سرشماری وحوش در همدان آغاز شد


سرشماری وحوش در همدان آغاز شد

همدان - ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان اظهارداشت: سرشماری وحوش شاخص در مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و تالاب‌های این استان آغاز شد.

مهدی صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طرح سرشماری زمستانه وحوش با هدف بررسی میزان افزایش یا کاهش گونه های شاخص مناطق تحت مدیریت محیط زیست در حال اجرا است.

وی بیان کرد: کاهش جمعیت گونه های حیات وحش زنگ خطری برای محیط زیست به شمار می رود بنابراین علل کاهش همچون تلفات ناشی از بیماری، مهاجرت و شکار و صید غیرمجاز بررسی شده و تدابیر لازم اتخاذ می شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان اظهار داشت: این سرشماری در چند مرحله انجام شده و در گام نخست ۶ منطقه حفاظت شده سپس مناطق شکار ممنوع و در ادامه تالاب ها مورد پایش قرار می گیرند.

صفی خانی یادآوری کرد: طرح سرشماری تابستانه با توجه به همزمانی با زاد و ولد گونه ها با رویکرد به دست آوردن نرخ زاد و ولد صورت می گیرد همچنین سرشماری زمستانه که محور اصلی به شمار می رود برای بدست آوردن جمعیت و حوش است.

وی گفت: با توجه به سرشماری صورت گرفته تاکنون آمار به دست امده از جمعیت گونه های حیات وحش مطلوب بوده و این سرشماری تا نیمه های دی ماه ادامه دارد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: کل و بز و قوچ و میش از گونه های شاخص منطقه هستند اما علاوه بر بررسی وضعیت این گونه ها، در جریان سرشماری وضعیت سایر گونه ها نیز رصد می شوند.

صفی خانی ادامه داد: طبق آخرین سرشماری که تابستان امسال صورت گرفت وضعیت مناطق تحت مدیریت محیط زیست از نظر گونه ها و زاد و ولد آنها مناسب بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید