دریافت رمز دوم یکبار مصرف برخی از بانک‌ها برای مشترکان هزینه به همراه دارد


دریافت رمز دوم یکبار مصرف برخی از بانک‌ها برای مشترکان هزینه به همراه دارد

با توجه به این که بانک مرکزی اعلام کرد دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک برای مشتریان هزینه‌ای به همراه ندارد، اما اپراتورها هزینه پیامک رمز پویا را از حساب مشتریان دریافت می‌کنند. بر اساس اطلاعیه‌های متعددی که بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته منتشر کرده است، پیامک‌هایی که برای دریافت رمز دوم پویا... نوشته دریافت رمز دوم یکبار مصرف برخی از...

با توجه به این که بانک مرکزی اعلام کرد دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک برای مشتریان هزینه‌ای به همراه ندارد، اما اپراتورها هزینه پیامک رمز پویا را از حساب مشتریان دریافت می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه‌های متعددی که بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته منتشر کرده است، پیامک‌هایی که برای دریافت رمز دوم پویا در تراکنش‌های بانکی دریافت و ارسال می‌شود، برای مشتریان هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت و بانک‌ها اجازه دریافت وجه برای رمز دوم پویا را ندارند. بانک مرکزی تاکید کرد اگر مشتریان در این خصوص با تخلف بانک‌ها روبه‌رو شدند، می‌بایست آن را اطلاع دهند، اما هم‌اکنون که اجرای طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی به ابتدای بهمن 98 موکول شده است، شواهد نشان می‌دهند روش‌های اجرایی آن نیز تغییر پیدا کرده است؛ در واقع آن دسته از مشتریان بانکی که رمز دوم یکبار مصرف خود را از روش پیامک فعال کرده‌اند گزارش می‌دهند، اپراتورها هزینه این ارسال پیامک را از حساب آنها دریافت می‌کنند.

جزئیات پولی شدن دریافت رمز دوم یکبار مصرف

یکی از مشتریان نظام بانکی کشور در این خصوص اعلام کرد:

روش پیامکی را در یکی از بانک‌های بزرگ کشور برای دریافت رمز دوم پویا فعال کرده‌ام، اما طی چند روز اخیر هر زمانی که 4 شماره آخر کارت بانکی را برای دریافت رمز دوم پویا به سرشماره بانک مربوطه ارسال می‌کنم، اپراتور تلفن همراه این هزینه را از حساب من دریافت می‌کند. حتی هنگامی که اعتبار تلفن همراه من به اندازه ارسال یک پیامک نیست، بانک رمز پویا را برایم ارسال نمی‌کند و همین موضوع به یک مشکل بزرگ برای انجام تراکنش‌های مالی تبدیل شده است. این در حالی است که بانک مرکزی بارها اعلام کرد بانک‌ها حق ندارند هزینه ارسال و دریافت پیامک را از مشتریان دریافت کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود کارشکنی‌هایی که برای استفاده از روش پیامک برای دریافت رمز دوم برای مشترکان وجود دارند، بانک‌ها به مشترکان خود توصیه می‌کنند از روش اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و چنین موضوعی بر خلاف وعده‌هایی است که بانک مرکزی در روزهای ابتدایی این طرح عنوان کرده بود. گفتنی است استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های اینترنتی بدون حضور کارت بانکی، جدیدترین طرح بانک مرکزی برای مبارزه با کلاهبرداری‌های اینترنتی به ویژه فیشینگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403