صحنه‌هایی از نحوه شکار بزرگترین عقاب جهان؛ عقاب استلر | فیلم


عقاب دریایی استلر حدود 5 تا 9 کیلوگرم وزن دارد و بزرگترین نوع عقاب از نظر وزن محسوب می‌شود.این گونه به عنوان بزرگترین گونه از خویشاوندان عقاب های طاس آمریکایی شناخته میشود که در روسیه و ژاپن زندگی میکند. تغذیه این پرنده غالبا از ماهیان است اما گاهی به قوها و مرغ های ماهی خوار نیز حمله میکند (که هرکدام از آنها طعمه های خطرناکی به شمار میروند!) و...

عقاب دریایی استلر حدود ۵ تا ۹ کیلوگرم وزن دارد و بزرگترین نوع عقاب از نظر وزن محسوب می‌شود.این گونه به عنوان بزرگترین گونه از خویشاوندان عقاب های طاس آمریکایی شناخته میشود که در روسیه و ژاپن زندگی میکند. تغذیه این پرنده غالبا از ماهیان است اما گاهی به قوها و مرغ های ماهی خوار نیز حمله میکند (که هرکدام از آنها طعمه های خطرناکی به شمار میروند!) و حتی بسته به موقعیت به فک های جوان نیز حمله ور میشود.همچنین این پرنده تا حدی لاشه خوار است و میتواند با خوردن گوشت حیوانات مرده هم شکم خود را سیر کند. خوشبختانه این عقاب هرگز به انسان به چشم طعمه نگاه نمی کند.

عقاب های استلر در واقع سنگین ترین عقاب های جهان هستند زیرا ۹ کیلوگرم وزن دارد و پهنای بال های آنها به ۲٫۵ متر میرسد. این عقاب ها همچنین دارای بزرگترین و قویترین منقار در میان عقاب ها هستند. متاسفانه بعضی افراد از خصوصیت مردارخواری این پرنده سو استفاده کرده و با مسموم کردن این حیوان باعث کاهش جمعیت این پرنده ی زیبا شده اند و همین باعث شده که نام این عقاب در فهرست حیوانات در معرض انقراض قرارگیرد.

(۸۰۸۹)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس