300 تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد


300 تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی 300 تن گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال این میزان ذخیره‌سازی به 600 تن می‎رسد.

محمدرضا رییسی روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان افزود: در راستای تامین گوشت مرغ شب عید نیز میزان جوجه‌ریزی در استان ۲۵ درصد افزایش یافته این در حالی است که میانگین افزایش جوجه‌ریزی در کشور ۱۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت گوشت قرمز در استان روند نزولی به خود گرفته و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

رییسی، در ادامه از صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرگ این استان خبر داد و گفت: صادرات کالا از استان در سالجاری، ۵۰ میلیون دلار کالا هدفگذاری شده است که با توجه به صادرات کالاهای این استان از دیگر مبادی کمرگی کشور این هدفگذاری محقق شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری، بیشترین حجم صادرات کالا از این استان را به کشور عراق با ۳۰ میلیون دلار کالا اعلام کرد و گفت: برای تنوع‌بخشی کشورهای هدف، طرح خواهرخواندگی چهارمحال و بختیاری و کشور داغستان مطرح شده و به زودی نهایی می‌شود.

رییسی، در ادامه با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار استان پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تصریح کرد: در این مدت ۹ هزار و ۹۷۰ مورد بازرسی از اصناف استان انجام گرفته که در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه نخست را در این حوزه کسب کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، تولیدات صادراتی چهارمحال و بختیاری در قالب ۵۰ ردیف کالایی به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هندوستان،‌ ترکیه، رومانی، آذربایجان، کویت، پاکستان و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403