صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه


رکنا: فیلم محبوب جنگ ستارگان که نسخه نسخه نهم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به کارگردانی جی. جی. آبرامز و نویسندگی آبرامز همراه کریس تریو محسوب می‌شود، طی دومین هفته از اکران خود در سینما‌های جهان با فروشی معادل 72 میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس شد.

به گزارش رکنا، فیلم محبوب جنگ ستارگان که نسخه نسخه نهم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به کارگردانی جی. جی. آبرامز و نویسندگی آبرامز همراه کریس تریو محسوب می‌شود، طی دومین هفته از اکران خود در سینماهای جهان با فروشی معادل ۷۲ میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس شد.

همچنین فیلم سینمایی پرخرج و موزیکال «گربه‌ها» همچون هفت نخست فروش بسیار ضعیفی داشت و با رقمی معادل ۴.۸ میلیون دلار هشتم باکس آفیس شد، این مبلغ برای این اثر سینمایی یک ورشکستگی بزرگ محسوب می‌شود.

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

جنگ ستارگان ۹

فیلم محبوب جنگ ستارگان که نسخه نسخه نهم از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان به کارگردانی جی. جی. آبرامز و نویسندگی آبرامز همراه کریس تریو محسوب می‌شود، طی دومین هفته از اکران خود در سینماهای جهان با فروشی معادل ۷۲ میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس شد.

این فیلم سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه دنباله، در کل قسمت نهم از سری اصلی جنگ ستارگان و از لحاظ داستانی پس از وقایع نیرو برمی‌خیزد و آخرین جدای است. این فیلم توسط لوکاس فیلم و بد روبات تهیه می‌شود و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر خواهد شد.

ابتدا قرار بود فیلم در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۹ منتشر شود، اما بعد تاریخ انتشار به ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ موکول شد. اگرچه آبرامز دربرابر گفتن جزئیات فیلم سکوت کرد، اما نسبت به اینکه بینندگان از فیلم راضی باشند ابراز امیدواری کرد. این فیلم در ۱۲ آوریل در طول مراسم جشن جنگ ستارگان شیکاگو در ایالت ایلینوی یک غرفه اختصاصی داشت. جایی که تصاویر تازه، عنوان فیلم و اولین تریلر منتشر شد

ساخت این فیلم در اکتبر سال ۲۰۱۲ پس از خرید لوکاس فیلم توسط کمپانی دیزنی اعلام شد و در اوت ۲۰۱۵ کالین ترورو هدایت‌کننده فیلم معرفی شد. در سپتامبر ۲۰۱۷ ترورو پروژه را بخاطر تفاوت دیدگاه‌ها ترک کرد.

سپس جی. جی. آبرامز که پیش از آن نیرو برمی‌خیزد را اجرا کرده بود برای کارگردانی جایگزین شد. فیلم‌برداری در اوت ۲۰۱۸ در استودیو‌های پاین‌وود آغاز شد.

دیزی ریدلی، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون، کلی مری ترن، جوناس سوتامو، بیلی لورد، نائومی آکی، ریچارد ای گرانت، کری راسل و مارک همیل از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

جومانجی ۲

فیلم سینمایی «جومانجی ۲» با بازی «دواین جانسون» یکی از پولسازترین بازیگر سینمای جهان در سومین هفته از اکران خود توانست با فروشی معادل ۳۵.۳ میلیون دلار دوم جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس شود.

دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان و نیک جوناس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. «سال لونگوباردو» و «دارین فراررو» از جمله بازیگرانی هستند که در نسخه دوم جومانجی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این نسخه از فیلم جومانجی با نام جومانجی ۲ به بازسازی نسخه اول پرداخته و «دواین جانسون» بازیگر معروف سینمای هالیوود با لقب «راک» ادامه دهنده راز‌های «رابین ویلیامز» فقید در این اثر سینمایی است.

ژانر این فیلم فانتزی بوده و جیک کاسدان پسر لارنس کاسدان، نویسنده افسانه‌ای مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان وظیفه کارگردانی بازسازی فیلم جومانجی را بر عهده دارد.

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

زنان کوچک

فیلم سینمایی «زنان کوچک» به کارگردانی گرتا گرووینگ اکران بین المللی خود را آغاز کرد و توانست در نخستین هفته از اکران با استقبال تماشاگران روبرو شده و نزدیک به ۱۶.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

این فیلم بر پایه رمان معروف زنان کوچک نوشته لوییزا می الکات توسط گرتا گرووینگ به فیلمنامه مبدل شده و خود گرووینگ کارگردانی آن را بر عهده گرفته است. البته پیش از این نسخه های متنوع و گوناگونی از زنان کوچک ساخته شده که یکی از معروف‌ترین آنها برای ایرانیان انیمیشنی با همین نام بود.

علاوه بر مریل استریپ، سیروشا رونان، تیموتی شلمی، فلورانس پگ، لورا درن، اما واستون، جیمز نورتون و الیزابت اسکالن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند. بر اساس آخرین اخبار این فیلم فیلمبرداری خود را به پایان رسانده و بیست و پنجم دسامبر امسال اکران می شود.

شخصیت محوری داستان، دختری است ۱۵ ساله لاغر و قد بلند که مغرور، رک، جسور، اصولی و وفادار است. علاقه‌مند به خواندن و نوشتن، که صفحه به صفحه کتاب و نمایشنامه می‌نویسد. او خود را به شکل یک پسر در می‌آورد و دوست ندارد که به علت دختر بودن در همهٔ کار‌ها محدودیت داشته باشد.

بهترین و صمیمی‌ترین دوست او تئودور (لاری) لارنس است که جو او را تدی صدا می‌زند. جو معلم اخلاق و محرم راز خواهر خود، بت می‌باشد. اسم کامل او ژوزفین است و به عنوان همدم در خانهٔ عمهٔ پیر خود کار می‌کند.

مگ بزرگترین دختر خانواده است و به بچه‌های مردم درس می‌دهد. او زیباست و چون بیش تر ازهمه زندگی مجلل گذشته‌شان را به خاطر می‌آورد بیش تر از سه خواهر خود طرفدار تجمل و ثروت است و دوست دارد ثروتمند شود. او معلم اخلاق ایمی است. نام کامل مگ، مارگارت است.

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

فروزن ۲

انیمیشن سینمایی «فروزن ۲» در ششمین هفته از اکران خود در سینما‌های جهان توانست با فروش ۱۶.۵ میلیون دلاری رتبه چهارم باکس آفیس هالیوود را از آن خود کند.

این انیمیشن سه‌بعدی پویانمایی در سبک فانتزی، تئاتر موزیکال و ماجراجویی به کارگردانی جنیفر لی و کریس باک است که در سال ۲۰۱۹ از سوی استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شد.

این فیلم، دنباله فیلم منجمد محصول ۲۰۱۳ می‌باشد. ملکه برفی، ملکه یخی، فروزن و سرزمین یخبندان از دیگر نام‌هایی هستند که روی این فیلم گذاشته اند.

فروزن ۱ بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده‌است. این فیلم پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است و بازیگران مطرحی نظیر کریستن بل، ایدینا منزل و جاناتان گروف در آن به صداپیشگی پرداخته‌اند.

همچنین این فیلم با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و از دیدگاه برخی بهترین صحنه‌های موزیکال فیلم‌های ساخت دیزنی را در خود داشت. یخ زده موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای بهترین پویانمایی و بهترین ترانه اوریجینال برای ترانه رهاش کن، جایزه بهترین پویانمایی گلدن گلوب، بفتا پنج جایزه آنی (شامل بهترین پویانمایی) و چند جایزه دیگر شد.

چاقوکشی

فیلم سینمایی چاقوکشی به کارگردانی ریان جانسون در پنجمین هفته از اکران خود در سینماهای هالیوود با فروشی معادل ۹.۷ میلیون دلار در جایگاه ششم باکس آفیس ایستاد.

جانسون سابقه کارگردانی چهارده فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را در کارنامه خود ثبت کرده که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به فیلم سینمایی جنگ ستارگان-آخرین جدای اشاره کرد، وی همچنین کارگردانی سریال مطرح برکینگ بد را در سابقه هنری خود می‌بیند.

ریان جانسون از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده است، وی هم اکنون پیش تولید نسخه جدید جنگ ستارگان را آغاز کرده است.

فیلمبرداری فیلم سینمایی وقتی چاقو از غلاف خارج می‌شود به تازگی به پایان رسیده است، نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی را خود کارگردان بر عهده داشته و به احتمال فراوان پارامونت پیکچرز پخش جهانی آن را انجام خواهد داد.

از جمله نکات جذاب این فیلم سینمایی می‌توان به حضور کریس ایوانز بازیگر مطرح سینمای هالیوود اشاره کرد، ایوانز در آثار متفاوتی به ایفای نقش پرداخته، اما به خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های کاپیتان آمریکا و همچنین اونجرز به شهرت فراوانی دست پیدا کرده است.

دانیل کریگ دیگر بازیگر مطرح فیلم است، وی نیز با وجود فعالیت‌های متفاوت در سینما تنها با نام جیمز باند به خاطر آورده می‌شود، حضور وی در نقش جیمز باند در چند نسخه اخیر این فیلم با استقبال خوبی روبرو شده است.

آنا دی آدامز، مایکل شنون، کاترین لانگفورد، ریکی لیدهام، جیم لی کورتیس، تونی کولت و کریستوفر پلامر دیگر بازیگران معروفی هستند که در این فیلم با کریس ایوانز و دانیل کریگ همبازی شده اند، به تازگی تصاویری از حضور دو بازیگر اصلی این فیلم منتشر شده است.ب

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

گربه‌ها

طفیلم موزیکال و عاشقانه «گربه‌ها» به کارگردانی تام هوپر کارگردان مطرح سینمای جهان اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از ۲ دسامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده و پس از دو هفته اکران با فروشی معادل ۶.۶ میلیون دلار هشتم باکس آفیس شده است.

تام هوپر کارگردان فیلم‌های «سخنرانی پادشاه» و «بینوایان» این فیلم را که اقتباسیست از کتاب «گربه‌های اهل عمل» نوشته تی اس الیوت، کارگردانی می‌کند.

هوپر در کنار کارگردانی، فیلمنامه فیلم را نیز به همراه لی هال نوشته است. تهیه فیلم را نیز هوپر به همراه تیم بیوان و اریک فلنر از کمپانی ورکینگ تایتل فیلمز و دبورا هیوارد برعهده دارند.

«گربه ها» را ورکینگ تایتل فیلمز در همکاری با مانیومنتال پیکچرز و ریلی یوزفول گروپز (متعلق به اندرو لوید وبر) تهیه می‌کنند. همچنین استیون اسپیلبرگ، اندرو لوید وبر و آنجلا موریسون در جایگاه مدیرتولید در این فیلم حضور دارند.

جنیفر هادسون، تیلور سوئیفت، جیمز کوردن، ایان مک‌کلن، ادریس البا، جودی دنچ، ربل ویلسون و جیسون درولواز جمله بازیگرانی هستند که در گربه ها به ایفای نقش پرداخته اند.

موزیکال «گربه ها» به آهنگسازی اندرو لوید وبر که از نظر زمانِ روی صحنه بودن یکی از طولانی‌ترین اجرا‌ها در تاریخ برادوی و وست اِند است، نخستین بار در سال ۱۹۸۱ در لندن روی صحنه رفت.

این تئاتر موزیکال که برنده جوایز اولیویه و اونینگ استاندارد بهترین موزیکال شده است، درسال ۱۹۸۳ توانست هفت جایزه تونی از جمله بهترین نمایش موزیکال را بدست آورد.

صدرنشینی مجدد «جنگ ستارگان» در باکس آفیس/ادامه شکست «گربه‌ها» در گیشه

بامب‌شل

فیلم سینمایی «بامب شل» یک فیلم آمریکایی در ژانر درام به کارگردانی «جی روچ» است که از دو هفته گذشته اکران خود در سینماهای جهان را آغاز کرده و پس از این مدت با فروشی معادل ۵.۱ میلیون دلار نهم باکس آفیس شده است.

فیلم‌نامه این فیلم توسط چارلز راندولف بر اساس رویداد حقیقی آزار جنسی کارکنان زن فاکس نیوز توسط مدیر ارشد آن، راجر ایلز به نگارش درآمده است. این فیلم داستان زنانی را روایت می کند که سبب افشای رسوایی های راجر ایلز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ارشد اجرایی فاکس نیوز شدند.

شارلیز ترون در نقش میگن کلی، نیکول کیدمن در نقش گرچن کارلسون و مارگو رابی در نقش کایلا پوپیسیل سه بازیگر اصلی فیلم هستند.

از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به کیت مک‌کینون در نقش جس کر، الیسون جنی در نقش سوزان استریچ، آلیس ایو در نقش انسلی ایرهارت، مالکوم مک‌داول در نقش روپرت مرداک، جان لیسگو در نقش راجر ایلز، مارک اون جکسون در نقش کریس والاس، ریچارد کیند در نقش رودی جولیانی، جنیفر موریسون در نقش ژولیت هودی، اشلی گرین در نقش ابی هانتسمن و آلانا اوباک در نقش جنین پیرو اشاره کرد.

بامب‌شل در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ توسط لاینزگیت اکران شد. فیلم با واکنش خوبی از سوی منتقدان همراه بود و به خصوص از نظر اجرای تیم بازیگری تحسین شد. ترون و رابی برای عملکرد خود در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب به ترتیب نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن فیلم درام و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند.

همچنین فیلم سینمایی ریچارد جول با ۲.۶ میلیون دلار رتبه دهم جدول فروش سینمای هالیوود را در اختیار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس