هوای آبیک در آستانه ناسالم قرار گرفت


هوای آبیک در آستانه ناسالم قرار گرفت

قزوین - ایرنا - معاون نظارت و پایش محیط زیست قزوین گفت: شاخص کیفی هوای شهرستان آبیک با قرار گرفتن در رتبه 97 در آستانه ناسالم بودن قرار گرفت.

سید ابراهیم سید موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنا اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آخرین پایش‌های انجام شده در سطح استان قزوین، شاخص کیفی هوای قزوین در رتبه ۶۲ و شاخص کیفی هوای آبیک در رتبه ۹۷ قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی هوا از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول محسوب می‌شود، گفت: اگرچه در حال حاضر شاخص کیفی هوای قزوین و آبیک در وضعیت قابل قبول قرار دارد، اما در آبیک وضعیت هوا در آستانه ناسالم برای گروه‌های حساس است.

موسوی پایداری هوا و وارونگی دما را به عنوان ۲ عامل اساسی در افزایش آلودگی برشمرد و گفت: در صورتی که پایداری هوا به مدت چند روز افزایش یابد و یا وارونگی دما ادامه یابد، میزان آلایندگی در هوا افزایش یافته و شاهد آلودگی بیشتر در استان خواهیم بود.

این مسؤول سپس به عوامل کاهنده آلایندگی هوا اشاره کرد و اظهار داشت: بارندگی و وزش بادهای شمالی موسوم به باد مه، میزان آلایندگی هوا را کاهش می‌دهد که در همین خصوص شب گذشته شاهد هوای بهتری نسبت به هفته گذشته هستیم.

استان قزوین دارای ۲ مرکز پایش هوا در قزوین و آبیک بوده و همچنین احداث یک مرکز جدید در شهرستان البرز نیز در دستور کار قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش