اسپاتیفای از اوایل سال 2020 پخش تبلیغات سیاسی را متوقف می کند


رسانه کلیک – تبلیغات سیاسی در اپلیکیشن اسپاتیفای در اوایل سال 2020 متوقف می شوند. ظاهرا این پلتفرم توانایی کافی جهت نظارت بر محتوای تبلیغات را ندارد. اسپاتیفای روز جمعه اعلام کرد که در اوایل سال 2020، کلیه تبلیغات سیاسی را از روی پادکست انحصاری خود و سایر بخش ها حذف خواهد کرد. ظاهرا این […] نوشته اسپاتیفای از اوایل سال 2020 پخش تبلیغات سیاسی را...

رسانه کلیک – تبلیغات سیاسی در اپلیکیشن اسپاتیفای در اوایل سال 2020 متوقف می شوند. ظاهرا این پلتفرم توانایی کافی جهت نظارت بر محتوای تبلیغات را ندارد.

اسپاتیفای روز جمعه اعلام کرد که در اوایل سال 2020، کلیه تبلیغات سیاسی را از روی پادکست انحصاری خود و سایر بخش ها حذف خواهد کرد. ظاهرا این اپلیکیشن منابع و توانایی لازم جهت بازنگری تبلیغات را ندارد. این شرکت طی مصاحبه ای با رسانه The Verge چنین می گوید:

ما در حال حاضر توانایی کافی جهت اعتبارسنجی و بازنگری محتوای تبلیغاتی را در ابزار، سسیستم ها و فرایند کلی خود نداریم. با این حال همزمان با تکمیل قابلیت های خود، این تصمیم را مجددا ارزیابی خواهیم کرد.

اپلیکیشن اسپاتیفای امکان پخش تبلیغات در خارج از ایالات متحده آمریکا را ندارد. این شرکت تاکنون میزان درآمد حاصل از پخش تبلیغات سیاسی را فاش نکرده است؛ با این حال می دانیم که در گذشته، افرادی همچون سناتور برنی سندرز و حزب ملی جمهوری خواهان آمریکا از این پلتفرم برای اطلاع رسانی به افراد استفاده کرده اند.

به نظر می رسد که Spotify نیز مانند سایر شرکت ها، راهکارهای جدی را در برابر انتخابات سال 2020 در پیش گرفته است. توییتر نیز از چند هفته پیش، قانون منع تبلیغات سیاسی را در اپلیکیشن خود اعمال کرد تا بدین ترتیب از انتشار اخبار مربوط به نامزدهای انتخاباتی، حزب های سیاسی، فرایند رای گیری، قانون گذاری و مقررات جلوگیری به عمل آید. علاوه بر این، تبلیغاتی که درباره احزاب فعال سیاسی و سازمان های 501 (سی)(4) باشند نیز اجازه پخش ندارند.

اسپاتیفای از اوایل سال 2020 پخش تبلیغات سیاسی را متوقف می کند

اسپاتیفای از اوایل سال 2020 پخش تبلیغات سیاسی را متوقف می کند

کمپانی گوگل از ششم ژانویه، راهکارهای جهانی خود جهت منع تبلیغات سیاسی را به مرحله اجرا می گذارد. این قوانین شخص یا سازمان تبلیغ کننده را از هدف قرار دادن افراد و بررسی وابستگی های سیاسی آن ها منع می کند. این اقدام گوگل بدون شک تاثیر بسزایی روی درآمد شرکت می گذارد؛ چراکه گوگل از 31 مه 2018، مبلغ 155 میلیون دلار را از طریق پخش تبلیغات سیاسی به جیب زده است.

ظاهرا نهادی که بیشترین هزینه را در این زمینه متحمل شده، کمپین 2020 شهردار سابق نیویورک یعنی مایکل بلومبرگ بوده است. در این میان فیس بوک راهکار متفاوتی را اتخاذ کرده است. این شرکت طی بیانه ای اظهار داشته که محتوای درج شده در تبلیغات سیاسی را اعتبارسنجی نخواهد کرد.

Source: theverge

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا