عضو حقوقدان شورای نگهبان: فتنه حاصل نفوذ است


عضو حقوقدان شورای نگهبان: فتنه حاصل نفوذ است

عضو حقوقدان شورای نگهبان جنگ نرم از طریق نفوذ در نظام حکومتی را راهکار جدید دشمن برای وادار کردن ملت به عقب‌نشینی دانست و گفت: فتنه 88 حاصل نفوذ افراد وابسته با سرویس‌های امنیتی بیگانه در ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود.

خبرگزاری ایسنا: عضو حقوقدان شورای نگهبان جنگ نرم از طریق نفوذ در نظام حکومتی را راهکار جدید دشمن برای وادار کردن ملت به عقب‌نشینی دانست و گفت: فتنه ۸۸ حاصل نفوذ افراد وابسته با سرویس‌های امنیتی بیگانه در ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود.

محمد دهقان امشب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به دشمنی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با نظام اسلامی و ملت ایران، اظهار کرد: کسانی که در این دشمنی تردید دارند، در واقع از مسائل کشور و جهان بی‌خبر هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون دشمنان سرسختی داشته است، افزود: همواره برخی به دنبال بزک کردن دشمنان انقلاب و نظام هستند، اما بعد از گذشت ۴۱ سال دیگر برای مردم ثابت شده دشمنان همه تلاش خود را برای براندازی نظام می‌کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، راه‌اندازی جنگ هشت‌ساله، ترورهای منافقین، کودتاها و قائله‌های تجزیه‌طلبانه، تحریم‌های اقتصادی و جنگ‌های تمام عیار منطقه‌ای را برای زمین زدن جبهه مقاومت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ایران به پشتوانه مردم توانسته از همه این هجمه‌های سخت و توطئه‌های پیچیده سربلند بیرون بیاید.

دهقان، جنگ نرم از طریق نفوذ در نظام حکومتی را راهکار جدید دشمن برای وادار کردن ملت به عقب‌نشینی دانست و گفت: فتنه ۸۸ حاصل نفوذ افراد وابسته به سرویس‌های امنیتی بیگانه در ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود. امروز نیز با نفوذ برخی از جریان‌های معاند در درون حکومت مواجه هستیم که آشوب‌های ناشی از تغییر نرخ بنزین را به دنبال داشت و به کشور ضربه زد.

وی نفوذ را زمینه‌ساز فتنه دانست و یادآور شد:‌ در زمان فتنه حق و باطل آمیخته می‌شود و انتخابات فرصت خوبی برای آمیخته شدن حق و باطل است لذا برنامه‌ریزان غربی برای ضربه زدن به کشورهای هدف در سال‌های اخیر از التهاب ایام انتخابات برای ایجاد فتنه استفاده می‌کنند. بسیاری از انقلاب‌های رنگین و مخملین طی سال‌های گذشته در گرجستان و اوکران و... توسط «بنیاد سوروس» ساماندهی شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به برنامه‌ریزی یک دهه دشمنان برای شکل‌گیری فتنه ۸۸ به دست افراد جدا شده از انقلاب، اضافه کرد: فتنه ۸۸ در بستر انتخابات رقم خورد و ضربه سختی به نظام وارد کرد. وزن فتنه ۸۸ به مراتب از جنگ تحمیلی بیشتر بود، زیرا در دوران دفاع مقدس مردم با هم اتحاد و انسجام داشتند و در مقابل دشمن ایستاده بودند، اما فتنه ۸۸ مردم را در برابر مردم قرار داد.

دهقان، ۹ دی را اوج بصیرت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد:‌ ملت مسلمان ایران با وحدت و همدلی در جنگ منطقه‌ای پیروز شدند و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را بی‌اثر کردند لذا دشمن دریافت برای به زانو درآوردن نظام باید به این وحدت و همدلی خدشه وارد کند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش روزافزون عمق فکری و بصیرتی ملت ایران هستیم، اظهار کرد: یکی از دلایلی که بعد از چهل سال در اوج عزت و اقتدار و عظمت هستیم، بصیرت است و مردم بصیرت خود را در ۹ دی نشان دادند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان روز قدس و روز عاشورا را روز برملا شدن ماهیت فتنه ۸۸ دانست و متذکر شد: مردم دریافتند که انتخابات مسئله نیست و دشمن به دنبال براندازی نظام است لذا در یوم‌الله ۹ دی همه اقشار و اصناف گرد هم جمع شدند و آن حماسه تاریخی را خلق کردند.

دهقان شورای نگهبان را نهادی برای صیانت از قانون اساسی دانست و تاکید کرد: قانون اساسی میثاق ملی و جمع آرمان‌ها و هنجارهای ملت است لذا اگر نهادی برای صیانت از قانون اساسی نباشد، از بین خواهد رفت.

وی انتخابات را نیازمند نهاد ناظر دانست و گفت: شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات نیز عمل می‌کند و موجب افزایش اعتماد مردم و در نهایت مشارکت بیشتر آنان در انتخابات می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه کار هیئت‌های اجرایی و نظارت یک کار مردمی فراگیر است، عنوان کرد:‌ یکی از ابتکارات نظام مقدس جمهوری اسلامی سپردن کار انتخابات به مردم است و لذا هم مجریان هیئت‌های اجرایی در قالب وزارت کشور و هم اعضای هیئت‌های نظارت به نمایندگی از شورای نگهبان از مردم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی