جای خالی محرومان در برگزاری جشنواره فیلم فجر


جای خالی محرومان در برگزاری جشنواره فیلم فجر

اختصاص بودجه دولتی 17 میلیاردی از جیب مردم به غیر از اسپانسرهایی مانند همراه اول و غیره برای این رویداد با اهداف عالی انقلاب‌مان در تضاد علنی نیست؟

به گزارش مشرق، یک منتقد معتقد است: رنگ و بوی جشن‌ها و برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر از جمله جشنواره فیلم فجر باید در راستای تحقق اهداف عالی انقلاب و برقراری حکومت جهانی حضرت حجت(عج) باشد و در آن باید عموم مردم و از همه طبقات جامعه به‌خصوص اقشار ضعیف و دورافتاده از مرکز امکان شرکت و بهره‌مندی داشته باشند و از وظایف دولت‌هاست که زمینه و شرایط را برای این امر مهیا و آماده سازند.

بیشتر بخوانید:

حمایت گسترده مدیران دولتی از محکومان امنیتی


امیرحسین جوانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، با بیان مطلب فوق افزود: متأسفانه در جشنواره فیلم فجر که همزمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود شاهد فضایی غیرمردمی ‌و همراه با ریخت‌وپاش‌های کذایی و اکثراً بی‌مورد آن هم از جیب و حساب مردم (بیت‌المال) هستیم! و هر ساله عده‌ای از مدیران دولتی و خانواده‌هایشان و وابستگانشان همراه تعدادی از پیاده نظام هنری یک جریان خاص سیاسی که همیشه و در همه صحنه‌ها به‌عنوان سلبریتی حاضرند، بدل شده است! اما عموم مردم به علت نبود امکانات کافی و مناسب و اختصاص ندادن فضایی برای اکران فیلم‌های این رویداد ملی در اکثر شهرهای کشور از حضور در آن محروم می‌مانند و حتی در معدود سینماهای مراکز استان‌ها و تهران هم برای تهیه بلیط نسبتاً گران بزرگ‌ترین جشنواره هنری و دولتی در کشور با مشکلات فراوانی مواجه‌اند و فقط از طریق برخی وابستگان دولتی و مدیران وزارت ارشاد و یا با مراجعه به بازار سیاه و آن هم به قیمت چندین برابر امکان حضور در این جشنواره ملی را پیدا می‌کنند، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که ادامه این روند فعلی و برگزاری این جشنواره به این شکل آن هم در این ایام مبارک اصلا به صلاح کشور و مردم هست؟


وی ادامه داد: برای مثال همین امسال که عموم مردم در تنگنای اقتصادی و معیشتی به‌سر می‌برند و دولت هم با کسری شدید بودجه و کمبود بی‌سابقه نقدینگی و تحریم‌های کمرشکن استکبار جهانی مواجه است آیا اختصاص بودجه دولتی ۱۷ میلیاردی از جیب مردم به غیر از اسپانسرهایی مانند همراه اول و غیره برای این رویداد با اهداف عالی انقلاب‌مان در تضاد علنی نیست؟


از همه اینها هم که بگذریم با دیدن اسامی ‌فیلم‌های مستند این دوره که در شأن و سطح جشنواره فجر هم نیستند مانند: خسوف، زمستان است، عالیجناب، کامی‌ و همچنین خبرهایی که نشان از حضور فیلم‌های سینمایی مسئله‌دار و سیاه‌نما می‌دهد، درمی‌یابیم که در آستانه برگزاری سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار داریم. بنابراین لزوم بازنگری فوری و اساسی در شیوه برگزاری و برگزارکنندگان و سیاست‌گذاران این جشن بزرگ هنری در مجلس و متعاقبا دولت آینده اقدامی واجب و لازم در جهت اصلاح این انحرافات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هنرنمایی عارف غفوری شعبده باز معروف در شبکه سه + فیلم