شمار موارد «قتل جمعی» در آمریکا رکورد زد


شمار موارد «قتل جمعی» در آمریکا رکورد زد

بر اساس یک تحقیق، آمریکا سال جاری میلادی یکی از پرتلفات‌ترین سال‌ها را تجربه کرد و شمار موارد «قتل جمعی» در این کشور از دهه 70 میلادی بی‌سابقه بود.

شمار موارد «قتل جمعی» در آمریکا رکورد زد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یو‌اس‌ای‌تودی»، «آسوشیتد پرس» و دانشگاه «نورث‌ایسترن» در تحقیقی مشترک، موارد قتل جمعی در آمریکا را طی یک سال گذشته، بررسی کردند. این گزارش به کشتارهای مرگباری در آمریکا پرداخته که درپی آن تعداد زیادی جان خود خود را از دست داده‌اند.

مجموعا در سالی که گذشت، ۴۱ مورد کشتار جمعی در آمریکا رخ داده است. در این گزارش اذعان شده که آمار تلفات مرتبط به سال ۲۰۱۹ میلادی، یکی از بیشترین تعداد کشته‌شدگان در یک سال را نشان می‌دهد و از نظر تعداد حادثه‌ها، یک رکورد پس از دهه هفتاد میلادی محسوب می‌شود.

در مجموع طی سال گذشته میلادی، ۲۱۱ نفر در پی تیراندازی‌های کور جان خود را از دست داده‌اند. این آمار با ۲۴۴ کشته در سال ۲۰۱۷ تفاوت اندکی دارد. کالیفرنیا اگرچه برخی از قوانین سختگیرانه‌ای را در رابطه با اسلحه در نظر گرفته، با هشت مورد قتل جمعی، بیشترین سهم را در سال جاری داشته است. علاوه بر این، تقریبا نیمی از ایالات آمریکا این جور حوادث را تجربه کردند.

بر اساس این تحقیق، اولین قتل جمعی در آمریکا، تنها ۱۹ روز بعد از سال نو میلادی اتفاق افتاد و در پی آن مردی با استفاده از تبر، ۴ نفر از اعضای خانواده خودش را به کام مرگ کشاند. گفتنی است حوادثی که مجموعا ۵ نفر در آن کشته شده باشند، از منظر این تحقیق کشتار یا قتل جمعی به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد