنند.
علی بهادری جهرمی افزود: در آزمونی که ۲۹ آذر (آزمون وکالت) در ۱۲۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار کردیم، نخستین بار به همت مرکز سنجش دانشگاه پیام نور در حدود ۱۰ روز نتایج آزمون برای حدود ۱۰۷ هزار شرکت کننده آماده شده است.
وی گفت: شرکت کنندگان در این آزمون از امروز بعد از ظهر می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز وکلای قوه قضاییه کارنامه خود را دریافت کنند.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با بیان این که آزمون امسال دو مرحله‌ای است، افزود: یک مرحله آزمون کتبی و یک مرحله نیز آزمون شفاهی است و از ابتدا نیز اعلام کرده بودیم کسانی که در مرحله نخست تراز قبولی را کسب کنند، به مرحله دوم آزمون می‌روند.
وی گفت: حدود ۱۰ درصد از شرکت کنندگان موفق شدند مطابق اعلام دانشگاه پیام نور از مرحله اول با موفقیت عبور کنند و به مرحله دوم راه پیدا کنند که امروز کارنامه خود را دریافت خواهند کرد.
بهادری جهرمی افزود: در هفته آتی سامانه‌ای را برای ثبت نام قبول شدگان مرحله نخست طراحی می‌کنیم تا بعد از ثبت نام قبول شدگان در مرحله دوم آزمون، در ماه آتی مصاحبه قبول شدگان در مرحله نخست را شروع خواهیم کرد.
وی گفت: ان شاء الله برنامه ما این است که در هفت نقطه کشور به صورت منطقه‌ای، مصاحبه تخصصی از قبول شدگان گرفته شود و برای این که تردد‌ها کمتر و دسترسی‌ها راحت‌تر شود؛ گروه مصاحبه کننده در این مناطق مستقر خواهند شد .
بهادری جهرمی تصریح کرد: البته این گروه های مصاحبه کننده واحد هستند و عدالت مصاحبه رعایت خواهد شد و شرکت کنندگان نسبت به تفاوت حوزه‌ها دلهره نداشته باشند چرا که علاوه بر گروه حتی فرم‌های مصاحبه نیز روشن و سوال آن نیز از پیش تعیین شده است و به صورت واحد در تمام کشور با الگو‌های واحد این مصاحبه‌ها اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده درباره تعداد پذیرفته شدگان نهایی افزود: نمی‌توانیم تعداد روشنی را اعلام کنیم همان طور که نمی‌توانستیم برای راهیابی به مرحله دوم این تعداد مشخص را اعلام کنیم و نمره قبولی را بگوییم که چند درصد به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و در این مرحله نیز نمی‌توانیم بگوییم چه تعداد قبول شده نهایی خواهند شد.
وی گفت: پیش بینی ما این است که حدود ۵۰ درصد این تعداد (پذیرفته شدگان در مرحله دوم) یعنی در مجموع پنج درصد شرکت کنندگان در آزمون وکالت بتوانند موفق شوند و پروانه وکالت بگیرند.
بهادری جهرمی افزود: روال آزمون‌های وکالت نیز تقریبا به همین شکل است یعنی چیزی حدود ۴ درصد یا سه تا پنج درصد حد نصاب پذیرش آزمون‌های کانون‌های وکلای دادگستری در سال‌های گذشته بوده است و نتایج آزمون ما نیز نشان می‌دهد حدود پنج درصد در آزمون وکالت امسال قبول شوند.
وی گفت: از حدود ۱۰۷ هزار شرکت کننده، حدود پنج هزار نفر قبول می‌شوند که البته همانطور که گفتم این پیش بینی است و ما باید نمره‌های نهایی شرکت کنندگان در مرحله اول و دوم یعنی آزمون کتبی و شفاهی را جمع ببندیم و تعداد قبول شدگان نهایی را مشخص کنیم که احتمال دارد کمتر از این تعداد یا بیشتر از آن باشد.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: این آزمون فقط مختص وکالت مرکز قوه قضاییه است و ما برای مشاوران خانواده نیز ابتدای امسال از طریق سازمان سنجش آزمونی برگزار کردیم و آزمون وکالت مرکز قوه قضاییه نیز در مرکز سنجش دانشگاه پیام نور بود.
بهادری جهرمی گفت: درباره برگزاری آزمون کارشناسان رسمی نیز در حال مذاکره با سازمان سنجش یا مراکز سنجش دانشگاه‌های بزرگ هستیم که نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022