آسیب‌دیدگان از آبگرفتگی اهواز و کارون برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند


آسیب‌دیدگان از آبگرفتگی اهواز و کارون برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از خانوارهای آسیب دیده از آبگرفتگی آذرماه 2 شهر اهواز و کارون خواست برای تشکیل پرونده پرداخت خسارت به دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مسعود انصاریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار ارزیابی خسارات وارده به مردم در جریان آبگرفتگی اخیر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان واگذار شده و این بنیاد در نخستین گام ، فراخوان عمومی برای تشکیل پرونده از طریق دفاتر پیشخوان را از امروز دوشنبه نهم دی به مرحله اجرا گذاشته است.
وی گفت: بر این اساس همه خانوارهای متقاضی دریافت غرامت نقدی باید مدارک درخواستی برای تشکیل پرونده جهت ثبت در سامانه تحویل دفاتر منتخب پیشخوان دولت دهند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: شهروندان اهوازی مناطق شهرک دانشگاه، معین زاده ، بهارستان ، باغ شیخ ، و کارون(کوت عبدالله) که در حادثه آبگرفتگی ۲۵آذر ماه ۹۸ دچار خسارت شده‌اند می توانند برای تکمیل فرم تقاضا به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
انصاریان با بیان اینکه فراخوان سایر مناطق آسیب دیده اهواز به زودی اعلام می شود افزود: پرداخت غرامت به آسیب دیدگان شامل ساختمان و وسایل خانگی خواهد بود.
وی گفت: مصوبه هیات دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده و پس از هماهنگی با بانک‌های عامل کشوری و استانی ، سهمیه پرداختی هر بانک تعیین می شود و سپس متقاضیان دریافت غرامت به بانکها معرفی می‌شوند.
هیات دولت چهارشنبه هفته گذشته پرداخت نقدی به آسیب دیدگان ناشی از آبگرفتگی اخیر در شهرهای اهواز و کارون را تصویب کرد.
در جریان باران سیل آسای کم سابقه ۲۵ آذر گذشته در شهرهای اهواز و کارون که میزان آن حدود ۸۰میلیمتر اعلام شده بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در این شهرها دچار آبگرفتگی شد و خسارات زیادی به تاسیسات عمومی این شهرها وارد شد.
براثر آبگرفتگی ناشی از این بارندگی‌های شدید ، بخش‌هایی از شهرهای آبادان و خرمشهر نیز متحمل خسارت شدند و قرار است غرامت به خانوارهای آسیب دیده این شهرها پرداخت شود. هنوز فراخوان تشکیل پرونده برای خانوارهای آسیب دیده این شهرها اعلام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان