رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه


برای بسیاری از ما پیش آمده است که در شرایطی نامناسب مثلا دعوت به یک مهمانی چشم های ورم کرده و پف داری داریم همانطور که می دانید چشم های پف دار تاثیر بسیار زیادی در صورت دارد، اگر شما زمان کافی برای بررسی علت پف چشم ندارید می توانید با استفاده از چند روش رفع سریع پف چشم به درمان آن بپردازید و بهترین نتایج را بدست آورید.  از مهم ترین علت پف چشم...

برای بسیاری از ما پیش آمده است که در شرایطی نامناسب مثلا دعوت به یک مهمانی چشم های ورم کرده و پف داری داریم همانطور که می دانید چشم های پف دار تاثیر بسیار زیادی در صورت دارد، اگر شما زمان کافی برای بررسی علت پف چشم ندارید می توانید با استفاده از چند روش رفع سریع پف چشم به درمان آن بپردازید و بهترین نتایج را بدست آورید.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

از مهم ترین علت پف چشم می توان به مواردی از قبیل، داشتن استرس و نگرانی های طولانی مدت، کمبود شدید خواب، کم شدن مایعات در بدن، مصرف بیش از اندازه نمک، داشتن آلرژی و حساسیت، گریه کردن زیاد، تغییرات هورمونی در بدن، افزایش سن که معمولا پفی که ناشی از افزایش سن به وجود می آید قابل درمان نیست.

آشنایی با روش های رفع سریع پف چشم

روش های درمانی که در اختیارتان قرار می دهیم شامل یکسری درمان های کوتاه مدت و کاملا بی ضرر می باشد که می توانید در عرض چند ساعت از دست پف چشم هایتان خلاص شوید پس در ادامه همراه ما باشید.

استفاده از کمپرس آب سرد

آب سرد قابلیت آن را دارد تا با منقبض کردن رگ های خونی از شدت کاهش تورم چشم بکاهد، برای استفاده از این روش برای از بین بردن سریع پف چشم ابتدا باید یک دستمال نخی کاملا تمیز را درون آب کاملا سر قرار دهید و آب آن را خوب بچلانید سپس دستمال را بر روی چشمتان قرار دهید طوری دستمال را بر روی چشمتان قرار دهید که تمام اطراف چشمتان را هم بپوشاند سپس بگذارید تا برای چند دقیقه دستمال بر روی چشمتان بماند، توجه داشته باشید این کار را در حالت دراز کش انجام ندهید بلکه به صورت نشسته انجام دهید.

استفاده از قاشق

شاید این روش روش ساده ای باشد اما می تواند به سرعت شما را از شر پف چشم خلاص کند، از این رو ۴ تا قاشق استیل را برای مدت ۲ دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس پشت قاشق را بر روی چشم هایتان قرار دهید و بگذارید تا به خوبی سرمای قاشق به چشم شما جذب شود، به این ترتیب چندین مرتبه این روش را برای هر کدام از چشم هایتان انجام دهید.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

کنترل حساسیت ها

شاید یکی از دلایل پف چشم آلرژی ها و حساست ها باشند شما می توانید در این مواقع با استفاده از خوردن ۱ عدد قرص آنتی هیستامین از میزان و شدت پف چشم هایتان بکاهد.

استفاده از خیار

به دلیل اینکه خیار دارای مقادیر بسیار زیادی آب می باشد به صورت طبیعی خاصیت خنک کنندگی دارد و می تواند به بافت پوست آبرسانی کند که دارا بودن این ویژگی می تواند به رفع سریع پف چشم بپردازد، علاوه بر این خیار می تواند ورم هایی که ناشی از آلرژی می باشند را هم کاهش دهد، از این رو با گذاشتن دو حلقه خیار بر روی چشم ها به صورت ایستاده می توانید از شر پف چشم خود در زمان کوتاه خلاص شوید.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

پاک کردن آرایش چشم

در هنگام خواب حتما سعی کنید آرایش صورت و به خصوص ارایش چشم خود را بشویید چرا که باقی ماندن آرایش بر روی چشم شما می تواند یکی از دلایل پف کردن چشم ها باشد. برای پاک کردن آرایش چشم تا جای ممکن سعی نمایید از مواد طبیعی پاک کننده آرایش استفاده کنید.

استفاده از چای کیسه ای

چای به دلیل داشتن کافئین باعث می شود تا جریان خود در زیر پوست محدود شود از این رو می توان به درمان پف چشم بپردازد، البته شما می توانید از تی بگ های چای سبز و چای بابونه هم برای این کار استفاده نمایید، فقط کافیست ۲ عدد چای کیسه ای در در آب سرد بگذارید و آنها را فقط برای چند دقیقه در فریزر و یا یخچال قرار دهید، سپس آن را بر روی چشم هایتان قرار دهید طوری که در معرض مستقیم با قسمت پف کرده چشم باشد، بهتر است بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشم هایتان قرار داشته باشد.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

تخلیه سینوس ها

اگر خوردن ۱ عدد آنتی هیستامین اثری در کاهش پف چشم نداشت و این پف ناشی از مشکلات سینوسی باشد شما می توانید با استفاده از یک سرم بینی برای تخلیه مایعات اضافی در زیر چشم استفاده نمایید، از این رو برای تخلیه این مایعات باید ۱ چهارم قاشق غذا خوری نمک یونیزه شده را در ۲۵۰ گرم آب کاملا حل نمایید، سپس محلول را در یک سرم تمیز بریزید، سپس نیمی از محلول را در بینی سمت چت و نیم دیگر آن را در سوراخ بینی سمت راست بریزید به این ترتیب با تکرار این روش تمام سینوس های خود را به طور کامل تخلیه نمایید.

استفاده از کرم چشم

کرم هایی وجود دارد که به رفع پف زیر چشم کمک فراوانی می کند و می تواند خیلی سریع شما را به نتیجه دلخواهتان برساند، شما می تونید از کرم هایی استفاده نمایید که ساختار آن از کافئین تولید شده باشد و یا می توانید از کرم هایی چشم دیگر مانند کرم رتینول و یا Arnica استفاده نمایید که خاصیت ضد التهابی دارند.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

بدنتان را هیدراته نگه دارید

یکی از دلایلی که باعث می شود تا شما همیشه چشم های پف کرده ای داشته باشید می تواند احتباس آب در بدن باشد، در واقع زمانی که بدن دچار کم آبی می شود شروع به احتباس آب در بدن می کند، از این رو شما باید از مصرف هر گونه نوشیدنی که باعث می شود بدنتان خشک شود خودداری نمایید و در مقابل سعی کنید در طول روز آب بیشتری بنوشید.

زمان خواب ارتفاع سرتان را بیشتر کنید

زمانی که سر شما بالاتر از تنه تان قرار بگیرد باعث می شود تا خون و دیگر مایعات در صورت و زیر چشم هایتان جمع نشود که همین موضوع از ایجاد پف زیر چشم جلوگیری می کند، پس بهتر است قبل از خواب از یک بالشت بلند تر برای قرار دادن سر استفاده نمایید طوری که سر نسبت به سایر نقاط بدن بالاتر باشد.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

سایر روشهای دیگر رفع پف چشم

استفاده از کرم بر روی چشم های خود قبل از هر گونه آرایش. استفاده از کانسیلر های مخصوص برای پوشاندن پف چشم. استفاده از کرم های برنزه در زیر چشم و اطراف آن. استفاده از خط چشم بر روی قسمت پلک پایین. از خوابیدن بر روی شکم و پهلو ها خود داری کنید و به جای آن رو به پشت بخوابید. به اندازه کافی استراحت نمایید.

شما می توانید برای رفع فوری پف چشم از تکنیک آرایش پف زیر چشم استفاده کنید تا پف چشم هایتان را به بهترین حالت ممکن پنهان کنید.

رفع سریع پف چشم با ترفندهای طبیعی و موثر در خانه

تمامی این روش هایی که در اختیارتان قرار داده ایم می توانند به شما در جهت درمان پف چشم در مواقع ضروری کمک فراوانی بکنند. برای آشنایی با نحوه آرایش پف زیر چشم کلیک کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر