مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح رویکرد اصلی شورای ائتلاف است


مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح رویکرد اصلی شورای ائتلاف است

مهر نوشت: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی گفت: شورای ائتلاف با ساز و کار مردمی لیست نهایی کاندیداها را منتشر می‌کند و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح رویکرد اصلی شورا است.

محمدیوسف شاکری ظهر امروز یک شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه مجلس دهم مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی نبود، اظهار داشت: عملکرد نامطلوب دولت، ناکارآمدی مجلس در قانونگذاری و عدم نظارت، موجب بروز اختلال در معیشت مردم شد لذا مطالبه امروز جامعه برون رفت از وضعیت فعلی است.

وی نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی را لازمه برون رفت از مشکلات کشور در قوای سه گانه دانست و افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آذربایجان شرقی که فرآیند تشکیل آن از چند ماه گذشته آغاز شده است، تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکل‌های انقلابی، افرادی را مورد حمایت قرار داده و به مجلس بفرستد که بتوانند کشور را از مشکلات بی تدبیری عبور دهند چراکه معتقدیم مجلس کارآمد، دولت را پاسخگو می‌کند.

شاکری ساز و کار انتخاب کاندیداهای مورد حمایت ائتلاف را در آذربایجان شرقی مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در دوره‌های گذشته تنها، مجمع در عرصه معرفی کاندیداهای مجلس نظر می‌داد اما در این دوره بنا داریم پس از معرفی افراد منتخب از سوی کارگروه سیاسی به مجمع عمومی، انتخابات بین این افراد برگزار کرده و حداکثر سه الی پنج برابر ظرفیت کرسی‌های هر حوزه انتخابیه در مجلس، معرفی می‌شوند که پس‌از این مرحله نیز نظرسنجی‌ها اخذ شده و نهایتاً نتایج آن از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مردم معرفی و حمایت می‌شوند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی با نفی سهمیه بندی برای تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی و با تاکید بر استفاده از مطالعات علمی در حوزه انتخابات و مطالبات مردم برای انتخاب افراد راه یافته به نظرسنجی‌ها ابراز داشت: با بصیرت مردم، به زودی دولت و مجلس به ریل انقلاب بازگردد.

شاکری با تاکید بر جوانگرایی قابل توجه در این دوره در شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی، از تعریف جایگاه ویژه برای زنان و جوانان در این شورا خبر داد و گفت: این شورا با رویکرد وحدت حداکثری نیروهای انقلاب، دلسوزان و نیروهای مخلص انقلابی به ویژه جوانان را گرد هم جمع کرده تا با شایسته‌گزینی و معرفی نامزدهای اصلح در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان، مسیر تحقق مجلس تراز انقلاب اسلامی را هموار کنیم و از هرگونه تفرق و انشقاق پرهیز شود.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، انتخاب اصلح و مطالبه گری بیانیه گام دوم انقلاب را از اهداف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این انتخابات دانست و اظهار داشت: با پایان انتخابات، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تعطیل نخواهد شد بلکه در نظر داریم مطالبه گری قانونی از افراد منتخب را آغاز کنیم چراکه منتخبان باید پاسخگوی وعده‌های خود به مردم باشند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: پایبند بودن به احکام اسلامی، عدم انحراف عقیدتی و اخلاقی، پایبندی عملی به قانون اساسی، صداقت در گفتار و عمل، عدم دادن وعده‌های پوچ به مردم، امین و انقلابی بودن، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور، استکبارستیز بودن، داشتن تقوای دینی و سیاسی ازجمله معیارهای ما برای انتخاب افراد است.

شاکری، اولویت این شورا در انتخابات مجلس یازدهم را توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: برخی بی تدبیری‌ها و سو مدیریت کشور را به جایی رسانده که این رویکرد و دغدغه برای جامعه ایجاد شده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی به موازات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، لیست‌هایی با عناوین مشابه را منتشر کرده‌اند، افزود: این شورا بررسی کاندیداها را به تازگی آغاز کرده و خروجی نهایی بر اساس ساز و کار نظرسنجی خواهد بود ولی بزرگوارانی که احیاناً به دنبال انتشار لیست هستند، می‌خواهیم در راستای وحدت و ارائه لیست واحد قدم بردارند تا توفیق بیشتری حاصل شود.

شاکری با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است، به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز، دیگر زمان آزمون و خطا نیست. در این دوران باید بیش از هر زمان دیگری، تمام توان و ظرفیت کشور، صرف پیشبرد امور مردم، اعتلای راهبردها، کارآمدسازی ساختارها، بهینه سازی فرآیندها و بازنگری در مسائل و نقصان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در دوم اسفندماه همزمان با روز انتخابات، اولین قدم گام دوم انقلاب اسلامی را برای نجات اقتصادی کشور برداریم و در این مسیر مجاهدت کنیم.

46

کد خبر 1336506

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا