30 کمین‌گاه شکار در خلیج گرگان جمع‌آوری شد


30 کمین‌گاه شکار در خلیج گرگان جمع‌آوری شد

گرگان - ایرنا - 30 کمین‌گاه شکارچیان غیرمجاز در پهنه آبی تالاب بین‌المللی خلیج گرگان در گشت مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان‌های گلستان و مازندران تخریب و جمع‌آوری شد.

علاوه بر ماموران محیط زیست، نیروهای پایگاه دریابانی و حراست شیلات گلستان با پایش پیاده مناطق باتلاقی و کم عمق خلیج گرگان کمین‌گاه های غیر مجاز بخش جنوبی این زیستگاه در شهرستان های و بندرگز و نوکنده را جمع آوری کردند.

نصب و ایجاد هرگونه سازه بعنوان کمین‌گاه در شکارگاه ممنوع است اما برخی سودجویان با استفاده از اقلامی شبیه نی و گونه های نیزاری مبادرت به ساخت کومه های غیر مجاز برای کمین و شکار پرندگان می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این گشت مشترک به خبرنگار ایرنا گفت: هر ساله و با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌ها و پهنه آبی گلستان، فعالیت متخلفان شکار و صید در این مناطق بیشتر شده که برای جلوگیری، پیشگیری و مقابله با فعالیت شکارچیان غیرمجاز، گشت مشترک در این زیستگاه های ارزشمند انجام می شود.

محمد رضا کنعانی اظهار داشت: شکارچیان دارای پروانه عادی شکارپرندگان آبزی و کنار آبزی از جمعه سیزدهم دی ماه مجاز به شکار در مناطق و زمان های مشخص شده هستند.

30 کمین‌گاه شکار در خلیج گرگان جمع‌آوری شد

وی با اشاره به تشدید گشت های کنترلی با آغاز فصل شکار در زیستگاه های گلستان از شکارچیان دارای پروانه شکار خواست از هرگونه فعالیت در روزهای غیرمجاز پرهیز کنند.

وی ادامه داد: هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان یکی از دغدغه های مهم سازمان حفاظت محیط زیست، اتخاذ تدابیر مناسب برای جلب همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها و جوامع بومی و محلی برای حمایت از این پرندگان و جلوگیری از شکار غیرقانونی آنها است.

به گزارش ایرنا زیستگاه های آبی خلیج گرگان با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر