سایه بحران مالی بر سر بانک‌های ایتالیایی


در آستانه سال نو میلادی، ادامه بحران مالی در ایتالیا یک بانک بزرگ دیگر را در این کشور به ورشکستگی کشاند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، بانک «پوپولاره دی باری» اعلام کرد قادر به پرداخت سپرده‌های مشتریان خود نیست.

شماری از مال باختگان ایتالیایی در شهر باری در جنوب این کشور در برابر این بانک بحران زده تجمع اعتراضی برپا کردند. یکی از معترضان گفت: این هفتمین بانک ایتالیایی است که ورشکست می‌شود، به ما بگوئید چند بانک دیگر در آستانه ورشکستگی است. یکی دیگر از مالباختگان گفت: ببینید دستان من پینه بسته است، چون من یک کارگر هستم و درست نیست که این بانک، پس انداز یک عمر کار و تلاشم را از بین ببرد.

هم اکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از صاحبان سپرده و دارندگان اوراق قرضه بانک پوپولاره دی باری، پس انداز‌های خود را از دست داده اند. دولت ایتالیا با اختصاص فوری کمک مالی ۹۰۰ میلیون یورویی به این بانک تلاش می‌کند تا آن را از ورشکستگی کامل نجات دهد.
جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا گفت: اختصاص اعتبار ۹۰۰ میلیون یورویی به بانک «پوپولاره دی باری»، برای پرداخت بدهی‌های این بانک به مشتریان آن می‌باشد. اگر به این بانک کمک نکنیم مشکلات اقتصادی مردم در جنوب حادتر خواهد شد.
این در حالی است که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا دولت‌های اروپایی نمی‌توانند از بودجه دولتی برای کمک به بانک‌های بحران زده استفاده کنند.
نجات بانک بحران زده «پاپولار دی باری» در حال حاضر آخرین مرحله از مجموعه تلاش‌های دولت ایتالیا به منظور جلوگیری از ورشکستگی نظام بانکی در این کشور است که تاکنون در مجموع نزدیک به ۲۲ میلیارد یورو هزینه در بر داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز