پارچه کرپ باربی


یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اکثر خانم‌ها انتخاب یک پوشش مناسب است، اینکه بتوانند برای هر مجلس لباس متناسب با آن نوشته پارچه کرپ باربی اولین بار در روچی. پدیدار شد.

پارچه کرپ باربیپارچه کرپ باربیپارچه کرپ باربیپارچه کرپ باربی
امتیاز خود را ثبت کنید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اکثر خانم‌ها انتخاب یک پوشش مناسب است، اینکه بتوانند برای هر مجلس لباس متناسب با آن را انتخاب کنند. در این میان معمولا انتخاب لباس شب جزو انتخاب‌های سخت محسوب می‌شود. اینکه لباس را آماده بخرید یا بدوزید و اگر می‌خواهید بدوزید چه پارچه‌ای انتخاب کنید، این تصمیم را سخت‌تر می‌کند. پارچه کرپ باربی از این بابت که بافت خوبی دارد، لخت و سبک است و کاملا بر روی تن می‌نشیند، جزو پر طرفدارترین پارچه‌ها برای لباس‌های مجلسی به شمار می‌رود.

این مقاله سعی دارد درباره پارچه «کرپ باربی» که یک نوعی از پارچه کرپ است، اطلاعاتی در اختیار شما بگذارد تا بتوانید به راحتی برای دوختن یک لباس مجلسی شیک، پارچه مناسبی انتخاب کنید.

پارچه کرپ باربی چیست؟

کرپ پارچه‌ای است نرم و کمی براق که با جنس‌های مختلفی چون؛ پشم، ابریشم، ریون، پنبه، استات، الیاف مصنوعی و پلی استر ساخته می‌شود. تفاوت در نوع بافت این پارچه باعث شده کرپ به دسته‌های مختلفی چون؛ کرپ کنزو، کرپ چیکوتا، کرپ خاویاری، کرپ مرویجت، کرپ ژرژت، کرپ غواصی و… تقسیم شود و هرکدام برای مصرف خاصی استفاده می‌شوند. کرپ باربی نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرد و در حقیقت یک نوعی از پارچه کرپ است.

پارچه کرپ باربی به چه کار می‌آید؟

این نوع پارچه کرپ محصول کشور اندونزی است و می‌توان آن را در دسته با کیفیت ترین پارچه‌های موجود در بازار قرار دارد. مواد به کار رفته در این پارچه از مواد نو و دسته اول تهیه می‌شود به همین دلیل رنگ پارچه کرپ باربی در بلند مدت بور نمی‌شود و بسیار خوش ایست است. پارچه‌های کرپ انواع مختلفی دارند و هر کدام متناسب با جنس، نوع بافت، ضخامت، وزن و … برای طرح‌های مختلف از لباس‌ها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، برای لباس‌های مجلسی اصولا از پارچه کرپ کش استفاده می‌شود. از پارچه کرپ باربی نیز بیشتر برای دوخت مانتو و شلوار استفاده می‌کنند؛ زیرا فرم و شکل مناسبی برای این دست از پوشاک دارد. همچنین این پارچه‌ها چون هوا را از خود عبور نمی‌دهد، گزینه مناسبی برای دوخت لباس‌های فصل سرد محسوب می شود.

خرید پارچه کرپ باربی

پارچه‌های کرپ به دلیل اینکه انعطاف بالایی دارند، از پرکاربردترین پارچه‌هایی هستند که در صنعت مد و لباس از آن استفاده می‌شود و همیشه این پارچه توجه خیاطان، کارگاه‌های تولیدی لباس، بانوان و… را به خود جلب کرده است. پارچه‌های کرپ عمدتاً تولید داخل هستند اما تعدای از آنها تولید کشورهایی مثل چین، ترک و اندونزی هستند. پارچه کرپ باربی در دو نوع پارچه کرپ باربی فرانسه و پارچه کرپ باربی اندونزی در بازار موجود است که در کل چون تولید داخلی نیستند، نسبت به دیگر پارچه‌های کرپ قیمت بالاتری دارند.

همچنین قیمت پارچه کرپ باربی فرانسه مقداری بیشتر از قیمت نوع اندونزی است. پارچه کرپ باربی با توجه به اینکه تولید کدام کارخانه است؟ جنس مواد تولیدی آن چیست و در نهایت با توجه به نوسانات بازار پارچه، قیمت‌های متفاوتی دارد. ولی میانگین قیمت این پارچه را می‌توان بین هشتاد تا صد و بیست هزار تومان برآورد کرد. مثل خیلی از جنس‌های دیگر خرید پارچه کرپ باربی به صورت عمده مقرون به صرفه تر است و به خاطر آنکه این پارچه جزو پارچه‌های پر مخاطب محسوب می شود، ریسک خرید عمده آن برای خیاطان کم می‌شود.

در مورد محل مناسب خرید پارچه کرپ باربی نیز می‌توان به فروشگاه‌های بزرگ و کوچک سطح شهر اشاره کرد؛ اما مهمترین مراکز فروش این نوع پارچه‌ها در تهران و در بازار بزرگ تهران و سرای امیر کبیر، خیابان مولوی، زرتشت، محله عبدل آباد، پاساژ میری تجریش و خیابان گاندی قرار دارند. اگر قصد خرید عمده دارید، بهترین مکان انتهای بازار تهران و سرای امیر کبیر است اما قصد خریده عمده ندارید و می‌خواهید بهترین پارچه‌های کرپ باربی مناسب برای لباس مجلسی، کت و شلوار، مانتو و… را بدون گشتن زیاد یک‌جا پیدا کنید، راهی خیابان زرتشت شوید. خوب است در هنگام خرید پارچه حواستان به قیمتی که فروشنده به شما می‌دهد باشد. اصولا فروشنده‌های پارچه به دو صورت قواره‌ای و متری قیمت می‌دهند. برخی از فروشندگان پارچه را به صورت قواره‌ای می‌فروشند؛ اما به صورت متری به شما قیمت می‌دهند؛ پس به این نکته و ترفند آگاه باشید!

نگه‌داری از پارچه کرپ باربی

یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها میان خانم‌ها پارچه کرپ و انواع آن است و بیشترین مصرف این نوع پارچه در دوخت مانتو‌های رسمی، اداری و مجلسی، کت و دامن، کت و شلوار، لباس‌های مجلسی کوتاه و بلند است. به همین خاطر نحوه نگه‌داری از این پارچه برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. نحوه مراقبت از پارچه کرپ بستگی به الیاف تشکیل دهنده آن دارد؛ برای مثال کرپ‌های ابریشمی و پشمی چون ظرافت بالایی دارند باید با دست شسته شوند. پارچه باربی جزوه پارچه‌های کرپ حساس نیست و شست و شوی آن نکته خاصی ندارد. فقط برای ماندگاری بهتر این پارچه آن را با دمای آب ۳۵ درجه بشورید.

این موضوع هم که همیشه درباره لباس‌های مجلسی مطرح می‌شود که بهتر است آنها را با دست بشورید یا برای شستن به خشک‌شویی ببرید. از طرفی چون این پارچه در مقابل چین و چروک بسیار مقاوم است، می‌توانید بعد از شستن آن را صاف پهن کنید تا بعد از خشک شدن دیگر نیازی به اتو کردن نداشته باشد. اما اگر نیاز به اتو کردن داشت، به دو نکته توجه کنید. دمای اتو پایین باشد و اتو کردن را از پشت پارچه انجام دهید.

برای خرید کرپ باربی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اول از همه و قبل از خرید پارچه کرپ باربی و حتی هر پارچه‌ دیگری، طرح لباس خود را انتخاب کنید. انتخاب طرح اول از همه در میزان پارچه مصرفی مهم است. از طرفی دیگر طرح لباس در انتخاب نوع پارچه اهمیت دارد. برای مثال اگر انتخاب شما برای لباسی که می‌خواهید بدوزید، یک مدل آزاد و چین‌دار باشد، دیگر پارچه کرپ باربی مناسب طرح شما نیست و باید به جای آن یک پارچه لخت و سبک مثل کرپ حریر انتخاب کنید. اما اگر قصد دوختن یک لباس مجلسی رسمی مثل کت و دامن را دارید، کرپ باربی بهترین انتخاب است زیرا این مدل از لباس‌ها به پارچه‌های ضخیم و آهاردار نیاز دارند.

همچنین باید به این نکته که آیا در طرح کلی، پارچه دیگری با کرپ باربی شما ترکیب می‌شود یا نه، توجه کنید. زیرا وقتی قرار است در دوخت یک لباس دو یا چند پارچه با هم ترکیب شوند، باید به نوع بافت پارچه‌ها، رنگ و میزان مصرف هر پارچه دقت کرد تا پارچه‌ها باهم، همخوانی داشته باشند و نتیجه کار خوش‌آیند از آب در بیاید. در هنگام خرید به بافت پارچه دقت کنید. بافت کرپ باربی باید از نزدیک بسیار ظریف به نظر بیاید و از پشت پارچه حالت زیگزاکی ریز داشته باشد.

کشسان بودن این پارچه طبیعی است؛ اما توجه کنید که کش آن بسیار محکم است پس اگر پارچه کرپ باربی شل بود، بدانید آن پارچه یا کرپ باربی نیست یا تقلبی است. از دیگر نکاتی که می‌توانید هنگام خرید به آن دقت کنید، لبه‌های پارچه است که نباید لول شده باشد. همچنین کرپ باربی گلوله و پرز پرز نمی‌شود.

می‌توانید روی سطح پارچه دست بکشید تا از این بابت خیالتان راحت شود. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده بودیم کرپ باربی در مقابل چروک شدن مقاوم است. به همین خاطر می‌توانید قبل از خرید تکه‌ای از پارچه را در دست خود مچاله کنید تا ببینید چروک می‌شود یا نه. مجموع این نکات به شما کمک می‌کند تا پارچه کرپ باربی که می‌خواهید بخرید اصل و جنس آن مرغوب باشد.

رنگ بندی کرپ باربی

علاوه بر نوع بافت، سبکی، جنس، ضخامت و نوع شست و شو پارچه، محدود نبودن رنگ‌بندی پارچه هم از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک پارچه را محبوب و پرطرفدار می‌کند. کرپ باربی جزو پارچه‌هایی است که رنگ‌بندی آن طیف گسترده‌ای دارد و رنگ‌های آن با تناژهای مختلف در بازار موجود است. همچنین کرپ‌های باربی ساده با بافت کج راه و کرپ‌های طرحدار با رنگبندی متنوع در بازار موجود است. پارچه‌های کرپ باربی طرحدار را بیشتر برای لباس‌های مخصوص کودکان استفاده می‌کنند.

چگونه با پارچه کرپ باربی بهتر بدوزیم

پارچه کرپ باربی برعکس پارچه‌های سبکی که هنگام دوخت ممکن است در ظاهر آن تغییر شکل به وجود آید، به دلیل اینکه نسبتا پایدار است، جزو پارچه‌هایی به شمار می‌رود که دوخت آسانی دارند. قبل از شروع دوخت پارچه کرپ باربی می‌توانید یک سوزن را در درون گوشه‌ای از پارچه قرار دهید تا مطمئن شوید پارچه مقاومتی در برابر ورود سوزن ندارد. این اتفاق در انواع پارچه‌های کرپ نتیجه متفاوتی دارد. در برخی از پارچه‌های کرپ سوزن به راحتی وارد آن می‌شود، در برخی دیگر این اتفاق باعث پارگی پارچه می‌شود.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا متناسب با جنس پارچه‌ای که قرار است بدوزید، سوزن چرخ خیاطی خود را انتخاب کنید تا سوزن هم به راحتی در پارچه شما حرکت کند و از طرفی باعث پارگی پارچه نشود. همچنین پیشنهاد می‌شود در پایان، دوخت خود را با دوخت زیگ زاگ تمام کنید. با این کار می‌توانید از شکافته شدن پارچه کرپ باربی جلوگیری کنید. در طول زمان استفاده از چرخ خیاطی بهتر است از تنظیمات مخصوص دوخت چندلا (لحاف دوزی) استفاده کنید. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید، برش پارچه کرپ باربی است. برای برش این پارچه بهتر است از تیزترین ابزار خود استفاده کنید زیرا در این صورت پارچه کمتر دچار تغییر حالت و پارگی می‌شود.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین، ضروری‌ترین و کاربردی ترین اختراعات بشر، پارچه است. پارچه از نخ‌ها یا الیاف طبیعی یا منصوعی تشکیل شده است. این نخ‌ها و الیاف‌ها انواع مختلفی دارد که جنس‌ آن‌ها و نحوه قرار گرفتنشان در کنار هم، پارچه‌ها را از هم متمایز می‌کند. پارچه مانند دیگر اختراعات در گذر زمان تغییراتی کرده است و هر روزه پارچه‌های مختلفی با استفاده از مواد گوناگون تولید می‌شود. گستردگی حوزه پارچه آنقدر زیاد است که می‌شود هر روز درباره آن خواند و نوشت.

در این مقاله «کرپ باربی» که یک مدل خاصی از پارچه است که با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت پارچه به دست ما رسیده ‌است‌ را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین دلیل‌های انتخاب برای معرفی این پارچه، محبوب و پر مصرف بودن آن میان خانم‌هاست. کرپ باربی نوعی از پارچه کرپ است که برای لباس‌های مجلسی، کت و شلوار، کت و دامن، مانتو رسمی و اداری مناسب است. پارچه کرپ باربی طیف رنگی گسترده‌ای دارد برای همین دست شما را برای انتخاب رنگ مورد نظرتان باز می‌گذارد.

همچنین ویژگی‌های دیگری چون خوش فرم بودن، مقاوم بودن در برابر چروکیدگی، بور نشدن و… انتخاب پارچه کرپ باربی را برای شما از بین دیگر پارچه‌ها راحت‌تر می‌کند.

چرا برای خرید پارچه «روچی» را انتخاب کنیم؟

در این روزها که آدم‌ها به هیچ کارشان نمی‌رسند و مدام درباره شلوغی و ترافیک خیابان‌ها غر می‌زنند، بازارهای آنلاین کمک بزرگی به مردم پر مشغله کرده است و باعث شده وقت مردم برای خرید کالاهای مورد نیازشان هدر نرود و در حقیقت کمک به صرفه‌جویی در وقت کرده است.

یکی از نیازهای مهم مردم پوشاک است. که چی بپوشند؟ چه شکلی و چه رنگی باشد؟ چه جنسی داشته باشد و… در این میان خیلی از مردم به خصوص خانم‌ها دوست دارند لباس‌های خود را مخصوصا لباس‌های مجلسی را بر اساس سلیقه خود طراحی کنند و بدوزند. اما گشتن توی کوچه پس کوچه‌های بازار برای پیدا کردن یکی دو متر پارچه و سر و کله زدن با فروشنده‌ها دیگر خارج از حوصله خیلی از مردم است.

برای حل شدن این مشکل می‌توانید با اطمینان خاطر به سراغ بازار آنلاین «روچی» بروید. این بازار آنلاین انواع پارچه‌ها را با بهترین کیفیت برای فروش در سایت خود به نمایش گذاشته است. می‌توانید با گشتن در این سایت عکس انواع پارچه‌ها را با بهترین کیفیت و در رنگ‌های مختلف ببینید و درخواست خود را برای خرید ثبت کنید. با این اتفاق دیگر نیازی به رفتن به کوچه و خیابان نیست. سایت روچی پارچه‌ای که سفارش داده‌اید را در منزل تحویل شما می‌دهد. این نکته را فراموش نکنید که امکانات سایت روچی فقط برای مردم تهران نیست و همه مردم از سراسر کشور می‌توانند پارچه خود را از این سایت سفارش بدهند و در منزل تحویل بگیرند. همچنین ارسال محصولات در صورتی که هزینه خرید شما بالای ۱۲۰ هزار تومان باشد رایگان می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)