10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است


10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  قاسم بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دریافت دفترچه بیمه سلامت برای دهک‌های مختلف اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از مشمولان بیمه سلامت پیامک مربوط به وضعیت دهک خود را دریافت کرده‌اند و می‌توانند بر اساس...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

قاسم بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دریافت دفترچه بیمه سلامت برای دهک‌های مختلف اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از مشمولان بیمه سلامت پیامک مربوط به وضعیت دهک خود را دریافت کرده‌اند و می‌توانند بر اساس شرایط مشخص شده برای گرفتن دفترچه اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای دهک‌های یک، دو و سه و کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند صدور دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان است.

10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است

بهرامی تصریح کرد: مردم عادی نیز که در دهک یک تا سه تشخیص داده شوند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند بیمه شوند و ارزیابی وسع مالی دوره انتظار ۱۰ روزه ندارد.

وی گفت: کسانی که در دهک ۴ و ۵ و ۶ قرار دارند می‌بایست ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند و در صورت اعتراض به تشخیص دهک خود می‌توانند با حضور در دفاتر پیشخوان مدارک را تکمیل کرده تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد که در صورت وارد بودن اعتراض از دفترچه رایگان برخوردار می‌شوند در غیر این صورت برای هر نفر باید ۲۹۰ هزار تومان حق بیمه سالانه پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: تعیین دهک‌های اجتماعی افراد اطلاعات محرمانه تلقی می‌شود و شهروندان با ارسال کد ملی از طریق دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند از وضعیت دهک خود مطلع شوند.

وی افزود: دهک‌های هفت، هشت، ۹ و ۱۰ شرایط استفاده از دفترچه رایگان را ندارند و بایستی تمام حق بیمه خود را که سالانه ۵۸۰ هزار تومان برای هر نفر است را واریز کنند.

دریافت خدمات پس از ۱۰ روز از صدور دفترچه

بهرامی در ادامه گفت: کسانی که درخواست دفترچه بیمه سلامت را دارند پس از گذشته ۱۰ روز از زمان صدور می‌توانند از خدمات درمانی آن استفاده کنند و این روند ۱۰ روزه حتماً باید سپری شود.

10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است

وی اظهار داشت: برای موارد اورژانسی افراد می‌توانند بلافاصله درخواست دفترچه بیمه سلامت کرده و از خدمات آن استفاده کنند و برای این افراد دوره انتظار ۱۰ روزه حذف شده است اما حق بیمه ۱۰۰ درصدی (۵۸۰ هزار تومان برای هر نفر) دریافت می‌شود تا در صورت اعتراض متقاضی برای تعیین دهک آن بررسی لازم صورت گیرد.

ثبت نام ۳ هزار خانوار شهری برای بیمه رایگان سلامت

بهرامی در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان نیز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳ هزار خانوار برای دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان ثبت نام کرده‌اند که برای نیمی از این افراد پیامک تشخیص دهک خانوار ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد ۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه ایرانیان هستند و باید در یک برنامه زمان بندی شده همه افراد تحت پوشش این بیمه قرار گیرند که در حال حاضر حدود ۲ درصد هنوز ثبت نام نکرده و دفترچه ندارند.

10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است

۱۰ درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه بیمه درمانی است

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین بیان کرد: به طور میانگین حدود ۱۰ درصد جمعیت استان قزوین هیچ گونه دفترچه بیمه درمانی ندارد که این افراد تا فروردین ماه سال آینده فرصت دارند اقدام کنند و حداکثر در مدت یک ماه پس از بررسی وضعیت خود تحت پوشش قرار گیرند.

بهرامی اضافه کرد: حدود ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مطالبات بیمارستانی پرداخت شده است

وی در ادامه به وضعیت مطالبات مراکز درمانی هم اشاره کرد و اظهار داشت: سند مهرماه مراکز درمانی تحویل گرفته شده و پذیرش شده است و دو ماه فرصت رسیدگی داریم و تاکنون ۸۰ درصد مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است.

10 درصد جمعیت استان قزوین فاقد هرگونه دفترچه بیمه درمانی است

بهرامی افزود: مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و تأمین اجتماعی تا مرداد ماه امسال به صورت علی الحساب و مطالبه داروخانه‌ها تا شهریور قطعی شده است.

وی گفت: مراکز بهداشتی و درمانی روستایی هم علی الحساب شهریور را دریافت کرده‌اند و در مجموع ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: به طور متوسط ماهانه بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان‌های بخش خصوصی پرداخت می‌شود.


کد خبر 4803832

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور