سعید رضاخانی مطرح ترین هنرمند در عرصه ورکشاپ در ایران


سعید رضاخانی  مطرح ترین هنرمند در عرصه  ورکشاپ در ایران

سعید رضاخان ، متولد 2 فروردین 1356 تهران ، بصورت تقریبی نقاشی پشت شیشه را از سال 1372 آغاز کرد و از آنجا که هیچ پیش زمینه ذهنی از این هنر نداشت و بصورت خودآموز وارد آن شده بود ؛ نوع قلمگیری و نقاشی خاص خود را بوجود آورد.

سعید رضاخانی  مطرح ترین هنرمند در عرصه  ورکشاپ در ایران
به گزارش صدای ایران سعید رضاخانی در ابتدا از موضوعات گوناگون برای نقاشی استفاده می‌کرد اما با گذشت زمان ، تنوع زیستی و بویژه پرندگان ، موضوع اصلی آثارش شد. به شکلی که توانست خود را به عنوان یک هنرمند پیشرو و صاحب سبک در این رابطه مطرح کند.

سعید رضاخان با ایجاد گروه نقاشان پشت شیشه ایران در مهر ۱۳۹۵ حرکت تازه ای را برای گسترش و معرفی این هنر ایجاد کرد. وی توانست در این راه شعبه هایی را در شهرهای سمنان ، بابل ، رشت ، قزوین و ... ایجاد کند.

برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی و برپایی کارگاه‌های آموزشی متعدد (ورکشاپ) در نقاط گوناگون و شهرهای مختلف باعث شد تا رضاخان به عنوان مطرح ترین هنرمند در این عرصه شناخته شود.

با گذشت زمان و نوع برخورد پدرانه با نقاشان و هنرمندان و کمک به برپایی نمایشگاه و حمایت از استقلال کاری اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران ، به پدر این هنر شناخته شد.

رضاخان سعی دارد تا بوسیله آثارش تنوع زیستی و بویژه پرندگان را به مخاطبانش معرفی کند. از نظر او پرندگان مظهر آزادی و پرواز هستند. از سوی دیگر تغییرات در اکوسیستم‌ها باعث کوچ و یا حذف کامل گونه‌ها یا گونه‌هایی از این موجودات می شود. در حال حاضر حدود ۵۵۰ گونه پرنده در فهرست پرندگان ایران ثبت شده اند که بخشی از آنها در ایران با مشکل کاهش جمعیت و خطر انقراض روبرو هستند و حتی برخی نیز در سطح جهان با مشکل روبرو شده اند.

در حال حاضر رضاخان سعی دارد با نقاشی از این موجودات همگان را متوجه تهدید هایی که نسل پرندگان را به خطر می‌اندازد ؛ کند. از جمله این تهدیدات جنگ است که علاوه بر تخریب زیرساخت های جوامع ، باعث برهم خوردن نظم اکوسیستم‌ها و حذف برخی گونه‌ها در محدوده درگیری می شود.

جنگ ها علاوه بر تهدید صلح جهانی ، زیستگاه ها را نیز نابود می‌کنند و نسل موجودات را با خطر جدی روبرو می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور