آیا سعید مرتضوی بخاطر ارائه گزارش دروغ به رهبری درباره کهریزک مجازات خواهد شد؟


آیا سعید مرتضوی بخاطر ارائه گزارش دروغ به رهبری درباره کهریزک مجازات خواهد شد؟

عصر ایران در مطلبی با اشاره به گزارشی که نشریه خط حزب الله درباره حوادث بازداشتگاه کهریزک منتشر کرده نوشت:واقعاً عجیب است که بررسی پرونده نقض قانون و جنایت های ارتکابی در کهریزک را به دستگاهی (قوه قضائیه) سپرده بودند

اخیراً گزارشی از حوادث بازداشتگاه مخوف کهریزک در نشریه "خط حزب الله" منتشر شده است؛ در این هفته نامه آمده است:

"به گفته یکی از معاونین دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، قبل از حادثه کهریزک گزارشی به رهبر انقلاب می‌دهند که وضع آنجا نامناسب است؛ ایشان دستور بررسی می‌دهند. این دستور، به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه برای پیگیری ارجاع می‌شود.

آقای مرتضوی دادستان وقت تهران مدعی می‌شود که ما بررسی کردیم، اینطوری نبوده است. ولی بعدها کمیته‌ای که آقای وحیدی وزیر اسبق دفاع هم عضوش بوده، پس از بررسی موضوع اعلام می‌کنند وضعیت کهریزک نامناسب است. "

1 - این واقعاً عجیب است که بررسی پرونده نقض قانون و جنایت های ارتکابی در کهریزک را به دستگاهی (قوه قضائیه) سپرده بودند که خودش متهم پرونده بوده است. در چنان وضعیتی معلوم است، فردی مانند سعید مرتضوی - دادستان وقت تهران - برای تبرئه خودش اعلام کند که اوضاع در کهریزک نامناسب نیست.

2 - راستی مجازاتی برای کسی که در مقام دادستان پایتخت گزارش دروغ داده بود، وجود دارد؟ چرا دروغگویی در این کشور تا بدین اندازه سهل و بی معاقبت است؟

2727

کد خبر 1336062

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا