راهنمای خرید پارکت، کاغذ دیواری و کفپوش


راهنمای خرید پارکت، کاغذ دیواری و کفپوش

گروه معماری و دکوراسیون داخلی طرح آذین در زمینه پخش، مشاوره، فروش و اجرای انواع متریال‎های دکوراتیو از قبیل پارکت، لمینیت، دیوارپوش، کاغذدیواری، قرنیز و...؛ خدمات خود را ارائه می‌دهد. نوشته راهنمای خرید پارکت، کاغذ دیواری و کفپوش اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی طرح آذین در زمینه پخش، مشاوره، فروش و اجرای انواع متریال‎های دکوراتیو از قبیل پارکت، لمینیت، دیوارپوش، کاغذدیواری، قرنیز و …؛ با کیفیت بسیار بالا و طرح‌ها و مدل‌های متنوع، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

پارکت لمینت

پارکت پوشش چوبی کف بوده که با چسب بر روی زمین چسبانده می‌شود و به دلیل عدم مقاومت دربرابر آب، حشرات و قیمت بالا پارکت از بازار حذف و متریال جدیدی به نام لمینیت (لمینت) جایگزین آن گردید. جنس لمینیت خرده چوب HDF و رویه ی آن روکش طرح چوب است که این روکش دارای استانداردهای مقاومتی مختلف از قبیل AC4 ، AC3 و … می‌باشد که منظور از آن مقاومت لایه سطحی آن در برابر فرسایش است. پارکت لمینت دارای چهار طرف کلیک می‌باشد که برای نصب ابتدا در زیر آن یک لایه فوم پارکت (معمولی یا سایلنت) پهن و سپس به صورت پازل در کنار هم بدون استفاده از هیچ چسبی قرار می‌گیرند. رویه لمینیت در برابر آب مقاوم بوده ولی لایه چوبی و کلیک‌های آن آسیب‌پذیر هستند. لمینت در ضخامت‌های ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲ میلی‌متر موجود است که رایج‌ترین آنها ۸ میلی‌متر و ۱۲ میلی‌متری می‌باشد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری متریالی است برای پوشش دادن دیوارهای داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه‌ها ادارات و دیگر ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ کاغذدیواری انواع مختلف دارد (کاغذی، وینیل، پی‌وی‌سی، نانوون، فوم) که هر کدام از این کاغذدیواری‌ها کیفیت متفاوتی دارند.کاغذدیواری‌ها می‌توانند ساده و یا طرح‌دار تولید شده باشند که این طرح‌ها دارای سبک کلاسیک، مدرن، اسپرت و … نیز می‌باشند که هر کدام با توجه به سلیقه خریدار در مکان‌های متفاوت (مسکونی (سالن پذیرایی،اتاق خواب)، اداری و تجاری) مورد استفاد قرار می‌گیرد؛ این نوع کاغذدیواری‌ها به صورت رول محاسبه می‌شوند که هر رول ابعاد مشخصی دارند مانند عرض ۵۳ سانتیمتر به طول ۱۰ متر که ۵ متر مربع، عرض ۷۰ سانتیمتر به طول ۱۰ متر که ۷ متر مربع و یا ۱۰۶ سانتیمتر به طول ۱۵/۵ متر که ۱۶ متر مربع می‌باشند.

قرنیز

قرنیز برای جدا سازی دیوار و کف مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث زیبایی فضای شما می‌شود. قرنیز عموما نسبت به دیوار برجسته بوده و مهمترین وظیفه قرنیز محافظت ﺍز نازک‌کاری دیوﺍر در برﺍبر صدمات ناشی ﺍز برخورد اسباب و اثاثیه و جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت آب از کف به دیوﺍر و در صورت لمینیت بودن کف برای پوشش فاصله بین لمینیت و دیوار که باید از قرنیز با ضخامت ۱۶ میلی‌متر پافیل دار مورد استفاده قرار بگیرد. قرنیزها به جنس سنگ، چوب، ام‌دی‌اف روکش پی‌وی‌سی و تمام پی‌وی‌سی نیز موجود می‌باشد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

قرنیز به نوار حاشیه‌سازی‌هایی گفته می‌شود که در گذشته به دور پنجره و درب‌های ساختمان تعبیه می‌شده است اما امروزه این نوارها و حاشیه‌ها در انتهای زیرین دیوارها و روی خط جداکننده دیوار و کف قرار گرفته‌اند و وظیفه اصلی آنها حفظ لای‌ های رویی دیوار از قبیل: رنگ ،گچ و کاغذهای دیواری از برخورد مستقیم اشیا و اسباب منزل و ایجاد خراش روی آنهاست.

جنس قرنیز:

اولین مواد مورد استفاده در ساخت قرنیز،سنگ بوده و بعداز آن چوب به دلیل کمیت بالا در معماری اروپایی استفاده می‌شده است نسل جدید قرنیزها از مواد پی‌وی‌سی، ام‌دی‌اف، پلی استایرن و… تشکیل شده است.

نصب قرنیز:

نصب قرنیز بوسیله چسب یا رزین‌ها و… توسط نصاب صورت می‌گیرد.

تنوع رنگ:

به دلیل رنگ‌پذیری روکش‌های پی‌وی‌سی امکان استفاده از هر طیف رنگ در تولید قرنیز وجود دارد و انتخاب یر مبنای نسبت رنگ به کفپوش صورت می‌گیرد.

اندازه قرنیز:

عرض و ارتفاع قرنیز در دو اندازه ۷ و ۹ سانتیمتر موجود می‌باشد و ضخامت آن در اندازه ۸ . ۱۶ میلی‌متر تهیه می‌شود، که استاندارد تعبیه شده قرنیز برای پارکت و لمینت ۱۶ میل ثابت می‌باشد و در صورت استفاده از دیگر کفپوش‌ها سلیقه‌ایست.

در مجموعه طرح آذین تنوع جنس و رنگ به لحاظ کیفیت و کمیت جامع و کامل می‌باشد و نمونه‎های موجود برای انتخاب در طرح، رنگ و جنس‌های متنوع با برندهای برتر داخلی و خارجی گواه این مهم است.

هیه قرنیز ملزم به نصب کفپوش‌های جدید نمی‌باشد و در معماری‌های قدیمی نیز نصب قرنیزهای جدید به سادگی صورت می‌پذیرد و به زیبایی طراحی داخلی کمک شایانی می‌کند.

افرادی که نیاز به قرنیز جهت اجرای پروژه دارند از برندهای زیر انتخاب نمایند و از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

پوستر دیواری

پوستر دیواری یا همان کاغذدیواری پوستری متریالی است که از مجموعه شیت‌هایی که در نهایت یک طرح کامل را نمایان می‌نمایید و در ابعادهای مشخص برای پوشش دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد جنس این پوسترها نانوون و یا کاغذ گلاسه بوده که کیفیت چاپ این پوستر دیواری بسیار بالا و صددرصد قابل شستشو می‌باشند. روش نصب پوستر دیواری همانند کاغذ دیواری با چسب مخصوص قابل نصب بر روی هر سطح صافی می‌باشند. مناسب برای فضاهای اداری، تجاری و مسکونی (اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن) نیز طراحی شده با طرح‌های منظره طبیعت، شهرها، تصاویر کارتونی و … است،امروزه طرح‌های سه‌بعدی بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند که این نوع پوستر بسیار زیبا و مناسب برای فضاهایی بزرگ هستند زیرا این طرح‌ها هر چه با فاصله نگاه کنید طرح آنها واقعی‌تر نمایان می‌شود.

کفپوش

کفپوش متریالی است از جنس پی‌وی‌سی (پلاستیک فشرده) برای پوشش کف مورد استفاده قرار می‌گیرد که این کفپوش‌های پلاستیکی از لحاظ طرح‌ها و رنگ همانند پارکت لمینیت می‌باشد، کفپوش VINYL در ضخامت‎های ۱٫۵ میلی‌متری، ۱٫۶ میلی‌متر، ۲ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و … به صورت تایل و رول در بازار موجود است که برای منازل مسکونی، ادارات، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … طراحی شده است کفپوش پی‌وی‌سی ۱۰۰ درصد قابل شستشو و قابل نصب بر رو هر سطح صاف می‌باشد و برای نصب کفپوش از چسب صنعتی استفاده می‌شود و لازم به ذکر است که کلیه کفپوش‌های موجود در مجموعه طرح آذین مورد تایید وزارت بهداشت می‌باشد و هیچ گونه ضرری برای اشخاص ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج