پرندگان مهاجر قطبی در خاش زمستان گذرانی می‌کنند


پرندگان مهاجر قطبی در خاش زمستان گذرانی می‌کنند

زاهدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست خاش سیستان و بلوچستان گفت: انواع پرندگان مهاجر قطبی با توجه به فراهم بودن شرایط زیست گونه‌های منحصر بفرد جانوری این شهرستان را برای زمستان گذرانی برگزیده‌اند.

علیرضا عرب روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سدهای مهران، کرغانشور، شوگه و محمدی، در کنار ۲۶ حوضچه آبی در شهرستان خاش بهترین محل برای زیست انواع گونه‌های جانوری و جذب پرندگان مهاجر هستند.
وی بیان کرد: انواع اردک و فلامینگوها، حواصیل، چنگر، کاکائی، اگرت و پرندگان آبزی و کنار آبزی با مهاجرت به نقاط خوش آب و هوای خاش حدود ۶۰ روز از سال را در این مناطق سپری می‌کنند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست خاش ادامه داد: پرندگان مهاجر با تحمل سختی‌های راه و طی کردن مسافت افزون‌بر ۵ هزار کیلومتری از قطب و سرزمین‌های شمالی نقاط گرمسیر خاش را برای ادامه زمستان گذرانی خود بر می‌گزینند.
وی اظهار داشت: پرندگان مهاجر با طی کردن مسافت‌های طولانی و مهاجرت از عرض‌های شمالی کره زمین مثل سیبری، برای زمستان‌گذرانی نقاط پر آب و با نشاط خاش را ترجیح می‌دهند.
عرب بیان کرد: سال‌های پر باران و رها شدن انواع ماهیان در برکه‌ها و حوضچه‌ها زمینه را برای حضور پرندگان مهاجر در خاش فراهم کرده است.
وی افزود: متاسفانه شکارهای غیرمجاز تهدیدی جدی علیه محیط زیست و نابودی گونه‌های منحصر بفرد جانوری بوده که در سال‌های اخیر با این معضل مواجه بوده‌ایم اما با نظارت و دیده بانی مداوم محیط بانان و کمک گرفتن از مردم محلی منطقه، تا حدودی جلوی شکار گرفته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک