780 هزار نفر در کشور بیمه پرداز اختیاری تامین اجتماعی هستند


780 هزار نفر در کشور بیمه پرداز اختیاری تامین اجتماعی هستند

پول نیوز - تا پایان بهار سال جاری، بیش از 780 هزار نفر در کشور بیمه پرداز اختیاری هستند و از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند.

780 هزار نفر در کشور بیمه پرداز اختیاری تامین اجتماعی هستند

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، تعهدات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، به نحوی طراحی شده که اساس آن بر پوشش بیمه ای افراد شاغل استوار است. با وجود این در قانون تامین اجتماعی، برای پوشش بیمه ای کسانی که مدتی به واسطه اشتغال تحت پوشش بیمه اجتماعی بوده، اما پس از آن به دلیل عدم اشتغال از پوشش این بیمه خارج شده اند، تدابیری اندیشیده شده است. به نحوی که این گونه اشخاص با دارا بودن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه، می توانند بیمه خود را به طور اختیاری ادامه دهند.


متقاضیان می‌توانند تا سن 50 سالگی با دارا بودن حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد، بیمه خود را به طور اختیاری ادامه دهد.


چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از 50 سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.


تقاضای تمامی افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، بدون رعایت شرط سنی پذیرفته خواهد شد.


بیمه شدگان اختیاری می بایست پس از شروع بیمه ، حق بیمه هرماه را حداکثر تا آخرین روز 2 ماه بعد پرداخت کنند، در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه لغو و ادامه بیمه آنان موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق