سطحی‌نگری برای نظام آموزش تبدیل به یک آفت شده است


سطحی‌نگری برای نظام آموزش تبدیل به یک آفت شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه علمی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد ولی سطحی‌نگری در مباحث آموزشی از دبستان تا کنکور و در دانشگاه‌ها برای نظام آموزش، تبدیل به یک آفت شده است.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی کشور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد و اعضای شورای فرهنگی واحد‌های استانی منطقه شش کشور که صبح امروز دوشنبه هشتم دی‌ماه در بین نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: این که دانش‌آموز از دبستان تا کنکور و در دانشگاه با روش حفظ مطالب درسی برای کسب نمره قبولی درس بخواند، مفید فایده نیست و این موضوع باید در اولویت حل مشکلات حوزه آموزشی کشور باشد.

وی تصریح کرد: نتیجه این سطحی‌نگری و حفظ مطالب درسی برای کسب نمره قبولی، فارغ التحصیلان بیکاری می‌شود که هم‌اکنون در جامعه وجود دارند.

امام جمعه یزد با اشاره به این که وجود دانشگاه‌ها علمی کاربردی برای برون رفت از مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار، مفید بوده است، افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی با توجه به هدفی که دارد باید با اطلاع رسانی در دبیرستان‌ها در خصوص تعداد مراکز و همچنین تعداد رشته‌های و تفاوتشان با فنی و حرفه‌ای، زمینه انتخابی آگاهانه برای دانش‌آموز دبیرستانی رقم بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیاد شدن رشته‌های نظری و همچنین دانشگاه‌های نظری، گفت: شبکه نظام آموزش کشور در دانشگاه‌ها باید تغییر کند چرا که ارائه صرفاً مبحاث نظری در دانشگاه یک نقص برای آنها محسوب می‌شود و این باید برطرف شود.

وی افزود: فارغ‌التحصیل توانمند می‌تواند فکر و مهارت خود را در کشور تبدیل به تولید و ثروت کند و این تولید باعث تحول می‌شود.

آیت الله ناصری با بیان این که در دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات کشور اتاق فکر تشکیل و استعداد‌ها شناخته و بکار گرفته شود، اظهار کرد: کشور ما در زمینه داشتن استعداد‌های علمی سرآمد دنیاست و این باور باید در تمام دانشجویان نهادینه شود زیرا خودباوری باعث شکوفا شدن استعداد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت آنها بسیار ضروری است زیرا می‌توان با وجود این شرکت‌ها، مسائل فنی حوزه‌های مختلف بررسی و برای حل آن راه کار ارائه داد، اگر این شرکت‌ها فعال باشند ما در زمینه فنی و تکنولوژی احتیاجی به خارج از کشور نداریم.

امام جمعه یزد خطاب به مسئولان دانشگاه علمی کاربردی، گفت: شما متولیان این دانشگاه باید در این زمینه فعال باشید و تقاضای من از شما این است که دانشجویان را به مرز خودباوری برسانید تا دانشجو بتواند با مهارتی که کسب می‌کند، یک فرد کارآفرین تبدیل شود تا بتواند با ایجاد اشتغال برای حل مشکل بیکاری موثر باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد، در ابتدای این دیدار حجت اسلام بلندی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سخنانی اهداف دانشگاه علمی کاربردی را تشریح کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!