اخراجی‌ها


اخراجی‌ها

تهران- ایرنا- فصل 2019 - 2020 به سهم خود شاهد تلفات از نوع سرمربی بود به طوری که تا اینجای کار و حتی پیش از آغاز ژانویه 2020، در پنج لیگ برتر اروپا 28 سرمربی شغل خود را از دست داده‌اند.

فصل گذشته در برهه‌ای مشابه ۲۳ سرمربی اخراج شده بودند که در مقایسه با رقم کنونی ۱۸ درصد کمتر است.

شاید تعجبی نداشته باشد که بدانیم سری‌آ ایتالیا با ۹ سرمربی برکنار شده، از این حیث صدرنشین لیگ‌های اروپایی است.

سری‌آ

فوتبال ایتالیا به طور دقیق به واسطه طول عمر زیاد سرمربی‌ها شهرت ندارد اما فصل جاری روسای باشگاه‌ها بیشتر از همیشه از کوره در رفته اند. ۹ سرمربی برکنار شده از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

«اوزبیو دی فرانچسکو» اولین قربانی بود؛ او هفتم اکتبر از نردبان سمپدوریا سقوط کرد و عذر «تیاگو موتا» نیز توسط جنوا خواسته و پس از «اورلیو آندره آزولی» به دومین سرمربی برکنار شده این فصل این تیم تبدیل شد.

«مارکو جامپائولو» چمدان‌های خود را بست و آ.ث میلان را ترک کرد. اودینزه «ایگور تودور» را اخراج کرد؛ «یوجینو کورینی» و «فابیو گروسو» با برشا وداع کردند؛ ناپولی عذر «کارلو آنچلوتی» را خواست و در نهایت «وینچنزو مونتلا» شغل خود را روی نیمکت فیورنتینا از دست داد.

اخراجی‌ها

لیگ برتر انگلیس

حتی سرمربیان تیم‌های انگلیسی نیز به شکلی بی سابقه از کار بیکار شدند.

تا اینجای فصل ۶ سرمربی شغل خود را از دست داده و خانه نشین شده‌اند و این رقم در مقایسه با برهه‌ای مشابه در فصل گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

واتفورد نخستین تیمی بود که هفتم سپتامبر با «ژاوی گارسیا» وداع کرد سپس نوبت به «مائوریتسیو پوچتینو» و تاتنهام رسید؛ «اونای امری» از جمع توپچی‌ها جدا شد و در ادامه «کیکه سانچز فلورس» که جانشین گارسیا در واتفورد شده بود، دوام نیاورد. «مارکو سیلوا» از اورتون اخراج شد و «مانوئل پیگرینی» پس از ترک وستهم تازه ترین تلفات لیگ جزیره لقب گرفت.

اخراجی‌ها

لالیگا

رتبه سوم بیشترین اخراجی‌های فصل جاری به لالیگا اسپانیا تعلق دارد؛ جایی که پنج سرمربی اخراج شدند.

«مارسلینو» ۱۱ سپتامبر نیمکت والنسیا را ترک کرد. سپس «داوید گالگو» از هدایت اسپانیول برکنار و «پابلو ماچین» جانشین وی شد و او نیز چندان خوش شانس نبود و برکنار شد.

«مائوریتسیو پیگرینو» و «فران اسکریبا» نیز به ترتیب لگانس و سلتاویگو را ترک کردند.

لالیگا تنها لیگ حاضر در جمع پنج لیگ برتر اروپا است که نسبت به سال گذشته تلفات کمتری داشته است.

اخراجی‌ها

بوندسلیگا

در مجموع ۴ سرمربی مشاغل آلمانی خود را از دست دادند تا آمار بوندسلیگا در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر شود.

«نیکو کواچ» که سوم نوامبر از بایرن مونیخ برکنار شد، نخستین اخراجی بود و پس از او «آچیم بیرلرزر» کلن را ترک کرد. ماینتس عذر «ساندرو شوارتز» را خواست و هوفنهایم نیز «آنته کوویچ» را برای جمع کردن چمدان به خانه فرستاد.

اخراجی‌ها

لوشامپیونه

لیگ برتر فرانسه با چهار سرمربی اخراجی درست به اندازه سال گذشته تلفات داشت.

«گیزلن پرنتان» سن‌اتین را ترک کرد. «سیلوینیو» شغل خود را در لیون از دست داد. «آلن کاسانووا» با تولوز وداع گفت و در نهایت موناکو با «لئوناردو ژاردیم» قطع همکاری کرد.

اخراجی‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن