پیکر خلبان شهید «محمدرضا رحمانی» در تبریز تشییع شد


پیکر خلبان شهید «محمدرضا رحمانی» در تبریز تشییع شد

گروه اجتماعی ــ پیکر مطهر سرهنگ شهید «محمدرضا رحمانی»، خلبان جنگنده سانحه دیده میگ 29، امروز، 7 دی‌ماه با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم در تبریز تشییع شد.

پیکر خلبان شهید «محمدرضا رحمانی» در تبریز تشییع شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، پیکر مطهر سرهنگ شهید «محمدرضا رحمانی»، خلبان جنگنده سانحه‌ دیده میگ ۲۹ امروز، 7 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در تبریز تشییع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه بلندای آسمان جایگاه کسانی است که برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج می‌گیرند و عاشقانه پرواز می‌کنند، گفت: چه سعادتی دارند شایسته مومنان که پروازشان ابدی و ماندگار می‌شوند.

وی افزود: امیر هاشمی، فرماندهی پایگاه شکاری دو روز تمام، دنبال یار و مددکار خود در قله‌ها و کوه سبلان می‌گشتند و خیلی تلاش کردند تا آقای رحمانی عزیز را سالم به دست بیاورند ولی نشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی که از امروز به درجه سرتیپ دوم درآمده است، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.

امام جمعه تبریز در پایان با شعری این شهید را بدرقه کرد؛ «بالگردت سرنگون خود زنده‌ای، او زمین و تو آنجا مانده‌ای، پیش خورشیدی و اما از آسمان صدبرابر تابنده‌ای».

خلبان شهید محمدرضا رحمانی به سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

شهید محمدرضا رحمانی یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در مأموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

شهید محمدرضا رحمانی، حافظ ۱۰ جزء کلام‌الله مجید است و از او یک فرزند پسر به نام ایلیا به یادگار مانده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...