دیدار ارژن و سونگون ، مصاف با قهرمان آسیا


دیدار ارژن و سونگون ، مصاف با قهرمان آسیا

شیراز- ایرنا- تیم ارژن شیراز درمسابقات فوتسال لیگ برتر کشور به مصاف تیم مس سونگون تبریز قهرمان آسیا و صدرنشین کنونی لیگ می‌رود.

این دیدار از هفته بیست و چهارم این رقابت‌ها دوازدهم دیماه جاری از ساعت ۱۷ در سالن شهید ابوالفتحی شیراز برگزار می شود.

تیم ارژن تنها نماینده فوتسال فارس در بخش مردان است که چند سالی است به دلیل مشکلات مالی نتوانسته نتایج خوبی کسب و تنها سهمیه فارس را در لیگ برتر حفظ کرده است.

حمیدرضا کمالی سرمربی درلیگ امسال در حالی که تنها ۲۰ روز به آغاز این فصل مسابقات باقی مانده بود تکلیف تیمش مشخص شد از این رو نتوانست تیم خوبی را ببندد و در حالی که چندین بازیکن با تجربه و خوب خود را از دست داده بود مجبور شد از بازیکنان امید باشگاه استفاده کند.

با این حال تیم ارژن با وجود چالش‌ها با پا در میانی اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال راهی این فصل از مسابقات شد و با وجود جوانی و ارایه بازیهای خوب اما نتایج خوبی نگرفته است که نمی توان انتظارمعجزه از اینگونه تیم ها داشت .

۶ بُرد، پنج مساوی و ۱۲ باخت حاصل کار این تیم طی ۲۳ بازی برگزار شده است و نمی توان ایرادی هم به بازیکنان و کادر فنی این تیم گرفت چرا که بضاعت آنها همین اندازه است و اگر در لیگ برتر بمانند آنگاه کار بزرگی کرده اند.

در جدول رده بندی حاشیه امنیت ندارد

شیرازی ها هم اینک با ۲۳ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و با تیم سیزدهم جدول تنها سه امتیاز و با تیم انتهای جدول هم پنج امتیاز فاصله دارد از این رو در حاشیه امنیت قرار ندارد و از این سه بازی باقی مانده باید امتیازهای لازم را کسب کند تا امسال هم به سلامتی لیگ را به پایان برساند.

شاگردان کمالی با وجود جوانی اما در برابر تیم های مطرح لیگ در این فصل بازی های خوبی به نمایش گذاشته است و از پیش باخته نبودند و می توان این دیدار را برای تیم مس سونگون با همه دارایی‌هایش سخت تلقی کرد چرا که تیم ارژن می خواهد هم ماندن خود را در لیگ تثبیت کند و هم شایستگی هایش را در برابر صدرنشین لیگ که قهرمان و نایب قهرمان آسیاست نشان دهد .

نبرد داراها و ندارها

تقابل تیم ارژن و مس سونگون نبرد داراها و ندارهاست و هر نتیجه ای هم در این بازی سخت برای شیرازی ها رقم بخورد چیزی از شایستگی های این تیم سخت کوش را نمی کاهد و شاید هم تیم ارژن شگفتی ساز این هفته لیگ شود و تیم صدرنشین را در خانه متوقف سازد .

ستاره آسیا بر لوگوی تیم مس ورزقان

اما تیم مس سونگون ورزقان از توابع تبریز در سال ۱۳۸۹ از دسته سوم لیگ کار خود را آغاز کرد و پس از یک دوره فراز و فرود در سال ۹۶ و ۹۷ دو بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرد و در سال ۹۷ به عنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا شرکت کرد و به مقام قهرمانی قاره کهن دست یافت و توانست یک ستاره را به لوگو باشگاه اضافه کند.

این تیم در سال ۹۸ هم در فینال جام باشگاههای آسیا با نتیجه ۲ بر صفر مقابل نگویای ژاپن شکست خورد و به مقام نایب قهرمان آسیا بسنده کرد و از گرفتن ستاره دوم در آسیا باز ماند.

سونگون بزرگترین معدن مس ایران است که در شهرستان ورزقان تبریز قرار دارد و قابل قیاس با شرکت لبنیات ارژن شیراز نیست.

تیم مس سونگون هم اینک در جدول رده بندی لیگ برتر پس از ۲۳ بازی با ۵۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و با تیم دوم که گیتی پسند اصفهان است ۶ امتیاز فاصله دارد و به نظر می رسد از بخت های مسلم دفاع از عنوان قهرمانی است.

درصورتی که این تیم از سد ارژن گذر کند تا حدود زیادی قهرمانی خود را مسجل کرده است و می تواند برای سومین بار جشن قهرمانی را به پا کند و برای سومین بار هم راهی یازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا شود .

در مسابقات لیگ برتر فوتسال مردان کشور ۱۴ تیم شرکت دارند که پس از انجام ۲۶ بازی تیم قهرمان این مسابقات راهی جام باشگاههای آسیا می شود و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته یک می شوند .

دیدار رفت تیم های مس سونگون و ارژن شیراز که شهریور ماه امسال در تبریز برگزار شد با نتیجه ۴ بر ۲ به سود تیم مس پایان یافت و زدن ۲ گل به این تیم نشان از دست و پا بسته نبودن شاگردان کمالی در دیدار برگشت است و حتی تیم ارژن برای انتقام شکست دور رفت به مصاف حریفش می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس