مهار زودهنگام فتنه 98 با اتکا به بصیرت ملت


صفار هرندی گفت: فتنه که دشمن در سال 98 تدارک دیده بود، حتما ابعاد کاری‌تر از فتنه 88 داشت، اما با اتکا به بصیرت ملت و بهره مندی از ظرفیت 9 دی، دو سه روزه مهار شد.

مهار زودهنگام فتنه 98 با اتکا به بصیرت ملتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمدحسین صفار هرندی در مسجد بلال صدا و سیما با تبیین اهمیت یوم الله ۹ دی، افزود: این حماسه اتفاقی استثنایی بود و پدیده‌ای ساده نیست؛ بخشی از این مسئله که مردم بر حسب چه محرک‌هایی با آن شکل الهی به صحنه الهی آمدند و معادلات ساخته شده اغیار را به هم ریختند، جزو اسرار است که ما به آن راه پیدا نمی‌کنیم.
وی اضافه کرد: این ناشی از رابطه معنوی بین مردم و اولیاءالله و پیوند الهی با مقدساتی از جنس عاشورا و امام حسین (ع) است که ما به اسرار آن واقف نیستیم، اما ظاهر این حماسه این بود که احساسات دینی مردم به غلیان درآمد و متأثر از هشت ماه شرارت اغتشاشگران، به صحنه آمدند و کار را یکسره کردند.
آقای صفار هرندی خطاب به کارکنان رسانه ملی ادامه داد: چقدر خوب است که این تابلو را برجسته نگه می‌دارید و ۹ دی را به عنوان تندیس یک تاریخ به نمایش درمی آورید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهاراتش به طرح این پرسش پرداخت که اگر ۹ دی مؤثر و تمام کننده بود چرا در مقاطع بعدی باز هم با وضعیت‌هایی مواجه شدیم که حکایت از فتنه و آشوب داشت که نمونه اخیرش تازه است؟
وی گفت: اولاً تضمینی نیست که اگر از ارزش‌های مبنایی فاصله بگیریم، دوباره با فتنه مواجه نشویم و دوم آن که ظرفیت ۹ دی کار خودش را کرده است و الا فتنه امسال، دو سه روز جمع نمی‌شد؛ این به علت ظرفیت ۹ دی است و اینکه مردم صف شان را از اشرار جدا کردند.
آقای صفار هرندی تصریح کرد: البته در وقایع اخیر بد عمل کردن، به موقع عمل نکردن و سر درگمی‌های داخلی در موضوعی که بهتر قابل اجرا بود، زمینه مداخله دشمن را فراهم کرد.
وی با اشاره به بصیرت مردم در جدا کردن صف اعتراض شان از آشوب گران، افزود: طبق نظرسنجی‌ها بیش از هفتاد تا هشتاد درصد از نحوه کنونی طرح سهمیه بندی بنزین موافق نیستند و بستر نارضایتی آن‌ها فراهم بود، اما فتنه شکل نگرفت و کشور را فلج نکرد، چون ملت با بصیرت، صف شان را از اشرار جدا کردند.
آقای صفار هرندی تاکید کرد: البته ماجرا تمام شده نیست و همیشه نباید ظرفیت فتنه را دست کم گرفت، چون طبق فرمایش امام علی (ع) خواستگاهش، هوای نفس است که تمامی ندارد و جابجایی ارزش ها، بد عمل کردن‌ها و انحراف‌ها زمینه ساز فتنه می‌شود.
وی رفتار‌های غلط را زمینه ساز فتنه دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مگس همواره روی زخم می‌نشیند، چنان که در وقایع اخیر دشمن فرصت یافت و از آن نگذشت، شاید آنان هم برای فتنه انگیزی در چنین مقطعی تدبیر نکرده بودند، چنانکه دیدگاه برخی این است که حتی دشمن از این زمینه فتنه غافلگیر شد، زیرا برای وقت دیگری تدارک فتنه دیده بود با این حال از این فرصت هم استفاده کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی بد عمل می‌کنیم، زمینه فتنه فراهم می‌شود پس بسیاری از این مشکلات ناشی از درون خودمان است.

تشدید تحریم ها، برای عبور ملت ایران از انقلاب است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف اصلی دشمنان از تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را ایجاد تردید در ملت ایران برای انصراف از ادامه حرکت در مسیر انقلاب و عبور از نظام اسلامی دانست.

آقای محمد حسین صفارهرندی در ادامه اظهاراتش در مسجد بلال صدا و سیما، با تبیین مطالبه استقلال خواهی ملت ایران به عنوان آرمان مبنایی انقلاب اسلامی، افزود: ملت ایران با صیانت از انقلابشان از دموکراسی بهره‌مند هستند و دیگر دیکتاتوری بر آنان حاکم نیست، ضمن اینکه تداول قدرت هم وجود دارد، اما دشمن زور کرده است که باید به آئینش درآییم.
وی اضافه کرد: ملت ایران در ۹ دی به دشمنان گفتند که مسائل داخلی ما به آنان ربطی ندارد، اما آنان که از این پاسخ محکم مردم، احساساتی نمی‌شوند پس در پی اعمال برنامه‌های جایگزین رفتند.
آقای صفار هرندی ادامه داد: از فردای ۹ دی، سران دفاعی ناتو در نشست مشترک درباره نحوه ادامه برخورد با جمهوری اسلامی و ملت ایران به هم اندیشی و تبادل نظر پرداختند و این پاسخ را طرح کردند که در پی بی نتیجه بودن اقدامات مختلف علیه کشورمان، تحریم‌های سخت و فلج کننده را اعمال کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف از تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان این بود که با ایجاد مضیقه در زندگی ملت ایران، آنان از ایمان به راهی که رهبرانشان پیش پایشان گذاشتند، باز می‌مانند و دچار تردید می‌شوند و این گونه دلبستگی مردم به رهبری که جایگاهش فراتر از رهبری سیاسی، رهبری اعتقادی است، سست می‌شود.
وی افزود: دشمنان انقلاب به این نتیجه رسیدند که تمایل ملت ایران به رهبری ناشی از اعتقاد به شخصی است که او را نایب امام زمان (عج) می‌دانند و تا زمانی که این جایگاه باقی است معادلات سیاسی کارگر نمی‌افتد پس در پی تشدید تحریم‌ها برآمدند تا ایمان ملت را سست کنند.
آقای صفار هرندی اضافه کرد: آنان در پی ایجاد این پرسش و تردید در ذهن ملت بودند که اگر تاکنون به اهدافمان نرسیدیم، پس راه رستگاری در مسیر کنونی نیست و نخستین شیطنت در پس تحریم‌ها به هم زدن رابطه مردم با امام جامعه بود.
وی با اشاره به انتشار مطلب اخیر مجله تایم آمریکا در مقایسه کردن رهبر معظم انقلاب با دیگر رهبران دنیا، گفت: در این مطلب با انتشار عکسی از رهبری روی جلد این مجله و با تیتر جنگ آیت الله آمده است «این مرد ۸۰ ساله، بی سر و صدا به قدرتمندترین مرد خاورمیانه تبدیل شده است و هیچ رهبری در دنیا به اندازه آیت الله خامنه‌ای در سبک زندگی با ترامپ تفاوت ندارد».
آقای صفار هرندی افزود: این مقاله افزوده است «آیت الله خامنه‌ای به شدت متقی است و از امور دنیوی دوری می‌کند، او ۵۵ سال با همسرش زندگی می‌کند در حالی که ترامپ فرد بی دینی است که تاکنون سه بار زن گرفته است و لحظه‌ای و بدون هیچ اصولی زندگی می‌کند؛ آیت الله خامنه‌ای در تمام عمر معتقد به مقاومت در برابر امپریالیسم است و این همان راهبرد جمهوری اسلامی است، او به شدت اهل مطالعه و تنها رهبر خاورمیانه است که مردم حاضرند برایش جان بدهند».
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف دیگر تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان این بود که میان مسئولان در نحوه اداره کشور تردید و دو دستگی ایجاد شود و در واقع از تشدید تحریم‌ها به عنوان فرصتی برای آشوب ذهنی در جامعه ما استفاده کردند.
وی افزود: هدف دشمنان این است که وقتی ناکارآمدی نظام به نمایش گذاشته شد، مردم از نظامی که خود ایجاد کردند عبور کند.
آقای صفار هرندی تصریح کرد: در این شرایط، نوچه‌های داخلی دشمن نیز به آنان سرویس دادند و متأسفانه با ناجوانمردی هر چه تمام‌تر در حالی که نان خور اینان بودند به دشمن گرا می‌دادند که کجا را تحریم کنند که مؤثرتر باشد، چنانکه اکنون هم کسانی در داخل با لو دادن عملیات پنهانی ما برای دور زدن تحریم‌ها به دشمن گرا می‌دهند و این خیانت‌ها از علل تأثیرگذاری بخشی از شرارت‌های دشمن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!