حضرت زینب(س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست


حضرت زینب(س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) به تمام معنا ولایت‌مدار بود، گفت: نقش‌آفرینی این بانوی مؤمنه در معرفی و شناساندن ولایت نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن جامعه می‌تواند دشمن را به سمت و سوی نیستی سوق دهد.

حضرت زینب(س) نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی، امام جمعه موقت کوهبنان، ششم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: در حالی که حضرت زینب(س) سخت‌ترین، سنگین‌ترین، دردناک‌ترین و رنج‌آورترین حادثه تاریخ را دید اما صبورانه رفتار کرد، به گونه‌ای که فرشتگان از این همه صبوری شگفت‌زده شدند.
وی افزود: نقش‌آفرینی این بانوی مؤمنه نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن جامعه می‌تواند دشمن را به سمت و سوی نیستی سوق دهد. حضرت زینب کبری(س) به تمام معنا ولایت‌مدار بود و در معرفی و شناساندن ولایت و نفی اتهامات اهل بیت(ع) تلاش کرد.
امام جمعه موقت کوهبنان اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) که در محضر مادر تربیت شده بود همواره تسلیم امامت بود، چراکه ولایت‌مداری را تنها راه سعادت و نجات می‌دانست.
کاظمی با اشاره به فرارسیدن سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت، بیان کرد: ولایت‌مداری موجب حیات جامعه می‌شود. لذا، هیچ امتی بدون ولی و سرپرست نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی گفت: انسان ولایت‌مدار بایستی بصیر بوده و قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشد و به موقع در صحنه حضور پیدا کند. همواره باید مطیع امر ولایت و رهبری باشیم‌ و تلاش کنیم که از ولایت و رهبری عقب نمانیم که هلاک خواهیم شد و از ایشان پیشی نگیریم که گمراه می‌شویم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها