سبقت پرسپولیس از سپاهان با پنجمین قهرمانی نیم‌فصل؛ سرخپوشان،75 درصد شانس دارند


سبقت پرسپولیس از سپاهان با پنجمین قهرمانی نیم‌فصل؛ سرخپوشان،75 درصد شانس دارند

تهران- ایرنا- پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان نیم‌فصل شد؛ آنها در سه مرتبه از چهار قهرمانی نیم‌فصل پیشین خود توانسته‌اند، عنوان نخست را در پایان لیگ به دست بیاورند.

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با کسب ۳۴ امتیاز و پس از ۱۶ مسابقه، قهرمان نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر شود. در این دوره از مسابقات پس از برگزاری هفته اول دور برگشت، تعطیلات نیم‌فصل از راه رسید و به همین دلیل با در نظر گرفتن این نکته، سرخپوشان تهرانی فاتح نیم‌فصل شدند.

شاگردان کالدرون با ۳۴ امتیاز این جام نامریی را از آن خود کردند. آنها پرسپولیس را برای پنجمین بار به این عنوان رساندند و حالا سرخپوشان تهرانی به تنهایی بالاتر از سپاهان، بیشترین قهرمانی نیم‌فصل را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم فوتبال پرسپولیس در در دوره‌های هفتم، سیزدهم، شانزدهم، هفدهم و نوزدهم موفق به کسب این عنوان شده‌ است. در چهار مرتبه قبلی سه بار قهرمانی نهایی به سرخپوشان رسید اما در لیگ سیزدهم علی دایی نتوانست تیمش را در پایان فصل قهرمان کند. افشین قطبی و علی دایی (یک بار) و برانکو ایوانکوویچ (۲بار) به قهرمانی نیم‌فصل رسیده بودند. حالا کالدرون هم به این لیست اضافه شد. به عبارتی دیگر قهرمانی در نیم‌فصل، ۷۵ شانس قهرمانی در پایان فصل را برای تیم تهرانی به همراه داشته است.

بعد از پرسپولیس سپاهان با چهار قهرمانی و استقلال به همراه ذوب‌آهن با سه قهرمانی در رده‌های بعدی از این حیث هستند. تیم‌های استقلال خوزستان، سایپا، تراکتور و فولاد نیز یک قهرمانی نیم‌فصل در کارنامه خود دارند. جالب است که ذوب‌آهن با اینکه سه بار فاتح نیم‌فصل شده اما هیچوقت قهرمانی پایان فصل را به خود اختصاص نداده است. تراکتور نیز با وجود یک قهرمانی نیم‌فصل، در پایان فصل نتوانسته رتبه نخست را از آن خود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی