تک نرخی شدن بنزین چقدر جدی است؟


تک نرخی شدن بنزین چقدر جدی است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنزین تک نرخی طرح بهتری است، زیرا دو نرخی بودن بنزین باعث ایجاد فساد و سوءاستفاده خواهد شد. از سوی دیگر با بررسی که کردیم مردم حتی به بنزین لیتری دو هزار تومان تک نرخی هم راضی هستند. نوشته تک نرخی شدن بنزین چقدر جدی است؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دو پیشنهادی که برای اصلاح قیمت بنزین در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، اظهار کرد: پیشنهادی که من دادم دو برابر شدن سهمیه خودروهای شخصی به ۱۲۰ لیتر در ماه با قیمت‌های فعلی بنزین سهمیه‌ای لیتری ۱۵۰۰ و آزاد لیتری سه هزار تومان است.

وی ادامه داد: پیشنهاد یکی دیگر از نمایندگان نیز حذف بنزین دو نرخی و تک نرخی شدن آن با قیمت لیتری ۱۸۰۰ تومان بود که هر دو طرح در حال بررسی است و تعدادی امضا نیز برای آنها جمع شده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح‌ها به هیات رئیسه مجلس ارائه شده، عنوان کرد: هرکدام از این دو طرح به تصویب برسد، اجرایی خواهد شد.

صفری در پاسخ به این پرسش که کدام طرح احتمال بیشتری برای رای آوردن دارد، عنوان کرد: بنزین تک نرخی طرح بهتری است، زیرا دو نرخی بودن بنزین باعث ایجاد فساد و سوءاستفاده خواهد شد. از سوی دیگر با بررسی که کردیم مردم حتی به بنزین لیتری دو هزار تومان تک نرخی هم راضی هستند.

وی درباره اینکه آیا سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در کاهش مصرف داشته نیز عنوان کرد: بر اساس آنچه مسئولین اعلام کرده‌اند این طرح منجر به کاهش مصرف بنزین شده، اما ما خیلی در جریان جزییات آن نیستیم.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا