پاسخ «سِر» به پیشنهاد هدایت سه شیرها؛ «در اولدترافورد به اندازه یک پادشاه خوشحالم»


پاسخ «سِر» به پیشنهاد هدایت سه شیرها؛ «در اولدترافورد به اندازه یک پادشاه خوشحالم»

تهران- ایرنا- «سر الکس فرگوسن» امروز 78 ساله شد؛ اسطوره‌ای که در 2 برهه پیشنهاد هدایت تیم ملی انگلیس را با پاسخی از روی عشق تمام نشدنی‌اش به منچستریونایتد رد کرده است.

با توجه به اینکه فرگوسن اسکاتلندی است، احتمال حضور سرمربی افسانه‌ای شیاطین سرخ روی نیمکت سه شیرها تقریبا محال بود اما این موضوع مانع از این نشد تا اتحادیه فوتبال انگلیس برای متقاعد کردن وی تلاش نکند.

فرگوسن در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌ای تایید کرد که وی پیشنهاد هدایت انگلیس را رد کرده و دلیل آن را این‌گونه توضیح داد: «آدام کروزیر» مدیر اجرایی وقت اتحادیه فوتبال انگلیس قرار ملاقاتی را با «مارتین ادواردز» مدیر وقت یونایتد تدارک دید. من در ساختمان باشگاه بودم و مارتین از من خواست تا فقط با کروزیر صحبت کنم.

وی ادامه داد: جواب من این بود «هرگز، هیچ راهی وجود ندارد که سرمربی انگلیس شوم» و مارتین در پاسخ گفت «تنها به احترام اینکه کروزیر به اینجا آمده، با او حرف بزن.»

فرگوسن در ادامه داستان گفت: حرف من این بود؛ چرا باید یونایتد را ترک کنم؟ در اولدترافورد به اندازه یک پادشاه خوشحال بودم. برای انگیزه فقط کافی بود به زمین تمرین و شاگردانم نگاه کنم. بازیکنان، رختکن و فرصت بردن مسابقات فوتبال انگیزه بود و اطمینان داشتم که در باشگاه درستی هستم.

وی افزود: نشستن در یک غروب شنبه در اولدترافورد خالی یا یک صبح یکشنبه با همان حال و هوا، انگیزه‌ای بارونکردنی در من ایجاد می‌کرد. بنابراین هیچ راهی وجود نداشت که منچستر را ترک کنم و باشگاه نیز این موضوع را می‌دانست. برای هدایت اسکاتلند تنها مانع این بود که نمی‌توانستم برگردم اما انگلیس به هیچ وجه.

فرگوسن در دوران حضور در منچستر یونایتد ۱۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره، پنج عنوان جام حذفی و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...