60 درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است


60 درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است

ایرنا نوشت: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی گفت: 60 درصد از مدارس استان ( 14 هزار از 24 هزار کلاس) نیازمند تخریب و بازسازی است .

محمد نجفی روز سه شنبه در جریان آغاز عملیات اجرایی مدرسه خیرساز در روستای افضل بخش کندوان میانه از آسیب جزئی ۱۵۰ مدرسه در زلزله اخیر استان خبرداد و گفت: این مدارس نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه در حال اجرا نیازمند مشارکت مردمی و خیرین است که در این راستا خیرین ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کرده اند افزود: استان آذربایجان شرقی در جذب کمکهای مردمی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا مشایخی فرماندار شهرستان میانه هم با قدردانی از مشارکت مردم و خیرین و حضور مستمر آنها در حوزه های مختلف بویژه امر مدرسه سازی اضافه کرد: در موقعیت کنونی نیاز است تا خیرین حضوری پررنگتر داشته باشند .

وی اضافه کرد: هر چند حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم بویژه در روستاها وظیفه حاکمیت است و ما افتخار می کنیم که در سایه این نظام توانسته ایم خدمات ارتقا یافته به مردم ارائه کرده و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم اما با توجه به وضعیت اعتبارات در کشور نباید فقط منتظر اعتبارات از سوی دولت بود، بلکه استفاده از مشارکت مردم و خیرین راه مناسب فعلی و نزدیک برای حل مسائل و رفع نیازهای روستائیان است.

مشایخی با بیان مشارکت خیرین در بخش های مختلف از جمله، آب، راه و مدرسه سازی که یکی از امور لازم و مهم برای توسعه فضاهای آموزشی در جهت آموزش عمومی است، گفت: توسعه فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و مشارکت بیش از پیش خیرین را می طلبد.

کلنگ نوزدهمین مدرسه خیرساز منطقه کندوان در روستای افضل با هزینه افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بر زمین زده شد.

46

کد خبر 1337179

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...