به دنبال یک روش بدون دردسرو طبیعی به منظور پرکردن ابروهای کمرنگ و پراکنده خود هستید؟ ممکن است میکروبلیدینگ راه حلی که منتظر آن هستید باشد. ممکن است افرادی از نظر شما به دلیل داشتن استرس، سوختگی و یا با گذشت زمان دچار آسیب دیدگی ابرو شده باشند و مایل باشند که ابروی آنها کمی کامل تر و شفاف تربه نظر برسد. در هر صورت، به این نتیجه می رسید که می خواهید ابروهای زیبا و مرتب تری داشته باشید. اکنون تصور کنید هرگز نیازی به استفاده از آرایش ابروهایتان ندارید و هر روز صبح هنگام بیدار شدن˒ ابروهایتان یک شکل و مرتب باشد، این وعده ای است که میکروبلیدینگ به شما می دهد. در ادامه این مقاله ار بخش زیبایی, پوست و موی دکتر سلام به توضیج کامل درباره میکروبلیدینگ پرداخته و با آن آشنا می شویم.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

میکروبلیدینگ چیست؟

میکرو بلدینگ ابرو وعده ماندگاری درطول سال های متناوب را به ارمغان می آورد. وییرا زک، یک متخصص میکرو رنگدانه در نیوجرسی می گوید: میکروبلیدینگ به عنوان اصلاح یا تقویت ابرو روشی بسیار دقیق که به ابرو ظاهر زیبا و کامل تری می بخشد، شناخته شده است. زک می گوید: هر موی فرد با استفاده از یک قلم مخصوص میکرو بلدینگ، که ساخته دست هست ایجاد می شود و خطوط طبیعی به وجود می آورد که با موهای واقعی فرد ترکیب می شوند.

با استفاده از یک تیغه خوب، رنگدانه زیر لایه بالایی پوست پوشیده شده و در نتیجه ابروهایی به دست می آید که نیازی به مراقبت و نگهداری در طول روز را ندارند. میکروبلیدینگ بسیار شبیه یک خالکوبی(تتو) به نظر می رسد و اگرچه ممکن است کمی صریح باشد، حقیقت این است که آرایش دائمی در واقع یک روش بسیار امن و کنترل شده است. به ما اجازه دهید نگرانی تان را با ارائه روش ها ومطالب زیرکاهش دهیم.

آیا میکروبلیدینگ ابرو برای من مناسب است ؟

میکروبلیدینگ برای خانم هایی که مایل به کامل تر شدن ابرو و داشتن ابروهای پرپشت تری هستند، اما مهارت استفاده ازکشیدن مداد یا براش به داخل ابروهای خود را ندارند˒ بسیار مناسب است. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که می تواند شما را از انجام این روش منع کند.

اگر یکی از موارد زیر شامل حال شما می شود˒ ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید:

حاملگی یا شیردهی مبتلا به دیابت، سرطان، صرع یا اختلال خود ایمنی مصرف مرتب دارویی که باعث از بین رفتن خون می شود بیماری پوستی که بر ناحیه مورد نظر تاثیر می گذارد پیوند عضو بیماری قلبی اختلالات گردش خون یا بیماری خونی سرماخوردگی یا آنفولانزا

آمادگی برای میکروبلیدینگ

اگرچه اغلب این اتفاق نمی افتد، اما عفونت مهم ترین عارضه برای افرادیست که میکروبلیدینگ انجام می دهند. این اتفاق به ویژه در مواردی است که استانداردهای ایمنی و استریل نادیده گرفته شوند. برای اقدام برای هر فعالیت بهبود زیبایی اطمینان حاصل کنید که مرکز زیبایی انتخابی شما حرفه ای و دارای مجوز است و فقط به بهترین قیمت اکتفا نکنید.

میکروبلیدینگ یک روش پزشکی نزدیک به آب درمانی است. تکنسین هایی که این کار را انجام می دهند نیاز به مجوز متخصصان تاتو آرایشی دارند. به عبارت دیگر، فردی که برروی موهای شما (ابروهایتان) کار می کند، ممکن است دانش مورد نیاز برای میکروبلیدینگ را نداشته باشد(بدون توجه به قول ها و حرف هایشان).

بیشتر بخوانید: راه های تقویت مو، ابرو، مژه، ریش و سبیل

اولین مشاور میکروبلیدینگ شما

هنگامی که ترمیم کننده خود را انتخاب کردید، فقط کافیست ابرو های خود را بشویید و به او یادآوری کنید که چه کاری می تواند برایتان انجام دهد.مشاوره بدون فشارو بدون انتساب˒ تعهدی است که در آن در مورد اینکه آیا شما گزینه ی خوبی برای میکرو بلدینگ هستید یانه صحبت می کنید و اگر چنین باشد، بهتر است که اقدام کنید.

تکنسین شما نگاهی دقیق به صورتتان می اندازد و می توانید باهم تغییراتی که می خواهید انجام دهید را تعیین کنید. نکته بسیار مهم این است که توجه داشته باشیم میکرو بلدینگ یک فرآیند قابل تنظیم است و تجربه هرتکنسین در این زمینه یکسان نیست. تکنسین با شما همکاری می کند تا ابروهایی را طراحی کنید که متناسب با ساختار چهره و اهداف زیبایی باشد.

با تکنسین یا مشاورخود درباره روند، قرار ملاقات های بعدی و قیمت گذاری صحبت کنید. درست است که هزینه قسمتی است که بیشترین اضطراب را ایجاد می کند و ممکن است پول زیادی را برای انجام میکروبلیدینگ خرج کنید اما در نظر بگیرید که چه مقدار پول (و زمان) قرار است در چند سال آینده صرف آرایش کردن کنید که وبا انجام میکروبلیدینگ متوقف می شود.

آماده شدن ومهیا کردن جهت اقدام

چند دستورالعمل مهم قبل از انجام میکروبلیدینگ:

در طی یک هفته ابروهایتان راتیغ نزنید واز(مداد، براش و…)استفاده نکنید. تکنسین نیاز به دیدن شکل و ظاهر طبیعی ابروها دارد. از کرم پودر ها یا ضد افتاب استفاده نکنید. تکنسین نیاز به دانستن تن پوست طبیعیتان برای تطبیق با رنگ مناسب ابروها دارد. از نوشیدن کافئین و الکل و یا کار کردن در عرض 24 ساعت اجتناب کنید. قبل از انجام، آسپیرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید. این داروها خون را رقیق می کند و ممکن است باعث خونریزی بیش از حد شود.

بسیار مهم است که با ظاهر طبیعی و بدون آرایش به جلسه میکروبلیدینگ بروید. هدف اصلی از میکروبلیدینگ نگهداری و مراقبت از ابرو بدون هیچ زحمتی است. اگرابروهایتان را اصلاح کنید و وارد شوید تکنسینتان آن را به عنوان ابروی استاندارد برای ظاهر جدید شما تعریف می کند، پس بهتر است که، با اینکه نمی خواهید موهای در حال رشد ظاهر شما را نامرتب جلوه دهد، اصلاح ابرو انجام نداده و موها را حفظ کنید.

چه چیز هایی در طی مراحل انتظار می رود

زمان انجام فرا رسیده است، و شما بهترین و کمترین راه نگهداری ابرو که تا کنون داشته اید را می خواهید. این چیزیست که شما به صورت گام به گام انتظار دارید.

کشیدن روی ابروهایتان

قبل از اینکه تکنسین ابزار هارا جمع کند، یک مرحله آماده سازی کوچک لازم است تا اطمینان حاصل شود که جایگاه ابروهای جدید شما درست است. این فرایند گاهی اوقات می تواند طولانی تر از روش واقعی خود باشد و شامل اقدامات انجام شده و ابروهای جدید شما شده است تکنسین این کاررا به عنوان نقشه راه برای ظاهر جدید شما استفاده خواهد کرد.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

این راه نیز آخرین شانس شما برای وعده هر ایده و تنظیم نیازهای شما است. از حرف زدن درباره آن نترسید زیرا باید توجه داشت که میکروبلیدینگ یک روش تقریبا دائمی است. تغییراتی که درابروها ایجاد می کنید برای یک تا سه سال خواهد بود.

انتخاب رنگ مناسب

هنگامی که شما مورد بررسی قرار گرفتید، زمان انتخاب رنگی است که با پوست و رنگ موی طبیعی شما ترکیب می شود. ممکن است بخواهید ابروهای تیره داشته باشید، اما مهم است که به توصیه های تکنسین خود در این مورد توجه داشته باشید. ابروهای شما باید با پوشش دادن رشته های تتو بر روی آن به صورت طبیعی به نظر برسد.

کم کردن درد و ناراحتی

پس از اتمام آماده سازی در یک نگاه وزمانی که شما و تکنسین با رنگ ابرو ها موافقت کرده اید، وقت آن رسیده است تا فرایند میکروبلیدینگ را آغاز کنیم. تکنسین از یک کرم خفیف موضعی برای تسکین درد درناحیه مورد نظر استفاده می کند. پس از آن باید حدود 30 دقیقه منتظر بمانید تا به طور کامل تاثیر خود را بگذارد. استفاده از این کرم باعث اطمینان خاطر شما از دردناک نبودن میکروبلیدینگ می شود.

اجازه ی شروع بدهید

هنگامی که کرم تاثیر خود را گذاشت، کار اصلی شروع می شود. تکنسین از یک ابزار دستی استفاده می کند که اغلب یک چاقوی X-acto به سوزن های کوچک متصل شده است. این چاقو برای پوشاندن جوهر در پوست شما استفاده می شود، زیرا تکنسین سکته های کوچک مانند سکته مغزی درسراسر ابروی شما ایجاد می کند.

بر خلاف خالکوبی، در میکروبلیدینگ جوهر در زیر سطح پوست باقی می ماند، به همین دلیل است که نتایج میکروبلیدینگ در ظرف چند سال منحرف می شود. فرایند معمولا 1-2 ساعت بسته به میزان تغییرات طول می کشد. در صورتی که پوست به مقدار زیادی ملتهب شود و کیفیت نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد˒ تکنسین ممکن است کار را برای مدتی یا به طور کامل متوقف کند.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

دستورالعمل های مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ممکن است بسته به تکنسین شما کمی متفاوت باشد. با این حال، به نظر می رسد اکثر مکان های زیبایی در مورد چند نکته ضروری برای سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود، توافق دارند. به احتمال زیاد به شما آموزش داده خواهد شد که از یک پماد ضد باکتری به روی ابروهای خود برای حدود 24 ساعت استفاده کنید، سپس با وازلین برای یک هفته چرب نگه دارید. ضروری است که ناحیه مورد نظر را هیدراته نگه دارید اما مرطوب نکنید حتی زمانی که صورت خود را می شویید.

کارهایی که به مدت حداقل یک هفته بعد از میکروبلیدینگ باید از آن اجتناب کنید عبارت است از:

برنزه کردن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید. اصلاح کردن و چیدن آنها که باعث ریزش طبیعی خواهد شد. ورزش کردن (هنگام عرق کردن منافذ پوست باز می شود و می تواند باعث محو شدن جوهر شود). خوابیدن بر روی صورت. شنا کردن یا دوش گرفتن طولانی.

ابروها ممکن است متورم و قرمز شود، این امر کاملا طبیعی است

ابروهای شما در ابتدا تیره تر می شوند اما سایه با گذشت زمان تغییر می کند و در نهایت در عرض چند هفته تثبیت خواهد شد. اکثر تکنسین ها 1-3 جلسه قرار ملاقات برای پیگیری با شما تنظیم می کنند. اولین مورد از این پیگیری ها زمانی است که ناحیه بهبود کامل یافته و رنگ حل شده است. تکنسین این جلسه را برای تنظیمات تشکیل می دهد. بسته به نیازهای شما ممکن است یک بار دیگر و تا سه ماه بعد از آن نیز پیگیری صورت گیرد.

میکروبلیدینگ به طور معمول با ترمیم ها بین 1 تا 3 سال ماندگاری دارد

طبیعی است که بعد از 3 سال به اندازه کافی مرغوب و استاندارد نمی ماند.

از سونا و جکوزی دوری کنید

در چنین دوره ای باید از استفاده این نوع استخر ها دوری کنید زیرا برای صورت تان کاملا خطرناک هستند و می توانند به ابروی تان آسیب وارد کنند. لیزر و لایه برداری را نباید در دوره بعد از میکروبلیدینگ انجام دهید. لایه برداری ها عموما به وسیله مواد شیمیایی صورت می گیرند و زمانی که این مواد شیمیایی به ابروی شما برخورد کند، ممکن است آلرژی یا حساسیت را در شما به وجود بیاورد که خطرناک است و ممکن است این حساسیت اثرات جبران ناپذیری را بر روی ابروی شما به جا گذارد.

از مصرف غذاهای تند دوری کنید.

مایعات و غذاهای شیرین وعده های بهتری برای شما هستند و آسیبی به میکروبلیدینگ شما وارد نمی کنند اما غذاهای تند می توانند سیستم عصبی شما را تغییر دهند. همچنین شما نباید از هیچگونه محصولات آرایشی در این ده روز استفاده کنید. البته می توانید در باقی صورت تان از لوازم آرایشی استفاده کنید اما در محل ابرو نباید این لوازم برخوردی داشته باشد زیرا برای ابرو بسیار مضر است.

سعی کنید با دست تان ابروی میکروبلیدینگ را لمس نکنید

گاهی پوسته زیر آن خشک می شود و بسیاری می خواهند با دست آن را جدا کنند که چنین کاری بسیار اشتباه است. باید شما زمان دهید که پوسته به طور طبیعی خود جدا شود و از بین برود و جدا کردن آن با دست می تواند به ابروهای میکروبلیدینگ شده هم آسیب وارد کند. همچنین شما نباید هوای ازاد زیادی را به ابروی تان برخورد دهید. چنین برخوردی زمانی رخ می دهد که شما با یک وسیله مانند موتور سیکلت یا دوچرخه در حال رفتن باشید که برای تان خطرناک است.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

بیشتر بخوانید: با این روش ها صاحب ابرویی پرپشت شوید

عوارض میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ ابرو هم یک سری عوارضی دارد که هر شخصی آن را انجام می دهد باید با این عوارض آگاه باشد و بداند که چه چیزهایی ممکن است بعد از انجام میکروبلیدینگ برای وی رخ دهد.

شما در بند های زیر می توانید با این عوارض ها آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درمورد میکروبلیدینگ کسب کنید:

آلرژی های احتمالی

رنگدانه های آلی، یکی از مهم ترین چیزهایی هستند که می توانند واکنش های آلرژیک و حساسیت را در بدن فرد ایجاد کنند. البته طبق تحقیقاتی که انجام شده است چنین چیزی در میکروبلیدینگ بسیار کم رخ می دهد اما احتمال آن صفر نیست و ممکن است شخصی دچار آن شود. به همین علت بهتر است که همیشه در مورد رنگدانه ای که قرار است به کار رود، سوالات متعددی پرسیده شود و میزان آلرژی آن را در بدن بررسی کرد.

عفونت پوستی

در جراحی میکروبلیدینگ ، پوست صورت قرار است پاره شود تا این عمل به خوبی صورت گیرد. حال همین پارگی پوست خود می تواند شروع بسیاری از عفونت ها در بدن باشد. برخی از این عفونت ها، عفونت HIV و عفونت های پوستی مختلف هستند. البته در بیشتر مواقع علت وقوع عفونت ها استفاده از وسایل پزشکی غیر استریل شده هستند.

وسایل پزشکی غیر استریل شده می تواند خطرناک ترین وسیله برای پوست باشد و پوست صورت هم حساسیت بسیار بالایی دارد. به همین علت قبل از انجام میکروبلیدینگ، وسایل پزشکی را به طور کامل بررسی کنید و نزد یک پزشک معتبر این جراحی را انجام دهید.

میکروبلیدینگ ناکامل

گاهی وقت ها میکروبلیدینگ به صورت ناکامل یا اشتباه بر روی ابروی فرد انجام می شود. این خود بسیار هزینه آور و همچنین خطرناک است. میکروبلیدینگ ناکامل را نمی توان مجددا اصلاح کرد و باید آن را به وسیله کارهای مختلف مدیریت کرد که هرکدام از آنها هزینه های زیادی را بر روی دوش فرد می گذارند. اگر قرار است میکروبلیدینگ را بر روی ابروی خود انجام دهید در ابتدا تمام مراحلی که پزشک قرار است برای شما طی کند را بررسی کنید و سپس از سوابق پوستی خود برای پزشک بگویید تا بداند که چه کارهایی را نباید در میکروبلیدینگ انجام دهد.

خطرات احتمالی مختلف

پوست صورت بخش بسیار مهمی است و ابرو هم بخشی از آن است. همیشه عوارض و خطراتی وجود دارد که به صورت مشخصی مطرح نیستند و ممکن است در فرد حضور پیدا کند. مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ مهم ترین چیزی است که شخص باید انجام دهد و همیشه باید از یک پزشک مناسب برای کارهای خود برخوردار باشد. پوست صورت را نمی توان به همین راحتی درمان مجدد کرد و به همین دلیل است که باید هر جراحی در صورت به طور کامل موفقیت آمیز باشد.

مزایای میکروبلیدینگ

مزایایی در میکروبلیدینگ وجود دارد که آن را نسبت به دیگر جراحی های ابرو برتر می کند و هر شخصی که می خواهد میکروبلیدینگ را انجام دهد باید با این مزایا آشنا شود. در بند های زیر این مزایا به طور کامل مطرح شده اند و می توانید با آنها آشنا شوید.

میکروبلیدینگ مانند یک ابروی طبیعی برای شما عمل خواهد کرد

پزشک در ابتدا سعی می کند که نحوه خواب ابروی شما و خطوط میان آنها را به طور کامل بررسی کند. سپس به وسیله تحقیقاتی که انجام داده یک میکروبلیدینگ طبیعی برای شما ایجاد می کند و بر روی ابروهای شما قرار خواهد گرفت. در چنین حالتی خطوط های میکروبلیدینگ بسیار ظریف خواهند بود و تفاوتی با ابروهای طبیعی نخواهند داشت. همین باعث می شود که تفاوت میان ابروی طبیعی و ابروی میکروبلیدینگ شده را به سختی فهمید.

درمان بسیار سریع پوست

در برخی از جراحی هایی که بر روی ابرو انجام می شود، خراش هایی ایجاد می شود که عمق بسیاری دارند و باعث می شوند که درمان فرد بسیار طولانی شود. همچنین این خراش ها می توانند آسیب زیادی به شخص ایجاد کنند. خراش هایی که در میکروبلیدینگ بر روی پوست ایجاد می شود کم عمق و سطحی هستند و آسیبی به پوست شما نمی رسانند. در نتیجه درمان پوست شما بسیار سریع تر انجام می شود و درد کمتری را حس خواهید کرد. البته با وجود خراش های کم عمق، عفونت های کمتری هم پوست شما را تهدید خواهد کرد.

کاهش زمان آماده شدن

میکروبلیدینگ به شما کمک می کند که زمان آماده شدن تان کاهش پیدا کند. مشکل بسیاری از زنان این است که نمی توانند به موقع حاضر شوند و تاخیر های زیادی در بیرون رفتن خود خواهند داشت. علت چنین تاخیری، طولانی بودن زمان آرایش و تمیز کردن ابرو ها است. زمانی که شما میکروبلیدینگ را بر روی ابروی خود انجام می دهید دیگر نیازی به آرایش کامل بر روی ابروی خود نخواهید داشت و انها همیشه حاضر خواهند بود. همین باعث می شود که زمان آماده شدن شما کاهش پیدا کند و سریع تر به مکان های مورد نظر خود برسید.

شادابی چهره

یک نقص در بدن می تواند ناراحتی و اندوه زیادی در چهره فرد ایجاد کند. ابرو هم اساسی ترین جزوی است که به چشم همه می آید و تقریبا در دید همگان است. به همین دلیل تا زمانی که شخص یک ابروی مناسب برای خود نداشته باشد، نمی تواند شاداب باشد و لبخند زیادی بزند. انجام میکروبلیدینگ باعث می شود که شخص چهره ای شاداب به خود بگیرد و لبخند های بیشتری بزند. همچنین ابروهای وی طبیعی تر می شود و دیگر نیازی ندارد که آرایش زیادی بر روی آنها انجام دهد.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

موقتی بودن

یکی از مزایای دیگر میکروبلیدینگ، موقتی بودن آن است. کسانی که می خواهند میکروبلیدینگ را بر روی ابروی خود انجام دهند، به خوبی می دانند که این روش موقتی است و نمی تواند به طور دائمی انجام شود. پس در نتیجه اگر از میکروبلیدینگ خود رضایت کامل نداشته باشند یا بخواهند آن را تغییر دهند، می توانند بعد از مدتی هاشور ها را از بین ببرند و فرم دیگری در ابروی خود ایجاد کنند. چنین کاری به دلیل کم عمق بودن شیار های پوستی قابل انجام است و پزشک تان می تواند بر روی ابروی شما انجام دهد.

بهداشت میکروبلیدینگ

برخی از افراد از این ترس دارند که به وسیله انجام میکروبلیدینگ، بیماری های مختلفی وارد بدن آنها شود. چنین افرادی فکر می کنند که وسیله های میکروبلیدینگ بر روی افراد دیگری هم قرار گرفته است و ممکن است یک ویروس واگیردار بر روی آن وجود داشته باشد. چنین تصوری اشتباه است. باید بدانید که تمامی وسایلی که در میکروبلیدینگ برای شما استفاده می شود یکبار مصرف هستند و دیگر شخصی از آنها استفاده نمی کند. به همین دلیل است که هیچگونه ویروسی در خطر شما نخواهد بود و دچار بیماری های واگیردار نخواهید شد.

درد کم

عده دیگری هم هستند که فکر می کنند میکروبلیدینگ دارای درد زیادی است و همین باعث می شود که نخواهند این روش را بر روی ابروی خود امتحان کنند. در روش میکروبلیدینگ از هیچگونه بیهوشی و بی حسی خطرناکی استفاده نمی شود. ابروی شما با یک پماد بی حس می شود و شما دیگر دردی را احساس نخواهید کرد. تنها بعد از انجام یک سوزش کمی در ابروی خود خواهید داشت که بخشی از عوارض است و سریعا از بین می رود. این تفکر که درد زیادی در میکروبلیدینگ وجود دارد، اشتباه است و نباید آن را باور کرد.

تفاوت میکروبلیدینگ با دیگر روش ها

روش های دیگری هم برای زیبایی و امور ابرو و اطراف آن وجود دارد که در کنار میکروبلیدینگ انجام می شود. هرکدام از این روش ها ویژگی ها و تفاوت های خاص خودشان را دارند.

در بند های زیر به تفاوت میکروبلیدینگ با آنها اشاره شده است و می توانید با این تفاوت ها آشنا شوید:

تفاوت های میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ

میکروپیگمنتیشن مانند میکروبلیدینگ برای زیبایی و ظرافت ابرو به کار می رود. هر دو یک روش موقت هستند و فرم خاصی به ابرو می دهند. تفاوت اصلی میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ در رنگدانه ها است. میزان عمقی که در میکروپیگمنتیشن ایجاد می شود بیشتر است. در این روش عمق بیشتری بر روی سطح پوست ایجاد می شود و رنگ دانه ها در آن عمق قرار خواهند گرفت.

به همین دلیل می توان گفت که عمر میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است و حدود دو الی پنج سال برای شخص دوام می آورد. البته میکروبلیدینگ کمی طبیعی تر است و زیبایی بیشتری را برای ابرو ایجاد می کند. تفاوت دیگر این دو روش در مدت زمان انجام شان است. امور میکروپیگمنتیشن طولانی تر از میکروبلیدینگ است و حدود دو ساعت زمان می برد تا به طور کامل بر روی ابروی فرد ایجاد شود.

به همین دلیل می توان گفت که در این روش شخص نیاز به مراقبت های بیشتری دارد و همچنین خطرهای بیشتری او را تهدید می کند. البته باید بدانید که میکروبلیدینگ برای زیبایی استفاده می شود و میکروپیگمنتیشن به دلیل ضخامت خود برای اصلاح عارضه ها صورت می گیرد. مثلا شخصی در ابروی خود زخمی دارد و می خواهد آن را در دید قرار ندهد. به همین دلیل از میکروپیگمنتیشن استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: در حوزه زیبایی و پزشکی میکروپیگمنتیشن چه کاربردی دارد؟

تفاوت های میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ

از میکروشیدینگ برای پر کردن مکان های خالی در ابرو استفاده می شود. همیشه فضاهای خالی میان ابرو ها وجود دارد که به چشم می آیند و شخص می خواهد آن فضا ها را پر کند. در چنین حالتی میکروشیدینگ کاربرد بیشتری دارد زیرا یک حالت سایه مانند ایجاد می کند و پودری است. این در حالی است که میکروبلیدینگ خطی ایجاد می شود و پودری در آن وجود ندارد. از میکروبلیدینگ برای طبیعی شدن ابرو ها استفاده می شود اما میکروشیدینگ در خط چشم و پلک هم استفاده می شود.

فرق اصلی میکروشیدینگ با دیگر روش ها این است که هیچگونه حساسیتی در آن وجود ندارد و افرادی که دچار آلرژی های زیادی در بدن خود هستند می توانند از این روش استفاده کنند. ظرافت میکروشیدینگ از میکروپیگمنتیشن بیشتر است و طول عمر آن به اندازه همان میکروبلیدینگ است. یعنی در حدود یک الی دو سال عمر می کند و سپس باید مجددا ترمیم شود.

میکروبلیدینگ چیست؟ مزایا، عوارض و مراقبت ها

تفاوت های میان میکروفیزرینگ و میکروبلیدینگ

میکروفیزرینگ نسبت به بقیه روش ها بسیار جدیدتر است و کمی تفاوت دارد. در این روش از یک قلم مخصوص استفاده می شود. رنگ به وسیله همین قلم وارد پوست می شود و در همانجا قرار می گیرد. یکی از تفاوت های این روش با دیگر روش ها این است که ظاهر ابرو ها طبیعی تر خواهد بود زیرا در میکروفیزرینگ رنگ همانند رنگ ابرو خواهد بود. چنین روشی برای فضاهای خالی میان ابرو ها استفاده می شود و به طور کل در دو جلسه انجام می شود. در اولین جلسه توسط خراش های کوچک پزشک رنگ را وارد فضاهای خالی می کند و جلسه تمام می شود.

حال شخص باید حدود شش هفته به خود استراحت دهد و سپس بعد از آن در جلسه دوم کار ابروی خود را تمام کند. تفاوت دیگر این روش با میکروبلیدینگ این است که رنگ در عمق کمتری قرار می گیرد. این باعث می شود که شخص درد کمتری را تحمل کند و همچنین التهاب در نواحی ابرو کمتر خواهد بود. از آنجا که رنگ در عمق بسیار کمی است، عمر میکروفیزرینگ کمتر از میکروبلیدینگ خواهد بود و نیاز به ترمیم های مجدد دارد. آخرین تفاوتش با میکروبلیدینگ این است که شخص می تواند در مراحل ترمیم، فرم ابرویش را تغییر دهد و آن را نازک تر یا پهن تر کند.

مقدار هزینه انجام میکروبلیدینگ

به هیچ عنوان نمی توان هزینه دقیقی برای میکروبلیدینگ مطرح کرد. اگر شما هم مانند بسیاری افراد نزد پزشک ها رفته باشید، متوجه می شوید که قیمت هر پزشک با پزشک دیگری متفاوت است. دلیل این تفاوت قیمت می تواند علت های زیادی باشد. اولین علت این است که هر پزشک از وسایل مخصوص خود استفاده می کند که می تواند جنس متفاوتی با پزشک دیگری داشته باشد. به همین دلیل است که قیمت ها بالا و پایین تر خواهند شد.

علت دیگر تجربه ای است که پزشک برای خود دارد. معمولا پزشک هایی که دارای تجربه یا مدرک بالا تری هستند، قیمت های بالا تری نسبت به باقی پزشک ها دارند و نوبت آنها طولانی تر خواهد بود. در کنار این ها علت های زیاد دیگری هم مانند زمان و نوع پوست فرد برای قیمت گذاری وجود دارد که نمی توان به تمام آنها اشاره کرد. در نتیجه همین عوامل باعث می شوند که پزشک یک نرخ برای خود تعیین کند و با توجه به همان نرخ میکروبلیدینگ را برای دیگران انجام دهد.

در نهایت سعی کنید از یک پزشک مناسب برای خود استفاده کنید. مهم ترین چیز صلاحیت پزشک برای انجام این کار است. پوست خود را در دست هر پزشکی ندهید و سعی کنید از پزشک خود اطمینان کامل داشته باشید زیرا پوست صورت یکی از مهم ترین بخش های بدن است و اگر عیبی در آن به وجود بیاید ترمیم آن بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود.