تولید بیش‌از 7 هزار تن گوشت در خاش


تولید بیش‌از 7 هزار تن گوشت در خاش

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش گفت: سالانه هفت هزار و 100 تن گوشت قرمز و سفید در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولیدی استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

صاحب‌گل صالحی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال به همت کشاورزان و دامداران پر توان شهرستان خاش ۲ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز، چهار هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ، ۱۸۰ تن تخم‌مرغ، چهار تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن شیر تولید می‌شود.
وی بیان کرد: حدود ۴۰ واحد مرغداری فعال در خاش وجود دارد که با برنامه ریزی و حمایت از سرمایه گذاران در تلاشیم مشکل واحد غیرفعال تولیدی کشتار روز و بسته بندی مرغ و نیز مشکل واحد تولیدی جوجه یکروزه شهرستان برطرف شود.
فرماندار خاش اضافه کرد: با تلاش و همت یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت الگویی کار پرورش ۵۰ قطعه شترمرغ در خاش آغاز و این بهره بردار تاکنون نتیجه خوبی گرفته است.
صالحی اظهار داشت: هم اینک افزون بر ۵۰۰ هزار گاو، گوسفند و بز، ۶ هزار و ۴۶۰ نفر شتر و ۸۹ هزار قطعه مرغ بومی در خاش پرورش داده می‌شود.
فرماندار خاش با اشاره به اینکه کارخانه جوجه یک‌روزه با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ میلیون قطعه جوجه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است گفت: تجهیزات لازم برای راه اندازی این طرح از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری شده که در صورت رفع مشکلات اعتباری و گمرکی در مدت زمان کوتاهی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان