:: کابل - آلودگی مرگبار هوا در کابل


:: کابل - آلودگی مرگبار هوا در کابل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) از کابل؛ این روز‌ها شهر کابل معمولا از آلوده‌ترین شهر‌های جهان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ این روز‌ها شهر کابل معمولا از آلوده‌ترین شهر‌های جهان است و برخی روز‌ها در صدر فهرست شهر‌های آلوده جهان قرار می‌گیرد.
آلودگی هوا در پایتخت افغانستان به حدی رسیده است که نفس کشیدن را سخت کرده است. نبود سیستم گرمایشی و مصرف چوب، زغال سنگ و مواد پلاستیکی، گران بودن قیمت نفت و گاز از مهمترین عوامل آلودگی پایتخت افغانستان است. آلودگی هوای کابل در شب و روز تفاوت ندارد و بسیاری اوقات افق دید به کمتر از پنجاه متر می‌رسد.
شهروندان کابل ضمن ابراز نگرانی از پیامد‌های آلودگی شدید هوا از جمله شیوع انواع بیماری‌های تنفسی بر توجه دولت افغانستان برای مقابله با آلاینده‌های هوا تاکید دارند.
از سوی دیگر در میان شدت آلودگی هوا، دولت افغانستان مراکز آموزشی و دولتی را نیز تعطیل نمی‌کند و استفاده از ماسک‌های تنفسی نیز در شهر کابل چندان رایج نیست.
تشدید آلودگی هوا امسال واکنش «اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان را نیز برانگیخت، وی در جمع مسوولان افغان گفت: حق تنفس شهروندان کابل در خطر جدی قرار گرفته است، این خطر پیامد‌های ناگواری دارد.
اگرچه از آمار تلفات آلودگی هوا در پایتخت افغانستان گزارشی منتشر نشده است، اما شهروندان کابل معتقدند آلودگی هوای کابل خطرناک‌تر از حملات انتحاری و انفجار‌ها در این شهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)