خاطرات «فرود» در حوزه هنری سمنان انتشار یافت


رسول گلپایگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا...


رسول گلپایگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کتاب «فرود» خاطرات خودنوشت و داستان هایی از ابوطالب ملاجعفری با نام مستعار «فرود» است که با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۳۵۲ صفحه به سفارس حوزه هنری استان سمنان به موسسه فرهنگی هنری شمسه باوران کویر به صورت برون سپاری واگذار و توسط انتشارات زمرم سحر منتشر شد.

وی افزود:جعفری در فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله هنرهای نمایشی و داستان نویسی در دوران زندگی خود فعالیت داشت و این کتاب در دو بخش خاطرات و داستان های کوتاه منتشرنشده از وی به چاپ رسیده است.

گلپایگانی، به مقدمه این کتاب اشاره کرد و گفت: مرز بین خاطره و داستان در کتاب «فرود» خیلی لغزان و درهم است، خاطرات گاهی داستانی و داستان ها گاهی خاطره‌محور روایت می شود که می توان این مساله را ویژگی روایت فرود دانست و خاطره-داستان و داستان-خاطره ترکیب اصلی روایت این کتاب با زبان روایی گرم و صمیمی و بی واسطه است.

مسوول دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان گفت :هر چند در توضیحاتی که خاطره نگار از خود بیان می کند ادعایی بر خاطره نویس بودن خود ندارد و دلیل بر نوشتن آن را یادآوری مسائلی که برای خود مهم است می داند، اما ویژگی های خاص متن و داستان های کتاب از لحاظ ادبی و ساختاری دارای ارزش است و به همین علت تصمیم بر چاپ این خاطرات گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: کتاب های «لطیف»، «ردپایی بر آسمان»، «تا بهشت»، «گردان خورشید»، «جامه سرخ»، «۲۴ آینه»، «بلند مثل شب یلدا» و کتاب عکس «تجسم یک باور» از جمله کتاب های منتشر شده از سوی دفتر فر هنگ و مطالعات پایداری استان سمنان است.

مسوول دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان ادامه داد : کتاب های «آسایشگاه ۱۴»، «ساعت پنج بود»، «روشنگر» و کتاب خاطرات و زندگینامه شهید عباس دانشگر با عنوان «لبخندی به رنگ شهادت» از جمله آثاری است که به زودی توسط حوزه هنری استان سمنان توسط انشارات سوره مهر به چاپ می رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده