500 هزار خودروی برقی بازار به شرکت BMW تعلق دارد


500 هزار خودروی برقی بازار به شرکت BMW تعلق دارد

ایتنا - شمار خودروهای برقی جهان روزبه‌روز در حال افزایش است و خودروسازهای زیادی در تلاش هستند که اتومبیل‌های مدرن خود را به‌صورت برقی به بازار عرضه کنند تا از این طریق نه‌تنها وابستگی کشورها به سوخت‌های فسیلی را کاهش بدهند بلکه آلودگی هوا را هم تا حد امکان از بین ببرند.

آمار به‌دست‌آمده از کمپانی BMW نشان از آن دارد که 500 هزار خودروی برقی موجود در بازار متعلق به این کمپانی خودروسازی است.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، شمار خودروهای برقی جهان روزبه‌روز در حال افزایش است و خودروسازهای زیادی در تلاش هستند که اتومبیل‌های مدرن خود را به‌صورت برقی به بازار عرضه کنند تا از این طریق نه‌تنها وابستگی کشورها به سوخت‌های فسیلی را کاهش بدهند بلکه آلودگی هوا را هم تا حد امکان از بین ببرند.

به نظر می‌رسد که تلاش چندین ساله خودروسازها برای ساخت این سری از اتومبیل‌ها بالاخره به نتیجه رسیده است و در این میان کمپانی BMW درخشش زیادی داشته است.

500 هزار خودروی برقی بازار به شرکت BMW تعلق دارد

اگرچه سه سال طول کشید که رقم خودروهای برقی بی.ام.و به 100 هزار برسد اما این خودروساز به‌تازگی اعلام کرده است که از آن زمان تاکنون در مدت‌زمان مشابه 500 هزار خودرو برقی فروخته است. به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که نه‌تنها این برند خودروسازی، بلکه بازار خودروهای برقی با تلاش‌های بی.ام.و تغییر زیادی کرده است.

البته آمار کمپانی‌هایی نظیر نیسان با فروش 400 هزار خودرو برقی و تسلا با 97 هزار دستگاه در طی سه‌ماهه سوم سال 2019 نشان از آن دارد که این صنعت به‌طورکلی رو به رشد است. بی.ام.و اعلام کرده است که هدف بعدی این شرکت داشتن یک‌میلیون دستگاه برقی تا دو سال آینده است. به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که اگر روند رو به رشد این آمار این خودروسازها ادامه داشته باشد پس در آینده این نه‌چندان دور می‌توانیم شاهد خودروهای برقی بیشتری در جاده‌ها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز