بیش از 2 تُن جگر فاسد مرغ در مریوان کشف و معدوم شد


دکتر مسعود خاتمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار...


دکتر مسعود خاتمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان شبکه دامپزشکی در بازرسی یکی از مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی این مقدار جگر منجمد مرغ تاریخ منقضی شده را کشف کردند.

وی با اشاره به حجم بالای محموله کشف شده، اضافه کرد: جگرهای فاسد شده با پنج خودرو به یک مکان مناسب حمل و در آنجا به طور کامل معدوم سازی شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: ارزش ریالی این محموله براساس ارزیابی کارشناسان بیش از ۲۷۰ میلیون ریال بود که با حضور به موقع بازرسان شبکه دامپزشکی از ورود این محموله فاسد به بازار جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی از همه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان از قبیل سردخانه‌ها، کشتارگاه دام و طیور، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، مراکز تهیه غذای آماده و کبابی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

بیش از 2 تُن جگر فاسد مرغ در مریوان کشف و معدوم شد

خاتمی گفت: بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده‌های دامی در ایام تعطیل سال شامل اعیاد نوروز، عید رمضان، عید قربان و هفته اول شب یلدا تشدید می‌شود به طوریکه در هر ماه بیش از یک هزار مورد بازرسی از این واحدها انجام می‌گیرد.

وی افزود: شبکه دامپزشکی مریوان پیشرو در اجرای دستورالعمل های سازمان و در راستای نیل به اهداف سازمان دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی و طیور و نظارت‌های بهداشتی با اهداف سلامت افراد جامعه در عرضه فراورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره با اقتدار عمل می‌کند.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: بطور میانگین در هر ماه بیش از سه هزار کیلوگرم در مجموع بازرسی ها، نظارت‌های بهداشتی از مراکز و محموله‌های قاچاق مرتبط با دامپزشکی در شهرستان کشف، ضبط و معدوم سازی می‌شود.

خاتمی از شهروندان خواست توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و از خرید و تهیه هرگونه فرآورده خام دامی بدون تایید شبکه دامپزشکی، بدون بسته بندی، بدون تاریخ تولید و انقضا خودداری کرده و از تهیه این موارد خارج از مراکز عرضه معتبر به ویژه خرید تخم مرغ و ماهی از دوره گردها و عرضه کنندگان غیر بهداشتی در معابر و سایر موارد دیگر جدا پرهیز کنند.

در شهرستان مریوان بیش از ۲۶۰ مرکز تولید شامل یک واحدکشتارگاه دام و یک واحدکشتارگاه طیورصنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیرخام، محل نگهداری (سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی ها و موارد دیگر فعالیت دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...