عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟


یکی از نکات مهمی که در انتخاب ادکلن زمستانی باید در نظر گرفت این است که تغییرات فصلی می توانند به راحتی بر روی رایحه ها تاثیر بگذارند به همین دلیل اگر شما از یک عطری که برای تابستان استفاده می کنید برای زمستان هم استفاده می کنید خواهید دید که رایحه آن همانند قبل اثر گذاری نمی کند، به همین دلیل چند فاکتور مهم در انتخاب عطر های زمستانی دارند که با...

یکی از نکات مهمی که در انتخاب ادکلن زمستانی باید در نظر گرفت این است که تغییرات فصلی می توانند به راحتی بر روی رایحه ها تاثیر بگذارند به همین دلیل اگر شما از یک عطری که برای تابستان استفاده می کنید برای زمستان هم استفاده می کنید خواهید دید که رایحه آن همانند قبل اثر گذاری نمی کند، به همین دلیل چند فاکتور مهم در انتخاب عطر های زمستانی دارند که با آگاه شدن از آنها می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب عطر و ادکلن زمستانی

همانطور که نوع پوشش ما در فصل های مختلف از سال متفاوت است انتخاب عطر و ادکلن مناسب زمستانی هم به همین صورت می باشد یعنی هر فصلی رایحه مخصوص خود را دارد به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای انتخاب ادکلن زمستانه حتما شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید.

در فصل تابستان مولکول های الکلی داخل ادکلن مدام در حال حرکت و جنب و جوش می باشند اما در زمستان این موضوع برعکس می باشد یعنی مولکول های الکلی کاملا بی حرکت هستند و این موضوع باعث می شود تا ماندگاری آن ها بیشتر شود. پس شما می توانید برای انتخاب ادکلن زمستانی مناسب از رایحه هایی انتخاب کنید که گرم و ملایم می باشد یعنی حاوی ترکیباتی مانند عسل، عصاره گل ها، قهوه، وانیل، شکلات، و یا ادویه های شرقی باشند چرا که عطری که از این ترکیبات به مشاممان می رسد نوعی حس آرامش را در فرد ایجاد می کند.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

یکی از عوامل دیگر که باعث می شود تا ما به انتخاب عطر مناسب زمستانی دست بزنیم این است که در فصل زمستان بیشتر افراد در خود احساس افسردگی می کنند که با توجه به تحقیقاتی که انجام شده نشان داده که در فصل سرد سال میزان ویتامین ها در بدن بسیار پایین می آید از این رو انتخاب رایحه های گرم می تواند نوع احساس شما را تغییر دهد.

معمولا ما برای انتخاب یک ادکلن مناسب عطری را انتخاب خواهیم کرد به نوعی بتواند شخصیت ما را تکمیل کند، و این را باید بدانید هر چقدر هم بهترین لباس هاییتان را هم پوشیده باشید تا زمانی که عطری مناسب نزدید نوع پوششتان کامل نمی شود، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که همیشه از یک نوع عطر استفاده کنند یعنی همیشه و همه جا یک رایحه را همراه خود دارند، که این موضوع گاهی می تواند باعث دلزدگی و یکنواختی شود اما برخی دیگر از افراد هستند که همراه با تغییرات آب و هوایی و مناسب با آن دست به انتخاب ادکلن می پردازند، که این موضوع باعث می شود نوع عطرتان در خور تیپ و شخصیتتان باشد، البته باید به این نکته اشاره کرد که عطر خوب، عطری نیست که گران قیمت باشد بلکه عطری است که با نوع پوشش و فصل همخوانی کامل داشته باشد.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

قانون مهم در انتخاب رایحه زمستانی

شما می توانید باید برای انتخاب ادکلن زمستانی به چند فاکتور مهم توجه کنید، ابتدا باید بدانید که یک عطر دارای ۳ رایحه می باشد، که شامل رایحه اولیه، میانی و پایه می باشد، منظور از رایحه اولیه رایحه ای می باشد که به سرعت پس از استفاده به مشامتان می رسد و کاملا سبک و تازه می باشد، که البته به سرعت از بین می رود، که معمولا بوی مرکبات جزء همین دسته می باشند.

رایحه میانی درواقع قلب عطر می باشد که با از بین رفتن رایحه اولیه آن را احساس می کنیم، که معمولا رایحه هایی مانند گل بنفشه و یا رزماری در این دسته جای می گیرند.

رایحه پایه که آخرین و قوی ترین رایحه یک عطر می باشد ماندگاری بسیار بالایی دارد که شما برای انتخاب یک ادکلن مناسب مخصوص زمستان باید به رایحه پایه توجه کنید زیرا ادکلن انتخابی باید کاملا گرم و قوی باشد که معمولا رایحه هایی همانند نعنا، چوب، عطر وانیل، مشک در این نوع دسته قرار می گیرند.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

توجه به شیرین بودن رایحه

معمولا در فصل های سرد انسان تمایل بیشتری به استشمام بوهای گرم و همچنین شیرین دارد چرا که یک طبع دلچسب را برای ما ایجاد می کند، رایحه های شیرینی همانند شکلات، کارامل، وانیل می تواند بهترین انتخاب باشند البته این نوع از رایحه ها برای فصل تابستان انتخاب خوبی نیستند چرا که بسیار گرم خواهند بود، اما برعکس برای هوای سر جزء بهترین انتخاب ها هستند.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

استفاده از رایحه های تند در زمستان

معمولا استفاده از رایحه های شرقی در فصل زمستان انتخاب بسیاری از افراد می باشد، این عطر ها معمولا تند هستند و بیشتر از رایحه های زنجبیل، دارچین، زیره و جوز هندی می باشند، معمولا این نوع از عطر ها دارای قدرت پخش بالایی هستند که یکی از نمونه های پر فروش ادکلن زمستانی تند کوکوشانل می باشد.

استفاده از رایحه های چوبی

رایحه های چوبی هم شباهت زیادی به رایحه های شرقی دارند و معمولا از بوی چوب نشات می گیرند همانند چوب چدار، چوب بلوط، صندل و نعناع هستند، این نوع رایحه ها کاملا خشک هستند و شباهت زیادی به عطر مشک دارند.

عطر و ادکلن زمستانی را چطور انتخاب کنیم؟

معرفی چند رایحه زمستانه مردانه

Dolce Gabbana – the one for men Coach Platinum Old Spice for men Lalique Hommage A L’homme Viktor Rolf Spicebomb

شما می توانید برای آشنایی با بهترین عطر مردانه دنیا بر روی لینک کلیک نمایید.

معرفی چند رایحه زمستانه زنانه

Versace Crystal Noir Lost Cherry Tom Ford Britney Spears Fantasy Victor Rolf Flower Bomb Nirvana Black

پس به ابن نتیجه می رسیم که برای انتخاب یک ادکلن مناسب برای فصل زمستان باید از رایحه های ملایم و گرم استفاده کنید تا در شما و اطرافیانتان نوعی احساس آرامش ایجاد شود، و همچنین بتوانید از ماندگاری آن بیشترین لذت را ببرید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان