رژیم اسرائیل برای کدام رهبران عربی تمبر یادبود چاپ کرده است؟


رژیم اسرائیل برای کدام رهبران عربی تمبر یادبود چاپ کرده است؟

تهران - ایرنا - حساب توئیتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) برای گرامیداشت «حسن دوم» پادشاه پیشین مغرب، از تمبر یادبود وی رونمایی کرد. این البته نخستین بار نیست که تمبر یادبود یک رهبر عربی در رژیم صهیونیستی چاپ می شود.

در حساب توئیتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به زبان عربی آمده است که تل آویو در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ شمسی) پس از درگذشت «حسن دوم» پادشاه وقت مغرب به دلیل «تسامح وی در برابر یهودیان و میانجیگری در امضای قرارداد صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی»، تمبر یادبودی به احترام وی چاپ کرد.

پس از چاپ این تمبر تعدادی از مسئولان رژیم صهیونیستی در سفر به مغرب طی مراسمی رسمی تمبر یادبود را به "«محمد ششم» پادشاه این کشور اهدا کردند.

اسرائیل به جز پادشاه مغرب برای «حسین بن طلال» پادشاه پیشین اردن و «انور سادات» رییس جمهوری اسبق مصر جهت پاسداشت تلاش های آنها برای عادی سازی روابط با اسرائیل و امضای قراردادهای صلح با این رژیم تمبر یادبود چاپ کرده بود.

رژیم صهیونیستی تاکنون سعی کرده با روش های مختلف روابط خود با کشورهای عربی را به سمت عادی سازی سوق دهد؛ از میان کشورهای عربی تنها مصر و اردن با اسرائیل روابط رسمی دارند.

در سال های اخیر تعدادی از کشورهای عربی از جمله چند کشور حوزه خلیج فارس تلاش کرده اند به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی بیاورند؛ حضور اسرائیل در اکسپو ۲۰۲۰ دبی و میزبانی بحرین از نشست اقتصادی معامله قرن نمونه هایی از عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط